[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:28

Dat de ene 17.5" de ander niet is, is zeker waar, ik heb een passier en een ruis diaz en deze is net iets korter dan de passier.

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:32

Ik heb een 17 inch dressuurzadel erop liggen (wel van Prestige). Ik pas zelfs in het 16 inch dressuurzadel van Prestige van Maud, daar rijd ik nu mijn Z proeven mee. Ik zit hier heel krap in :') waardoor ik dus mega stil zit en er fijner mee kan doorzitten dan op mijn andere zadels. Het past echt net-net maar toen ik laatst een zadel voor de jonkies moest aanschaffen heb ik toch gekozen voor een 17 inch. Hier kan ik gewoon in lichtrijden. En ik heb helaas geen maatje 36 :P

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:38

Oornetje? Waar moet ik die kwijt :')

(foto's van 1 en anderhalf jaar terug. Inmiddels heeft ie nog meer haar :'))
Afbeelding


Afbeelding

Odysseus

Berichten: 22477
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:43

Wat praten jullie veel hihihi, snel een kleine bijlees gedaan!

Astrid: Van harte!! Goed gedaan!
Gast8253 :Beterschap!!! :(
Michelle: Toch nog 2 puntjes binnen gesleept, goed gedaan!
Punz: Super nette punten! Gefeliciteerd!
Ayasha: Super goed gedaan, gefeliciteerd met je mooie punten met Sam!

Odysseus

Berichten: 22477
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:45

Sjonge wat is het toch een knap ding cp111 <3

Odysseus

Berichten: 22477
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:46

Wij hebben hier gisteravond lekker getraind.... Voor de lol eens wat knopjes uitgeprobeerd :')

Appuyement ging best goed, soms de achterhand wat voor... M'n galop pirouette is een soort misbaksel geworden _O- Toch best lastig dat paardrijden :') !!!!
Klein filmpje:
http://distilleryimage7.s3.amazonaws.co ... e0_101.mp4

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:06

Jeetje, wees eens niet zo streng voor jezelf, weet je hoe lang dat nog gaat duren eer ik een galoppirouette ga kúnnen rijden _O-
Vind dat je t best netjes doet hoor, volgend jaar vliegen jullie de klasses door. :j
Vind jullie echt superleuke combi! :j

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:07

Hoe oud is dat Arabje btw? :P

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:13

Wat jammer Lisa dat die in de ring ineens zo omschakelt!
focussed: leuk filmpje inderdaad er op letten dat de schouder voor blijft.
Over die galop pirouette ga ik verder niet veel zeggen denk dat je dat nu meer voor de oefening doet?

Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen hoeveel inch ik heb. ik geloof 17 of 17.5 mama moest er ook nog inpassen en ik kan t ook wel hebben.
Maar ik heb dan ook wel een langgelijnde E'er dus daar zou zelfs 18inch nog wel op kunnen denk ik :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:28

Ik heb 16.5 inch er op liggen. :) antwoord straks uitgebreider op de rest ook

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:30

Ja heel jammer marieke,daarvan zakt de moed wel beetje in me schoenen aangezien hij met inrijden zo goed loopt en dan opeens draait alles op. Moet aankomend weekend in haarsteeg dus nog 1 poging :=

Ik durf eigenlijk ook niet te zeggen dach 17,5 inch dat ik heb :j
en ravelli is wel echt kort en compact gebouwd.

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:35

Ik heb een 18 inch erop liggen en als springzadel 17,5. Ik zit zelf veel fijner in een 18 inch (broekmaat 40) maar kan ook prima in een 17,5 inch. Heb net als queelens echt een ponypaard dus die kan makkelijk een 18 hebben.

Odysseus

Berichten: 22477
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:54

__Astrid schreef:
Jeetje, wees eens niet zo streng voor jezelf, weet je hoe lang dat nog gaat duren eer ik een galoppirouette ga kúnnen rijden _O-
Vind dat je t best netjes doet hoor, volgend jaar vliegen jullie de klasses door. :j
Vind jullie echt superleuke combi! :j



Dankjewel!! :D Hij is 18 jaar!


