[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:32

Oh... dat is echt balen zeg!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:41

Oh jeetje wat een pech!!

Hier lekker aan het trainen. Gaat erg goed nu we nieuwe instructrice hebben. Leste eerst mee in de club lessen en ben nu overgestapt naar 2x per maand privé les.
Zondag starten we waarschijnlijk laatste keer L1 en dan 18 februari L2 debuut. Vindt dit wel mega spannend!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:05

Hier hebben we binnenkort weer een M2 start staan (ikzelf) en mijn vooruitrijdster weer een Z2 start.

Verder dit weekend tijdens een les die ik van mijn vooruitrijdster had voor het allereerst in mijn ruitercarriere een arbeidspirouette gereden..... En dat dan ook nog eens op mijn eigen pony.

En mán... kan daar nog steeds van genieten, dat ik als semi bejaarde talentloze ponyruiter dit dan tóch kan doen. Echt op een roze wolkje nog ( met grote, grote, gróte dank aan mijn vooruitrijdster/instructrice!)

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:11

Spannende overstap shelly, maar gewoon lekker rijden en zien waar je komt. Wat heb je te verliezen?

Wat super gaaf punz! En wat van dat je vooruitrijdster je ook nog eens zo fijn helpt met lessen!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:13

Gaaf zeg punz, kan ik alleen nog naar van dromen Haha!

Ja spannend, maar dat is elke keer weer. Niks te verliezen. Wil je een verlies punt rijden moet het wel heel ernstig zijn geloof ik. Heb het nog nooit gezien.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:18

Shelly: als je je pony in het L1 goed voor elkaar hebt, is de L2 niet zo'n grote overstap. Komt vast goed!

En ja.. ik ben zó blij met mijn vooruitrijdster/instructrice!!

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:36

Punzsnap je gevoel helemaal zit ook nog op een roze wolk heb van weekend op wedstrijd 198,5 punten gereden en derde prijs gehaald na ik weer na twintig jaar ben begonnen met wedstrijden en paardrijden een jaar geleden ik kan het nog nu zelfs beter die wolk zit heerlijk +:)+

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:18

Punz, heerlijk!!!

Shelly, als je de L1 goed af ging is de L2 niet zo'n wereld van vershcil.

Yfkelover, gefeliciteerd.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:01

Mijn pony liep vandaag 195,5 en 188,5 bij elkaar dus die mag Z1 starten :D

Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:48

Cool!! Gefeliciteerd!!
Dat wordt dan even wennen voor jullie.... zo'n Z baan is écht veel groter! :)


Hier ook een fijn weekend gehad: Vooruittrijdster heeft een derde plek en weer 2 wp's gepakt ( ( 217,5 en 216).. dus nu Z2 + 6..

ZZ Licht komt nu wel heel dicht bij. :oo
In de training is hij er klaar voor......
( en wordt ik toenemend bang dat er iets gaat gebeuren wat roet in het eten gaat strooien. Zo stom,maar elke keer dat ik denk dat de ZZ licht start nabij is vrees ik het lot te tarten...
Wat ik dan weer bezweer door dat dan maar uit te spreken... :') :') :') )

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:58

Gefeliciteerd!!

Zo dat gaat lekker Punz! Fijn zo'n vooruitrijdster :D .

Wij gaan dit weekend voor het eerst L1 starten :) .

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:07

Gefeliciteerd!

Hahha gelukkig zijn we dat al gewend :)) hebben een Z baan op stal.

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:03

Gefeliciteerd met de puntjes!

Punz wat een geluk zeg met zo'n vooruitrijdster. :D

Hepsie het felbegeerde puntje binnen. Gefeliciteerd!

Yvank, lekker bezig met fjordie. Al een datum voor je debuut in het Z staan?

Hier al 4 maanden niet meer op mn pony gezeten ivm blessure. En nog een goede 2 maanden te gaan voordat veulie geboren wordt. Dus nog steeds een stille meelezer en genieter. :+ :D

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:12

Nee hij snapt nog steeds bijzonder weinig van de travers.. Dus dat gaan we eerst op orde maken.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:47

Yvank; wat gaaf dat jullie de benodigde winstpunten bij elkaar hebben! Lekker in de training de puntjes verder op de I zetten en voor je het weet starten jullie ook lekker Z!

Puntz; wauw, wat gaat je pony goed zeg! Super stoer als er straks zz licht mee gereden kan worden. Dat gebeurd niet zoveel tussen de paarden toch?

Josien; leuk jullie L1 debuut. Van genieten!!

Absque; oef, al 4 maanden niet. Blessure van jouw kant of aan die van je paard? Wel leuk dat je een veulen hebt om naar uit te kijken, ook al duurt dat nog even.


Ik heb me vandaag afgemeld voor de kampioenschappen. Enkelbanden blijken toch gescheurd te zijn en ik moet er niet aan denken om mijn enkel bewust tegen iets aan te willen drukken (zoals een paardenlichaam). Voorlopig ben ik dus even van alle leuke wedstrijdplanning af.

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:49

Luffb wat zuur zeg, balen. :(:) Hopelijk gaat je enkel snel beter en kan je weer rijden. Op naar de volgende kampioenschappen!

Bij sommige is dat ook echt lastig om ze travers uit te leggen, kan even duren is mijn ervaring. Lekker dooroefenen.

We hebben er vorig jaar maanden uitgelegen door ziekte van mijn kant. Nu vanaf oktober door blessure (check ligament) van pony. Scheelt behoorlijk dat ze drachtig is, maakt het 'wachten' minder erg, na de dracht heeft ze minstens 6 maanden rust gehad, daarna hoop ik dan weer rustig te kunnen opbouwen.
Voor degene die het leuk vinden om veulie te volgen; [KS-MK] [VOLG] Welsh NWR cadeautje van Cassanova du Bois

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:19

Yvank_ : dat scheelt dan in ieder geval al!

