[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:56

Lekker Brittjuh! En toch fijne punten, debberley!

Ik ben een beetje verdrietig momenteel. Net een startkaart aangevraagd en echt super lekker bezig, hoor ik dat het paard hoogstwaarschijnlijk weg moet. Het is al de vierde keer dat dit gebeurt, ik word er een beetje moedeloos van :( Wil zo graag iets opbouwen en nu leek het echt te lukken. Veel energie, lessen en moeite in gestoken omdat ik er echt toekomst in zag.

linda2008

Berichten: 4261
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:07

Sheran schreef:
Lekker Brittjuh! En toch fijne punten, debberley!

Ik ben een beetje verdrietig momenteel. Net een startkaart aangevraagd en echt super lekker bezig, hoor ik dat het paard hoogstwaarschijnlijk weg moet. Het is al de vierde keer dat dit gebeurt, ik word er een beetje moedeloos van :( Wil zo graag iets opbouwen en nu leek het echt te lukken. Veel energie, lessen en moeite in gestoken omdat ik er echt toekomst in zag.


Hoe zit dat verhaal? Paard is dan niet jouw eigendom?

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:13

Nee, bijrijdpaard :) Anders was het inderdaad wel raar :')

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:10

Hmm evengoed vreemd sheran. dat had ze op zijn minst even met je moeten overleggen voordat je een startkaart ging aanvragen..

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:12

Ze wist het niet, ze heeft een nieuwe baan gekregen. Ik neem het haar niet kwalijk, ze vindt het zelf ook niet leuk.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:53

Wij hebben een klein maandje geleden onze laatste L1 proef gereden, deze ging niet zoals gehoopt met veel foutjes en we hadden dan ook ‘maar’ 191 punten. Had gehoopt het L1 op een iets fijnere manier af te sluiten, maar helaas het is niet anders. Aankomende zondag starten wij na een maandje thuis doortrainen in het L2, erg spannend! De proeven zijn op zich niet veel moeilijker vind ik, maar het zal toch weer iets strenger beoordeeld worden. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Iedereen heel veel succes in het L1, hopelijk is het eindelijk eens voorbij met de wind en regen en kunnen we straks lekker genieten van het outdoor seizoen!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:32

Outdoor seizoen is voor Calice vaak niet fijn, te veel dingen die ze kan zien, vaak ook drukker en nog meer last van bak kabouters. Calice vind het veel fijner om indoor te starten. maar we zullen zien hoe het verloopt!
jij veel succes in het L2 Ginatje!

Sheran, oh balen zeg! nu weer opzoek naar een nieuw bijrijdpaardje ?

linda2008

Berichten: 4261
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 06:51

Sheran, goh jammer zeg. Ga je op zoek naar een nieuw bijrijdpaard?

Wij zullen het outdoor seizoen over moeten slaan vanwege haar revalidatie. Jammer want ik had nog nooit outdoor gestart. Maar niks aan te doen, ik blijf wel lekker lang in dit topic hangen ;) :P

Gina, succes in het L2

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:20

Sheran schreef:
Lekker Brittjuh! En toch fijne punten, debberley!

Ik ben een beetje verdrietig momenteel. Net een startkaart aangevraagd en echt super lekker bezig, hoor ik dat het paard hoogstwaarschijnlijk weg moet. Het is al de vierde keer dat dit gebeurt, ik word er een beetje moedeloos van :( Wil zo graag iets opbouwen en nu leek het echt te lukken. Veel energie, lessen en moeite in gestoken omdat ik er echt toekomst in zag.



Wat ontzettend spijtig. Ik hoop dat je wat anders mag vinden waar je een stuk langer van kunt genieten. :o

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:00

Wat vervelend en jammer sheran. Net als jullie zo lekker bezig zijn. Hopelijk vind je snel een ander leuk paardje waar je wedstrijden mee kan gaan rijden.

Ginatje, jammer dat de laatste wedstrijd niet fijn ging. Gewoon lekker verder in t L2. Zijn ook goed te doen.

Brittjuh, zijn er geen rustige kleine wedstrijden voor je in de buurt? Wellicht zo beginnen en dan steeds iets uitbreiden naar wat groter. Ze zullen toch kms moeten maken en er aan wennen.

