[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:07

Ooh Aniek wat zijn jullie een prachtige combinatie!

Ghostattack

Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:10

Sjolvir schreef:
Welkom Ghost en Jovi!! Hier in het grootste topic voor de kleinste eehhhh paardenstarters?

Ghost, heb je je Eigen topic overleefd :+ :D

Commentaar bij mijn foto's valt op een of andere manier altijd wel mee :')

Toevallig ook pony-ruiters hier de in de omgeving Betuwe starten? :))

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:19

Je mag heel dit jaar nog bij de ponies starten toch, Aniek?

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:31

Speirs schreef:
Ooh Aniek wat zijn jullie een prachtige combinatie!

Dankjewel! :o


EllyC schreef:
Je mag heel dit jaar nog bij de ponies starten toch, Aniek?

Ja klopt, maar ik kan de selecties niet meer meerijden tussen de pony's omdat een deel volgend jaar is en dacht kan net zo goed meteen tussen de paarden gaan starten :) Met mijn andere pony rijd ik wel dit jaar nog uit bij de pony's :)

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:34

Ik heb vandaag het allereerste dressuurproefje voor Pebbles en mij ooit gereden, BB. Het ging voor ons doen super goed. Pebbles ziet altijd overal spoken en ik kan super zenuwachtig worden als er mensen kijken. Echt totaal geen goede punten, maar kan nog steeds genieten van het filmpje van vandaag (en we waren niet eens laatste :D ).

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:52

Ik zou me hier ook graag willen melden!

Ik ben dit jaar 18 geworden, dus vanaf volgend jaar gaan wij het ook proberen tussen de grote paarden! Ik rij op Larissa, een 7 jarige Welsh NWR merrie. Ik heb haar zelf beleerd en we zijn nu L2 startgerechtig en springen B tussen de pony's. Ze is nog maar een jaar van mij, maar ik ken/rij haar volgend jaar al 4 jaar, ze is een hele tijd mijn verzorgpony geweest. Helaas hebben we nu wat pech, ze heeft een blessure... Ze staat nu al 5 weken op rust en waarschijnlijk gaat het nog wel even duren voor we weer op pad kunnen... maar ik lees graag mee met jullie verhalen en ervaringen en ik kan niet wachten tot wij ook een poging mogen wagen tussen de paarden! Tot die tijd doen wij het lekker rustig aan.

Nog even wat beeldmateriaal :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:48

Ohhhh Solvir.... wat een dure fout!! Zonde!
Maarrr... natuurlijk wel fijn om te merken dat het gewoon allemaal kán, dat jouw pony in ieder geval winstpuntwaardige proeven loopt tussen de paarden in het Z..


Mijn valkje gaat binnenkort met mijn vooruitrijdster als het goed is zijn Z2 debuut maken...
En als het meezit start ik hem dan zelf binnen niet al te lange tijd voor het eerst in het M1 ( talentloze eigenaresse met meer passie dan talent... _O- )

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:59

Zonde Sjolvir! En leuk dat je weer gaat starten Gostattack!

Wij hadden gisteren onze eerste indook wedstrijd weer. De eerste proef ging wat minder, maar de tweede goed hersteld en toch een winstpunt kunnen pakken :) .

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:25

Goed bezig hier allemaal!

En hallo nieuwkomers!

Balen Sjol maar het geeft wel moed.

Hier wordt uiteraard nog niets gepland gezien mijn vriend nog maar 3 is.
Wel is hij vorige week meegeweest als handpaard het strand op.
Ik wil mijn 3 jarigen graag mee op buitenrit maar nog niet zo lang op hun rug zitten.
Dan maar op deze manier.Afbeelding

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:09

wat gaaf zo langs het strand en gedurft zou veel te bang zijn dat hij zich los trekt

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:24

Ik meld me ook! Start met een d pony (haflinger) van 146 tussen de paarden. Op dit moment z2 startgerechtigd en paardlief met zwangerschaps verlof

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:44

Ambre, wat stoer! Zo ernaast mee nemen!

Leonie, leuk! Voor jezelf de opvolger?

LarissaJulia, welkom hier, lekker veelzijdig bezig jullie.

Myrth, als je maar genoten hebt en kop is er nu af, je eerste proefje heb je gehad.

