[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:12

Oh, ken ik heel goed :j Je gaat er zelf ook helemaal van vasthouden inderdaad en doordat die bok dan niet buigt ga ik mn buitenteugel losgooien en dan is het al helemaal een verloren zaak :+

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:15

Haha I'm not alone :D


Tja en standje tank is op een tank natuurlijk ook al snel geactiveerd :')
Afbeelding

Afbeelding




Maar ach, met zo'n blik is het hem al snel vergeven :D
Afbeelding

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:17

Wrangler wordt daar ook superkwaad van, die klettert er of tussenuit op een gegeven moment OF als je hem op kunt blijven vangen komt hij omhoog. Die had van die draf-galopovergangen zo een aversie tegen galop overgehouden dat ik de linkergalop er niet eens meer uitkreeg. Ben ik net een week weer min of meer doorheen :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:33

Sam wil er ook wel beetje nukkig van worden soms (dan gaat ie bokken.) maar dan las ik gewoon even pauze in. :')

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:49

Ja Noedel wil als ie erg kwaad is ook nog wel eens dreigen met omhoog komen (red ie niet vaak gelukkig) maar vaker gebeurd t dat ie omzij springt al voordat ik m een tik met de zweep geef. Hij is mij altijd een stap voor :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:50

Omhoog komen vind ik zo'n poedersuiker streek! Dat doet Angel gelukkig niet onder het zadel, aan de hand wel als ze goed baldadig is.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:01

Ik heb liever steigeren dan bokken, makkelijker uit te zitten en makkelijker op te lossen voor mij.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:02

Same here, hoewel zoals Pret vroeger steigerde... Pfoeh.. (die gooide zich achterover, de b*tch.)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:05

Ik vind steigeren dood eng, heb ze iets te vaak achterover zien gaan denk ik. := Bokken kan ik op zich goed uit zitten, alleen Angel haar series gevolgd door een 180 graden draai zijn toch vrij pittig.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:09

Wrangler ging vroeger ook achterover, is nu alweer lang geleden dat ie echt omging gelukkig.
Maar bokken zit ik sowieso meestal niet uit omdat ik die klappen in mijn rug op die hernia's niet goed meer kan hebben, dus doe dan maar steigeren ;)

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:24

Noedel kan niet bokken :') Steigeren heeft hij een dood enkele keer wel eens gedaan, waarvan 1 keer echt hoog. Maar dat heeft ie geweten := Hij dreigt soms wel eens maar flikt t niet meer gelukkig. Maar dan moet ik m ook wel behoorlijk opgenaaid hebben, hij doet t niet zomaar.

Sjolvir

Berichten: 25277
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:24

Jemig, niet bij te houden hier....

Heb ook even geneusd op andere site, leek mij dat het meer ging om die ene die reageerde dat ze dan ook niet langs de whatevers wou, want dat was eng.
(ken trouwens een Z ruiter wiens moeder planten arrangementen anders arrangeerde als ze de kans kreeg vanwege hun paard, grinnik..)

Toobs weer kaal, laatste stuk hals koste nogal wat moeite. (ui dat het soms is, bijna klaar gaat ie ineens over de rooie ik klem tussen hem en de muur, dus mezelf bevrijdt met enige zelfverdediging. Kon niet meer aan die kant bij zijn hals komen. Scheerapparaat aan op de grond gelegd en hem daar gaan poetsen, vond ie ook al verdacht, rare kroot. Uiteindelijk anders vastgezet en stuk nog kunnen scheren, zaten nog 2 banen haar op rechterkant hals. Toen klaar!! Hij stond toen braaf, dus de afwerking maar gelaten, zie je over week toch niets meer van. )

Zou gaan groepslessen, maar paard van stalgenootje was bij aankomst bij vereniging ziek.
Dus heb maar 20 minuten even gereden en toen terug naar stal.
Koliek, lijkt gelukkig gaskoliek, kreeg net smsje dat ze nog rustig stond. (dierenarts is geweest eerder op de avond)

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 01:03

Urielle schreef:
Ik heb liever steigeren dan bokken, makkelijker uit te zitten en makkelijker op te lossen voor mij.