Hier zondag ook weer op pas geweest. En eerlijk, ik ben zeer teleurgesteld. Haha.. hij liep zo fijn, natuurlijk lange na niet perfect, maar met een best spannende ring in een grote spannende bak en een eng jury hokje die hij nog nooit van zn leven heeft gezien liep hij heel braaf zijn rondje.
Maar heb op sommige onderdelen echt punten gekregen waarbij ik denk, heb ik iemand anders protocol gekregen oid. Het is dat ik me altijd zelf aanmeld.
4en op halsstrekken, moet toch tussen boeg en knie? Nou hij zat aan knie en heel constant. Misschien mocht hij wat minder rond en meer de neus eruit, maar een 4 is wat overdreven. Zo nog wat onderdelen. Maargoed ook veel 7ens.
Maar als ik dan andere proeven zag waarbij paarden totaal niet door t lijf lopen, er wordt geplukt aan alle kanten of niet aan de hulpen staan en die rijden dezelfde punten heb ik wel even mijn vraagtekens. Bevooroordeelde jury denk k zo. Gauw vergeten, ik was tevreden en dat is het belangrijkste (176,5 en 175)

Gisterenavond voorgereden bij de jury cursus. Een L2 proef gereden. Erg leuk om te doen en super leuk commentaar gekregen van de cursusleider die zelf internationaal GP jurylid is en van haar 184.5 punt gekregen. Het kan dus wel, zelfs al in de L2 :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:02

Sharonaa_ schreef:
Wat vervelend en jammer sheran. Net als jullie zo lekker bezig zijn. Hopelijk vind je snel een ander leuk paardje waar je wedstrijden mee kan gaan rijden.

Ginatje, jammer dat de laatste wedstrijd niet fijn ging. Gewoon lekker verder in t L2. Zijn ook goed te doen.

Brittjuh, zijn er geen rustige kleine wedstrijden voor je in de buurt? Wellicht zo beginnen en dan steeds iets uitbreiden naar wat groter. Ze zullen toch kms moeten maken en er aan wennen.

Hier zondag ook weer op pas geweest. En eerlijk, ik ben zeer teleurgesteld. Haha.. hij liep zo fijn, natuurlijk lange na niet perfect, maar met een best spannende ring in een grote spannende bak en een eng jury hokje die hij nog nooit van zn leven heeft gezien liep hij heel braaf zijn rondje.
Maar heb op sommige onderdelen echt punten gekregen waarbij ik denk, heb ik iemand anders protocol gekregen oid. Het is dat ik me altijd zelf aanmeld.
4en op halsstrekken, moet toch tussen boeg en knie? Nou hij zat aan knie en heel constant. Misschien mocht hij wat minder rond en meer de neus eruit, maar een 4 is wat overdreven. Zo nog wat onderdelen. Maargoed ook veel 7ens.
Maar als ik dan andere proeven zag waarbij paarden totaal niet door t lijf lopen, er wordt geplukt aan alle kanten of niet aan de hulpen staan en die rijden dezelfde punten heb ik wel even mijn vraagtekens. Bevooroordeelde jury denk k zo. Gauw vergeten, ik was tevreden en dat is het belangrijkste (176,5 en 175)

Gisterenavond voorgereden bij de jury cursus. Een L2 proef gereden. Erg leuk om te doen en super leuk commentaar gekregen van de cursusleider die zelf internationaal GP jurylid is en van haar 184.5 punt gekregen. Het kan dus wel, zelfs al in de L2 :)


Het maakt niet uit op wat voor locatie, al is er al een beetje wind heb ik al een gestrest paard.
ze zeggen ook: het leven is ruiger met een tuiger. nou dat klopt echt :')

balen van afgelopen weekend!

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:22

Brittjuh, aah dat is balen idd, dan is binnen wel wat fijner. Al is t weer van de afgelopen tijd echt shiitt..

