Ik heb even een vraag die ik niet zo snel kon vinden op website van KNHS.
Ik heb mij in augustus opgegeven voor een wedstrijd voor 26 oktober. Nu wist ik de week van te voren (17 oktober) dat ik door omstandigheden dit niet ging redden. Heb mij netjes afgemeld en de startlijsten waren nog niet bekend.
Nu kreeg ik vandaag een email dat ik het startgeld moet betalen. Klopt dit?
Bij afmelden na sluitingsdatum ben je idd inschrijfgeld verschuldigd. Volgens mij is de sluitingsdatum altijd minimaal 7 dagen vóór de wedstrijddag.
Ik heb de sluitingsdatum 8 of 9 dagen voor de wedstrijd zodat wij op tijd onze prijzen door kunnen geven
floorpenp
Geplaatst: 27-10-13 18:57
Volgens mij bestaat er geen officiële regel wat betreft betalen van startgeld bij afmelding, maar dat weet ik niet zeker
Meestal moet je het inderdaad betalen als je korter dan een week van te voren afmeldt, maar jij was toch echt ruim een week van te voren en aangezien de startlijsten nog niet bekend zijn vind ik het eigenlijk onzin dat je moet betalen. Stond er geen sluitingsdatum bij het aanmelden?
lieke2
Geplaatst: 27-10-13 18:58
Idd, om welke reden dan ook afmelden na sluitingsdatum is altijd startgeld verschuldigd, helaas.
Staat wel degelijk in de reglementen (gaat even zoeken)
Firefly4
Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-13 18:59
Dat is dan balen.... 9 dagen van te voren afgemeld... weet niet precies wat dan de sluitingsdatum was... pff
KletsKoekje
Geplaatst: 27-10-13 19:01
Inderdaad na sluitingsdata ben je startgeld verschuldigd. Echter staat het er niet altijd bij en hanteren ze dan vaak vanaf definitieve lijst. Maar officieel is het dus na sluitingsdatum.
Firefly4
Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-13 19:01
floorpenp schreef:
Stond er geen sluitingsdatum bij het aanmelden?
Stond er vast wel bij, maar kan het me niet herinneren. Is jammer geld En het vraagprogramma staat nu niet meer op de site helaas (startlijsten)
KletsKoekje
Geplaatst: 27-10-13 19:02
Inderdaad na sluitingsdata ben je startgeld verschuldigd. Echter staat het er niet altijd bij en hanteren ze dan vaak vanaf definitieve lijst. Maar officieel is het dus na sluitingsdatum. Anders even mailen welke regels zij hanteren voor de zelerheid en je verhaal doen. Blijven ze echter erbij dat je startgeld verschuldigd ben zou ik dat gewoon betalen.
Janine1990
Geplaatst: 27-10-13 19:02
Sluitingsdatum staat als het goed is nog wel op de wedstrijdkalender van de KNHS. En je krijgt vanzelf een mailtje/rekening lijkt me?
Dispar_Vulgo
Geplaatst: 27-10-13 19:03
Zoek zelf eens in de regelmenten van KNHS, bijna zeker staat daar een regel over in!
lieke2
Geplaatst: 27-10-13 19:03
In het algemeen wedstrijdreglement staat het volgende: Artikel 43 - Afmelden voor een wedstrijd / Betalen van inschrijfgeld 1. Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden en opslagen verschuldigd. 2. Deelnemers die zich na sluitingsdatum van inschrijven afmelden dienen het inschrijfgeld (en wanneer dit in het goedgekeurde vraagprogramma is vermeld eventuele opslagen en/of stallinggeld) aan de wedstrijdorganisatie te voldoen. Bij overtreding van deze bepaling kan de KNHS bij invordering van deze gelden een administratieve heffing opleggen conform de Wedstrijdtarievenlijst. 3. Deelnemers, die zich hebben ingeschreven maar niet aan de wedstrijd kunnen deelnemen dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin van de wedstrijd schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is aangegeven. Indien een deelnemer niet op de in dit artikel vermelde wijze is afgemeld, kan deze door de wedstrijdorganisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst. 4. Stallingkosten mogen per dag of dagdeel worden berekend, zoals opgenomen in het goedgekeurde vraagprogramma.
Firefly4
Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-13 19:05
Dan heb ik gewoon pech en is het gewoon betalen. @Janine1990 - ik kreeg net de rekening dus binnen en vroeg het me daarom af
Sluitingsdatum was 11-10 Heel eind van te voren dus.
Nouja, harde les voor de volgende keer en jammer geld