Dat vind ik ook! Heb ze hier wel eens, die staan kaarsrecht overeind en gaan er dan vaak ook nog een stukje bij lopen.... 1 handje om de hals om ze niet uit balans te laten raken en mij maken ze de pis niet lauw,

Maar heb er nu ook 1 staan, wat een mafkees. Die bokte zo hoog dat ik de achterhoeven zo langs mijn oren voorbij zag komen.toen ben ik toch maar even op haar kont gaan zitten en zo via de achterkant eraf gehupst! Duivelskind is dat :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:41

Sjolvir: oef! Klinkt alsof je geluk gehad hebt, was je alleen?

Suelza: jikes! Eentje die zo eng bokt moet je nog uit kijken dat ie zichzelf niet uit balans haalt lijkt me (kunnen ze overkop gaan met bokken?) .

Ex is in zijn bokken wel eens gestruikeld (tenminste, ik denk dat dat was wat mis ging) en zo gevallen. Sinds heb ik m nooit meer weten bokken. _O-

Maar Sam en Pret.., Sam steigert eerder maar kan ook aardig bokken als hij dat nodig vindt... Pret zei ik altijd van: "als ik blijf zitten was het niet de bedoeling me er af te gooien."

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:12

Ayasha schreef:
Sjolvir: oef! Klinkt alsof je geluk gehad hebt, was je alleen?

Suelza: jikes! Eentje die zo eng bokt moet je nog uit kijken dat ie zichzelf niet uit balans haalt lijkt me (kunnen ze overkop gaan met bokken?) .

Ex is in zijn bokken wel eens gestruikeld (tenminste, ik denk dat dat was wat mis ging) en zo gevallen. Sinds heb ik m nooit meer weten bokken. _O-

Maar Sam en Pret.., Sam steigert eerder maar kan ook aardig bokken als hij dat nodig vindt... Pret zei ik altijd van: "als ik blijf zitten was het niet de bedoeling me er af te gooien."

Begint zich allerlei rare situtatie van paarden die een koprol maken incl ruiter voor te stellen :')
Nies_ schreef:
Ik vind steigeren dood eng, heb ze iets te vaak achterover zien gaan denk ik. := Bokken kan ik op zich goed uit zitten, alleen Angel haar series gevolgd door een 180 graden draai zijn toch vrij pittig.

Oh, dat truucje ken ik.
Pony heeft t zo 3 keer geflikt, en ergste was dan nog dat ik het voelde aankomen...
Alles opspannen, en er dan met een cm² aankomen en hoppa, giga bok, dus je vliegt naar voren (echt zo'n venijnige, snelle, krachtige ponybok) dan sprintje trekken, nog een paar bokken en als je goed onstabiel zit whoppa ineens omkeren (uiteraard de andere kant op dat je ondertussen hangt) :+
Gelukkig heeft ze haar rodeo ambities opzij gezet :')

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:51

Hoi Allemaal!

Wat een verhalen, ik lees stiekem al paar weken stil mee.
Zondag ga ik voor het eerst tussen de paarden starten.

Hebben 2 jaar bij de ponies gereden, we hebben de punten voor het M, maar gaan het eerst maar in het L2 proberen...

Sjolvir

Berichten: 25277
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:05

Oei wat een ondeugende paarden zo af en toe hier.

Suelza, zie je in gedachten via de achterkant het bokkende schip verlaten.

Ayasha, ook mooie gedachte... als je blijft zitten was het niet zijn bedoeling je eraf te werken :+

En ja, stond alleen te scheren, Die paar keer dat ik hem eerder heb geschoren was ie ook braaf,
wel zo dat ik toen bij tijds gestopt ben, omdat ik zag dat hij het zat werd.
Nu had ik echt nog hele domme baan op 1 kant van zijn hals zitten :+ Ging ie ineens als een
gek snurken, met zijn hoofd ervan wegdraaien en dan met zijn lijf naar je toe en bedankt!
En dus later gewoon dat stuk weer kunnen scheren, raar gebakkie...

Toobs.. hmmmm, die rende vooral.. hard en vanuit het niets (vond ik dan) stuurloos, richting niet logisch.
En had een steiger, spring, draai, ren in zijn assortiment. Bokken is niet zijn ding.
Moet zeggen hij is ondertussen al meer dan een jaar voorbeeldig!
(anders had ik hem vorig jaar niet voor de kar gezet :D ben wel tikje vreemd, maar hoef niet dood)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:59

Sjolvir; ja, als Pret je er af wil, dan ga je. Die bokt zo smerig en zo krachtig dan... Ze heeft ontzettend veel kracht en een compact, wendbaar lichaam dat ze goed in haar voordeel weet te gebruiken, mijn tankje..