Dan is t bij mij, het leven is braver met een draver maar echt, kijkt (bijna) nergens van op.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:59

Sharonaa_ schreef:
Maar als ik dan andere proeven zag waarbij paarden totaal niet door t lijf lopen, er wordt geplukt aan alle kanten of niet aan de hulpen staan en die rijden dezelfde punten heb ik wel even mijn vraagtekens. Bevooroordeelde jury denk k zo. Gauw vergeten, ik was tevreden en dat is het belangrijkste (176,5 en 175)

Gisterenavond voorgereden bij de jury cursus. Een L2 proef gereden. Erg leuk om te doen en super leuk commentaar gekregen van de cursusleider die zelf internationaal GP jurylid is en van haar 184.5 punt gekregen. Het kan dus wel, zelfs al in de L2 :)


Wat goed, geeft weer moed voor de volgende keer. De uitkomst blijft soms erg verrassend in deze sport. :D

Wanneer mag je weer?

Ik heb helaas de pech dat ik waarschijnlijk mijn wedstrijden later deze maand moet afzeggen. Paard stond met een dik been. Vanmiddag komt de dierenarts. We denken zelf aan een ontsteking. Laten we duimen dat het meevalt.

kimwilliam

Berichten: 1175
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:09

sorry voor de ego post

maar ik moet mn frustratie kwijt....

eerst zou ik starten, en was het afgelast door de storm ...... oke alleen maar goed maar toch jammer..
had ik zondag een wedstrijd gaat deze weer niet door ivm te weinig starters........

nu pas over 2,5 week wedstrijd ... :)

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:25

Sharonaa_ schreef:
Brittjuh, aah dat is balen idd, dan is binnen wel wat fijner. Al is t weer van de afgelopen tijd echt shiitt..

Dan is t bij mij, het leven is braver met een draver maar echt, kijkt (bijna) nergens van op.


Sharona zo herkenbaar wat je zegt over je punten. Ik had laatst 157 , had nog beter achterste voren kunnen gaan zitten :')

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:13

Debby, met mijn eigen paard mag ik 15 maart weer. Met een pony van een vriendin start ik zondag en het M1 en M2 (pony is z en ik in t verleden m2+winst)
Dus mocht ik in een van de klasses winst rijden, mag k alles doorstarten tot en met die klasse.

Kim, wat vervelend. Dan baal je wel als t eindelijk weer kan en er zijn te weinig deelnemers.
Succes over 2.5 week. Nog wel even de tijd om te oefenen!

Liek, ja erg he. En vooral als je gevoel zo goed was.
Maar goed, vergeten, verder trainen en op naar de volgende

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:44

Sharonaa_ schreef:
Brittjuh, aah dat is balen idd, dan is binnen wel wat fijner. Al is t weer van de afgelopen tijd echt shiitt..

Dan is t bij mij, het leven is braver met een draver maar echt, kijkt (bijna) nergens van op.


Oh dat lijkt me zo fijn he! mijn oude paard keek ook nergens van op. echt een wereld van verschil! ik ga wel altijd op wedstrijd in de zomer, ik verwacht er alleen nooit zo veel van :')

Debberly ik hoop dat het niks ernstigs is met je paard? \

Kim, wat balen dat het telkens weer afgezegd word. ik zou er ook een beetje gek van worden

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:15

kimwilliam schreef:
sorry voor de ego post

maar ik moet mn frustratie kwijt....

eerst zou ik starten, en was het afgelast door de storm ...... oke alleen maar goed maar toch jammer..
had ik zondag een wedstrijd gaat deze weer niet door ivm te weinig starters........

nu pas over 2,5 week wedstrijd ... :)


Snap je frustratie, dat is heel vervelend. Je rekent er toch op en je kijkt er naar uit *D
Duimen dat de volgende door gaat.

Sharonaa_ schreef:
Debby, met mijn eigen paard mag ik 15 maart weer. Met een pony van een vriendin start ik zondag en het M1 en M2 (pony is z en ik in t verleden m2+winst)
Dus mocht ik in een van de klasses winst rijden, mag k alles doorstarten tot en met die klasse.


Dat is echt fijn! heel veel succes, zal je vast en zeker lukken *\o/*


Brittjuh97 schreef:
Sharonaa_ schreef:
Brittjuh, aah dat is balen idd, dan is binnen wel wat fijner. Al is t weer van de afgelopen tijd echt shiitt..