En ik was met het reslutaat van afgelopen weekeind heel blij, gezien mijn weinige training en wetende dat ik er nog legio foutjes in had zitten (dus nog ruimte zat voor meer punten) en hij echt niet op zijn max. liep. Verder hielp het qua rijden ook niet meteen dat ik gedrogeerd met Tramadol aan het rondrijden was (zit nog in de gewennings fase van dat spul), reed qua pijn allicht wel fijner, maar voor de rest uche....

Heb zwartje laatst te koop gehad, omdat ik echt niet weet hoe ik 2 paarden nou eigenlijk moet doen (en ze dus ook eigenlijk niet doe), maar als hij het eigenlijk best leuk doet met 2 x in de week half uurtje rond hobbelen en je komt dan zo weg in het Z, met een braaf paard, ben ik wel gek als ik hem verkoop (buiten dat ik hem niet kan missen en Heps ook niet, aangezien ze altidj samen wonen). En van de fysio moet ik rijden (en dat werkt ook inderdaad, mits gedoseerd), vind ik ook leuk argument.

Ik zou Heps zo graag gaan starten, maar geen idee in welke klasse, neig naar M2, vanwege het feit dat ik die proeven al beetje ken en ze in principe de oefeningen loopt en als ze bagger dag heeft met veel spanning op vreemd terrain kan je er net zo min een M2 als L2 proef mee lopen en als ze fijn is kan je beide. Wel mist uiteraard nog de oprichting, verzameling en hmmm de uitgestrekte gangen (maar ja, die heeft Sjol nooit gehad die uitgestrekte gangen)

Lisa__Beau
Berichten: 173
Geregistreerd: 21-02-14

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:12

Ik heb even een stipje gezet op dit topic. Ik heb mijn pony nog staan van de ponytijd, en ik merk dat ze met haar 16 jaar nog te fit is voor haar pensioen. Ik heb intussen een 5 jarig paard waarmee ik snel hoop te kunnen starten en aangezien ik in het bezit ben van een 2 paards trailer kriebelt het om de pony erbij te zetten en mee te nemen <<) maar ik twijfel of wij als combinatie niet misstaan tussen de paarden. Ik hoop dat jullie met al jullie verhalen/successen en foto's mij t duwtje geven om dr gewoon mee te nemen!

*kruipt onder meeleessteen*

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:24

Lisa__Beau schreef:
Ik heb even een stipje gezet op dit topic. Ik heb mijn pony nog staan van de ponytijd, en ik merk dat ze met haar 16 jaar nog te fit is voor haar pensioen. Ik heb intussen een 5 jarig paard waarmee ik snel hoop te kunnen starten en aangezien ik in het bezit ben van een 2 paards trailer kriebelt het om de pony erbij te zetten en mee te nemen <<) maar ik twijfel of wij als combinatie niet misstaan tussen de paarden. Ik hoop dat jullie met al jullie verhalen/successen en foto's mij t duwtje geven om dr gewoon mee te nemen!

*kruipt onder meeleessteen*

nou foto laat zien :j

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:30

Sjolvir schreef:
Leonie, leuk! Voor jezelf de opvolger?

Hoop het wel tzt. Mn merrie is ook al 16 dus een opvolger zal wel fijn zijn :)

Lisa__Beau
Berichten: 173
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:37

yfkelover schreef:
Lisa__Beau schreef:
Ik heb even een stipje gezet op dit topic. Ik heb mijn pony nog staan van de ponytijd, en ik merk dat ze met haar 16 jaar nog te fit is voor haar pensioen. Ik heb intussen een 5 jarig paard waarmee ik snel hoop te kunnen starten en aangezien ik in het bezit ben van een 2 paards trailer kriebelt het om de pony erbij te zetten en mee te nemen <<) maar ik twijfel of wij als combinatie niet misstaan tussen de paarden. Ik hoop dat jullie met al jullie verhalen/successen en foto's mij t duwtje geven om dr gewoon mee te nemen!

*kruipt onder meeleessteen*

nou foto laat zien :j


Ik heb helaas geen recente foto's, ik kan wel zoeken naar een 'oude' wedstrijdfoto. Die is dan wel al 4 jaar oud, maar zo rijden we wel nog steeds rond, haha.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:57

Leuk, opvolger dus voor jezelf! Heb ik ook (helaas bleef ze maatje te klein, maar nou ja, moet het er maar mee doen).