LuffB: wat balen voor je zeg!!! En hoe lang ga je hiermee uit de running zijn? Klinkt pijnlijk, klinkt ook alsof dit niet zomaar weer over is... Beterschap iig..

En nee.. een pony in het ZZ licht gebeurd niet zo veel, en áls het allemaal gaat lukken denk ik dat hij in ieder geval de eerste Connemara in het ZZ licht is... Maar goed.. zo ver is het nog niet....we gaan het zien...

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:14

punz, gaaf zeg! Komt vast goed! ZZ licht klinkt echt heel hoog :')

Josien, succes alvast, Heeze is meestal wel locatie met leuke jury's Volgensmij!

LuffB super balen zeg. Hopelijk knap je weer helemaal op!

Hier nog een fototje van ons afgelopen weekend
Afbeelding

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:16

Ik vind de kleur van die van jou echt leuk Shelly :D !
Leuke foto!

Ik heb geen idee of er verschil zit in jury, van de koudbloed wedstrijd is Heeze de enige waar ik gereden heb :) .

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:56

Absque; oef, dat is wel balen dat je twee jaar achter elkaar met zulke blessures zit. 6 maanden is een mooie rusttijd voor pezen en ligamenten, dus hopelijk kunnen jullie daarna weer lekker op gaan bouwen en haar weer sterk en uiteindelijk wedstrijd klaar maken. Is je merrie degene die volgens je onderschrift z1 loopt?

Punz; wat een prestatie als het eenmaal zover is zeg! Super tof. Wat zal jij trots zijn!!

Shelly; wat een heerlijk prethoofdje heeft je paard, maar wel met een mooie zachte uitstraling in de ogen! En idd, erg bijzonder kleurtje.


Ik lig er nog minstens 2 weken uit, kan ook nog wat langer duren. Dat betekend ook dat mijn L1 debuut (2 weken na de kampioenschappen gepland tijdens een thuiswedstrijd) niet door zal gaan. Had begin maart 2 rondjes oefencross gepland staan, maár weet niet of ik die doorzet na een tijdje niet zelf getraind te hebben. Vind ik dan ook niet helemaal eerlijk tegenover Tuck.
Mijn zus en moeder verzorgen hem nu, maar na 6 maanden hem 6 dagen in de week zelf getraind te hebben (met wekelijks een vrij dagje en/ of wat wandelen aan de hand) is dit toch echt even afkicken. Mijn zus was in de periode zwanger, dus die moet nu met rijden nog beginnen met een band op te bouwen. Mijn moeder reed hem al 1x in de week in de lessen, maar mist soms nog wat snelheid/ handigheid om hem helemaal te rijden zoals ik dat graag doe :)
Achja, liever ik in de kreukels dan de pony

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:45

LuffB, inderdaad de merrie uit mn onderschrift. :)
januari 2016 ons Z debuut gehad, daarna op rust gezet ivm veulen wat in juni 2016 geboren is.
Najaar 2016 een enkele keer gereden maar toen werd ik ziek.
Voorjaar 2017 weer opgepakt, 23 september 2017 reden we nog 222,5 punten in het Z (1 proefje was op dat moment nog genoeg voor ons) en een paar dagen later was ik op vakantie en had ze een iets dik been. Geen pas kreupel gelopen maar helaas dus wel een check ligament blessure.
Ooit, ooit, gaan wij Z2 rijden. Dat moet. :+

Pff, pas maar op dat je straks niet te snel weer gaat rijden etc. :(:) Je kan beter de eerste keer gelijk goed herstellen, hoe moeilijk het ook is. Dan dat het toch niet goed blijkt te zijn en je er langer mee zit.

Shelly wat een ontzettend gave pony heb je toch, prachtig kleurtje!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:16

Bah, altijd zo rot als je niet kunt rijden.En peesblessures zijn helemaal rot.

Super leuk punz!En je ziet sowieso weinig pony's hoog in de sport.Ik was vaak de enige.

Leuk dier Shelly!

Ik ben gelukkig weer lekker aan het rijden.Ook in totaal 3 maanden niets mogen doen.
Mijn pony doet het hartstikke goed.Al 2x onder de man mee het strand op geweest en loopt ook net zo makkelijk met een aanspanning er bij in de bak.
Gaat al fijn wat lengte pakken in de hals.Hij zou alleen nog wat moeten groeien, zo is hij me echt te klein en smal.Afbeelding

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:49

Ik was zeker van plan mijn tijd nu te nemen. Loop sowieso voorlopig ook nog bij de fysio met mijn enkel, dus pas als die het groene licht geeft ga ik er weer op. Mijn zus heeft ook haar enkelbanden ooit gescheurd en is toen weer iets te vroeg begonnen met rijden. Die kreeg daar wel spijt van.
Plus, ik werk in de horeca, dus ik heb mijn enkel ook zon 6 tot 10 (en in uiterste gevallen 12 uur) achter elkaar nodig. Als ik dus te vroeg begin met echt weer dingen doen ga ik daar op de lange termijn echt niet blij van worden. Dus ik stel alles gewoon uit en we zien het wel.


Ik vind het wel super gaaf dat er zoveel pony's hoog in de sport lopen tussen de paarden! Daar was ik me nooit zo bewust van tot dit topic!

Leuke pony ambre; lekker kleurtje. Idd nog wat smalletjes, maar met wat zorg en liefde komt dat ook wel weer goed.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:50

Ik heb deze volgens mij nog niet aan jullie laten zien, maar vind dit zon leuke foto van ons twee. En hij was zo braaf!
Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:24

Prachtfoto!