Sjolvir

Berichten: 25277
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:01

Maar goed dat ze je er dan niet altijd af wil hebben.

Morgen cadeautje aan mezelf.
Sleep Toobs mee naar de L en D duinen (met of zonder nog iemand die meegaat, moet gewoon even uitwaaien), lekker door het bos struinen, even zen... zucht...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:05

Heerlijk sjolvir, buiten gaan wil ik ook nog es.

Ze bokt zo ook wel en doet stom maar als ze echt gemeen wordt, nah dan kan ik me net zo goed laten vallen want dan ga ik toch hoe dan ook.

Sjolvir

Berichten: 25277
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:13

Dat is wel rot gewoonte.
Die van mij hebben wel eens streken, maar nooit met naar mijn idee het doel mij het zand in werken.
(dat dat wel eens het gevolg is, tja.. dat is mijn onkunde :') )
Als ik dat idee wel had gehad, hadden ze al te koop gestaan, dat gaat namelijk mijn rijtechnische capaciteiten te boven.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:20

Bij Pret waren gekke sprongen dagelijkse kost. Echt gemeen bokken kreeg ze om de zoveel tijd eens en dan knalde die trut me zo hard de grond op dat ik stee vast eerst wat pleisters/verbandjes kon gaan aan leggen ( ik reed op een weide en gras kan met de juiste hoek en snelheid flink snijden) de laatste keer dat ik me herinner was in 2010 ( niet veel later werd ik ziek en niet veel daarna werd ze gedekt dus ze heeft ook niet meer echt de kans gekregen al was ze de trainingen dievik nog gedaan heb wel steeds braaf) en daar heb ik nog steeds een flink litteken van op mijn onderarm. >;) soms werd pret ineens pissig.. En dan was ze niet meer zo'n pretje... :+ maar ze kan ook super nuchter zijn... Ze waarschuwt alleen niet als ze om slaat.

Sjolvir

Berichten: 25277
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:23

Merries..... rare wezens.. (ruinen en hengsten ook.. hmmm, paarden in het algemeen dus eigenlijk)
2010 nou ja dan is je laatste vliegles met haar in ieder geval tijdje terug, houden zo!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 03:00

__Astrid schreef:
Nies_ schreef:
Ik vind steigeren dood eng, heb ze iets te vaak achterover zien gaan denk ik. := Bokken kan ik op zich goed uit zitten, alleen Angel haar series gevolgd door een 180 graden draai zijn toch vrij pittig.

Oh, dat truucje ken ik.
Pony heeft t zo 3 keer geflikt, en ergste was dan nog dat ik het voelde aankomen...
Alles opspannen, en er dan met een cm² aankomen en hoppa, giga bok, dus je vliegt naar voren (echt zo'n venijnige, snelle, krachtige ponybok) dan sprintje trekken, nog een paar bokken en als je goed onstabiel zit whoppa ineens omkeren (uiteraard de andere kant op dat je ondertussen hangt) :+
Gelukkig heeft ze haar rodeo ambities opzij gezet :')

Bij Angel voel je het dus totaal niet aankomen die naait er ineen keer tussenuit met van die mooie lanceer bokken. Volgens mij valt de hoogte wel mee, maar wel met veel rug gebruik :') Als ik goed gok welke kant ze op draait blijf ik zitten, anders naai ik er kei hard af := Is tot nu 1x gebeurd dat ik fout gokte dus dat valt dan weer mee.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:30

Sjolvir schreef:
Maar goed dat ze je er dan niet altijd af wil hebben.

Morgen cadeautje aan mezelf.
Sleep Toobs mee naar de L en D duinen (met of zonder nog iemand die meegaat, moet gewoon even uitwaaien), lekker door het bos struinen, even zen... zucht...

He jammer, had wel mee gewild en kan dat op donderdag normaal ook, maar ik moet om half 12 met mijn zwarte in ZH gaan lessen, in de middag elders een paard gaan rijden en tussendoor nog ergens met de hengst springen en de merrie dressuren.