Lisa, graaf maar uit die 4 jaar oude foto!

Ik kreeg van het weekeind nog te horen dat mijn pony het best leuk deed tussen de paarden, nou is het wel een grote E, maar ik ben dan ook 1.87 dus dan lijkt ie wel kliener dan als je er kleiner iemand op zet.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:58

xLeoniee schreef:
Ik meld me ook! Start met een d pony (haflinger) van 146 tussen de paarden. Op dit moment z2 startgerechtigd en paardlief met zwangerschaps verlof

[ [url=m/fUQZ5J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/f2l2Uu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat zijn jullie een leuke combi! En wat rijd je hem fijn zeg!

Lisa__Beau
Berichten: 173
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:48

Het was even graven, haha!

Afbeelding
Afbeelding

Excuse me van het zadel wat niet top ligt, er is kort hierna een andere gekomen die wel past :o

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:36

Welkom Josien, Ghostattack, JoviManoe, Aniek, Larissajulia, Leonie & Lisa
Ukkepuk: Je zou haast zeggen 'deken waar ga je met die pony naartoe'.
Sjolvir, jammer, maar het zit er zeker in. Volgende keer moet het goed komen!

Ik ben er lekker een weekje tussenuit geweest en genoten van de Griekse zon.
Verder wilde ik nog een 2tal fototjes met jullie delen. Mijn vorige wedstrijd had ik gereden in de mist en dat heeft toch wel iets leuks opgeleverd (mobiel)
Afbeelding
Ik vind deze ook wel iets aparts hebben.
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:11

LB leuke pony!

Ingvild, vakantie lekker! En inderdaad die mist met dat waterige zonnejte....

Vnadaag met Toobs gestart, omdat ik lichtelijk pissed ws over mijn stommiteiten van vorige week.
Zcuht.. had in bed moeten blijven liggen. Toobs was meteen al niet vooruit te branden (en is geschoren van de week en heeft eigenlijk nooit last van de warmte), maar was nu echt nog erger niet vooruit te branden als dat ik hem ken... 2e proef dan ook afgegroet....
Bij de trailer met uitstappen aan de hand viel hij ook nog net niet om en aan de trailer stond ie ook enomr te suffen. Thuis maar eens getemperatuurd, chips.. koorts.. Nou ja, verklaard een hoop.
Hij had hele week al wel soepogen, wordt hij ook voor gezalfd, maar had hem toen met thermometer achterna gezeten en kwam niet boven de 37.5 en vrijdag liep hij echt zo fijn....
Nou ja, hopen dat ie snel weer op knapt.. arme sloeber..
Misschien had ik Toobs wat van mijn pilletjes moeten voeren, maar ja, dan komt ie de doping controle nooit meer door :+

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:01

Sjolvir, hopelijk is hij snel weer de oude.

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:11

Wat een leuke pony's hebben jullie! :)
Hmm vervelend Sjolvir, hopelijk is ie snel weer opgeknapt!

Ik had vandaag ons debuut bij de paarden in het Z2 :) hij had behoorlijk last van de warmte en daardoor niet scherp genoeg en was ik eigenlijk ook niet tevreden. Blij verrast met toch een mooie winstpunt met 62,1% (211 punten) in de eerste proef :D tweede proef helaas net geen winst met 59,5% (202 punten) maar toch zeker erg tevreden met nog meer dan genoeg ruimte voor verbetering :)

Vanky
Berichten: 2252
Geregistreerd: 25-02-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:26

Hoi allemaal!
Ik heb een vraagje, omdat ik het zo niet kan vinden maar ook geen dubbel topic wil openen stel ik mijn vraag hier. Ik denk dat jullie het vast wel weten.
Ik heb altijd met mijn pony tussen de pony's gereden. Vanwege een blessure langdurig moeten stoppen. Nu wil ik komend outdoor seizoen misschien weer gaan starten, maar zal ik ivm mijn leeftijd tussen de paarden moeten starten.
Nou heb ik gehoord dat je wanneer je overstapt naar de paarden een niveau omlaag mag. Is dit zo of niet?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:28

Ja, dat mag. Je mag tegenwoordig sowieso ook flexibel starten natuurlijk.

Je winstpunten blijven wel gewoon behouden.