Queelens schreef:
focussed: leuk filmpje inderdaad er op letten dat de schouder voor blijft.
Over die galop pirouette ga ik verder niet veel zeggen denk dat je dat nu meer voor de oefening doet?


Queelens: Beide oefeningen zijn puur voor de lol, als we gaan starten dan zou het in de B zijn namelijk! :D
En ik ben zelf een L/M ruiter (net kaas gegeten van een SB en een keertwending zeg maar :+ ) dus vandaar de ietwat bijzondere uitvoering van de oefeningen _O-

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:06

__Astrid schreef:
Hoeveel inch hebben jullie trouwens op je pony liggen qua zadel?
Zadelmaker raadt 17inch aan nu, maar ik twijfel of ik daar wel in pas. :=
Heb nu vrij kleine 18 inch en had al eens een 17,5 inch wintec en die zat goed...
Maar 17inch? Zou dat passen met broekmaat 38?
Mag evt via PB dat we niet teveel offtopic gaan. ;)


pff praat me niet over zadels -O-
Special kan echt max 16.5 a 17'' terwijl ik toch wel minimaal 17 inch a 17.5 moet hebben.
Nu komt er waarschijnlijk een custom met 16.5/17 pony panels en dan 17.5 zitvlak, maar er moeten bij mij zelf nog wel wat kilo's vanaf dus hopelijk past het dan wat makkelijker
ik heb ook broekmaat 38

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:40

Ik heb een 17,5 inch, heb een stevige kont en zou liever een 18 inch hebben maar nu is het alternatief afvallen :P (druk bezig met Sonja Bakker)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:49

Ayasha schreef:
:+: Sammie 2e en 1e plek gelopen met 70 en 72% :+:

En de geit die in de losrijpiste vroeg "wat ik kwam doen met die pony" zat er mooi op te kijken!! ~~}>
(ja sorry dan ben ik gemeen. :o )

Heb je het er toch wel even ingewreven, of niet? :') Netjes!
lisannee93 schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten of tevredenheid!
Paard dat ik rijd mocht gisteren haar tweede BB parcours lopen en deed dat perfect foutloos! Zo'n simpel rondje, was nergens van onder de indruk, toppeerd!
Poown is naar de tandarts geweest dus had rust, mag vanavond met m'n zus weer een rondje springen. :)
Springen jullie eigenlijk ook met jullie pony's of alleen dressuur?

Mooi :)
Ik spring ook wel, kan Angel erg goed. Maar ze is ook heel erg moeilijk te rijden en ik ben er nog niet zo'n ster in :') We waren eigenlijk nu wel lekker op weg, hebben nu ook thuis springmateriaal dus dat scheelt. Wil eigenlijk 1x per week springen en dat komt meestal neer op om de week. Doel was eigenlijk om volgend jaar BB parcoursjes te gaan rijden, maar dat zal wel eind van het jaar worden nu, op zn vroegst.
cp112 schreef:
Gewoon eerst hengst erop, kort vastzetten. Merrie ernaast, kort vastzetten (ze moeten niet kunnen neuzen) en rijden maar. Laat dat hooi maar mooi even wezen en zet ze aan de zijkant vast.
Als ze naast elkaar op stal kunnen maakt dat het wat makkelijker op de trailer.

Ik heb geen hengstenrek overigens.

Absoluut niet in de trailer gaan staan!

Heb jij je hengst gewoon tussen de merries staan? Wij hebben ze wel apart met ruin er tussen, Angel staat nog een stuk verder weg. Als ik Angel wil wassen komt ze er wel naast en tegenover te staan, maar dan zorg ik wel dat ze niet kunnen neuzen. Nou is Angel ook wel een aparte, want als ik aan het rijden ben en de hengsten staan in een weiland er naast gaat ze showen.. :roll: Er wordt ook best vaak gevraagd of het een hengst is ;( :')
__Astrid schreef:
Hoeveel inch hebben jullie trouwens op je pony liggen qua zadel?
Zadelmaker raadt 17inch aan nu, maar ik twijfel of ik daar wel in pas. :=
Heb nu vrij kleine 18 inch en had al eens een 17,5 inch wintec en die zat goed...
Maar 17inch? Zou dat passen met broekmaat 38?
Mag evt via PB dat we niet teveel offtopic gaan. ;)

Ik heb 17,5". Dan moet jij toch wel in 17" passen denk ik, evt met langere zweetbladen. Mijn Kentaur was wel 18" en de stübben denk ik ook, maar dat weet ik niet zeker.
cp112 schreef:
Oornetje? Waar moet ik die kwijt :')

(foto's van 1 en anderhalf jaar terug. Inmiddels heeft ie nog meer haar :'))
[ Afbeelding ]


[ Afbeelding ]

Ben ik toch niet de enige met die vraag. Denk dat het hoofdstel dan niet meer past :')

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:02

Voor de mensen die eventueel op zoek zijn naar nieuw zadel ik heb een zeer mooi fijn Ainsley dressuur zadel maar helaas toch niet is te smal voor mijn pony (17'' met medium boom) zadel is 3 maanden oud meer info kunnen jullie altijd opvragen :)) *als we toch over zadels hebben* :P

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:13

Focussed: dan zijn dat nog geen belachelijke uitvoeringen hoor als je nog B moet starten haha.
Paard al wel hoger opgeleid (geweest?)
De mijne kon ook alle trucjes al maar die moest ik ook nog in de B gaan starten haha.
Dat werkpirouette doe ik ook wel eens voor de oefening vandaar

Komt goed hoor Lisa. Hoe laat moet je in Haarsteeg? Als dat nou middags is heb ik een goede smoes om niet naar verjaardag te gaan en te komen kijken als je dat leuk vind?

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:16

Queelens schreef:
Focussed: dan zijn dat nog geen belachelijke uitvoeringen hoor als je nog B moet starten haha.
Paard al wel hoger opgeleid (geweest?)
De mijne kon ook alle trucjes al maar die moest ik ook nog in de B gaan starten haha.
Dat werkpirouette doe ik ook wel eens voor de oefening vandaar

Komt goed hoor Lisa. Hoe laat moet je in Haarsteeg? Als dat nou middags is heb ik een goede smoes om niet naar verjaardag te gaan en te komen kijken als je dat leuk vind?


:))

Wanneer heb je zelf weer concours? :) Jullie zijn ook alweer bijna Z1 wat gaat dat snel!

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:20

Nog niks gepland. Ik moet zaterdag en zondagochtend altijd werken dus ik plan altijd pas als er al starttijden bekend zijn :o
Dit weekend gaat helaas niet (anders was ook gestart waar Lisa heen gaat) omdat ouders dan 25 jaar getrouwd zijn dus daar groot deel van het weekend mee bezet.. dus hoop dat weekend erna :)

Hij gaat nog best snel inderdaad had niet verwacht met overstap pony > paard en later overstap M1 > M2. Maar hij moet nog flink bijgespijkerd worden hoor voor het Z! :)

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:24

Als het goed is een 17inch en een 17,5 inch van hetzelfde zadel geregeld, kan ik nog zien welke past en welke niet. :P
Als zadelmaker nu volgende week ofzo zou kunnen komen en zelf nog wat thorowgood meeneemt, zie ik het wel slim komen. (Hoop ik :') )

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:36

Ik heb 16,5 inch er op liggen. 17 inch past nog net maar 17,5 inch is te lang voor simba zijn rug.
Ik heb maatje 32/34 dus pas makkelijk in 16,5 inch.

Marieke we moeten s ochtends starten zondag.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:41

Joh wedstrijden lopen wel eens uit.... O:)

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:42

Nicole is een equestor niet iets voor jou en special? Dat is speciaal voor brede paarden met korte ruggen en zit echt goddelijk <3!

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:45

knetterhard schreef:
Nicole is een equestor niet iets voor jou en special? Dat is speciaal voor brede paarden met korte ruggen en zit echt goddelijk <3!


Ik ken het zelf niet, ik zal het eens opzoeken :)
Waarschijnlijk krijgen we nu een opmaatgemaakt zadel dat ook aanpasbaar is wanneer hij nog meer groeit en special voor mijn korte beentjes eindelijk een fijn zadel *\o/*