Dan is t bij mij, het leven is braver met een draver maar echt, kijkt (bijna) nergens van op.


Oh dat lijkt me zo fijn he! mijn oude paard keek ook nergens van op. echt een wereld van verschil! ik ga wel altijd op wedstrijd in de zomer, ik verwacht er alleen nooit zo veel van :')

Debberly ik hoop dat het niks ernstigs is met je paard? \

Kim, wat balen dat het telkens weer afgezegd word. ik zou er ook een beetje gek van worden


Brittjuh97 schreef:
Sharonaa_ schreef:
Brittjuh, aah dat is balen idd, dan is binnen wel wat fijner. Al is t weer van de afgelopen tijd echt shiitt..

Dan is t bij mij, het leven is braver met een draver maar echt, kijkt (bijna) nergens van op.


Oh dat lijkt me zo fijn he! mijn oude paard keek ook nergens van op. echt een wereld van verschil! ik ga wel altijd op wedstrijd in de zomer, ik verwacht er alleen nooit zo veel van :')

Debberly ik hoop dat het niks ernstigs is met je paard? \

Kim, wat balen dat het telkens weer afgezegd word. ik zou er ook een beetje gek van worden


Is een ontsteking geworden door een minuscuul wondje waar vuil in is gaan zitten.
2 weken binnen staan en enkel aan de hand stappen. Is natuurlijk balen, les en wedstrijden af moeten zeggen. Hopelijk is ze ze snel weer fit en heeft ze er geen last meer van.

kimwilliam

Berichten: 1175
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:35

zo das balen zeg debberley!!

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:45

Dat is balen Debberly, hopelijk is hij snel weer fit :)

Ik hoop dat jullie me even kunnen assisteren. Ik zit even in een situatie met een bijrijdpaard (overnemen of niet) en ben benieuwd naar wat meningen. Ik zet het verhaal liever niet op internet (niet dat het erg is hoor, maar het voelt gewoon niet fijn). Ik kan wel een PB sturen.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:13

Je mag mij altijd een PB sturen

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 01:23

Marjolein dat is weer een mooi comeback!

Sheran wat balen dat je paard waarschijnlijk weg moet.. Is het paard van iemand anders?

Ginatje succes met je L2 debuut! Jullie gaan als een speer :D

Sharona balen van je tegenvallende punten.. Maar super dat je wel fijn hebt kunnen rijden.
Inderdaad gauw vergeten en door naar de volgende
Leuk dat je ook nog een pony start! Wil je die graag M2 geklasseerd zodat je met je paard ook direct het M2 in kunt?
Moet eerlijk zeggen, ik mag ook tm M1 doorstarten maar heb er nog nooit gebruik van maakt :+

Debberley hopen dat je paard gauw weer fit is!

sheran je mag mij altijd een PB sturen!

Afgelopen zondag sinds jaren weer BB gesprongen, ik denk dat ik zenuwachtiger was dan het paard :P Bij binnenkomst vond ze het eerst heel spannend maar hindernissen met hekjes etc kijkt ze totaal niet op. 1e rondje 2 langslopers, iets met stuurmanskunsten van mij denk ik :P 2e rondje ging heel stuk simpeler, 2 balken doordat de afstand wat te kort was en het tempo vrij hoog. Al met al veel plezier gehad en veel geleerd samen :D

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:46

Melissa, nou eerst was t idee dat ik idd pony zou starten. Maar toen dacht ik, vind t ook wel leuk om t traject samen met dit paard te doen.
Toen raakte vriendin afgelopen week geblesseerd, dus heb ik toch haar plek over genomen. 1 proef M1 1 proef M2. Dus toch maar gedaan met als resultaat elke proef een winstpunt. Ik mag nu dus tot en met M2 doorstarten.
Het is niet zo dat ik zo snel mogelijk m2 wil want dat is nog lang niet. Zal denk ik per klasse wat rijden, maar dan heb ik wel de keuze om door te starten, want eerlijk rijd liever de M proef dan een L2 proef.
Alsnog geen haast, en mijn paard kijkt nergens van op dus daarvoor hoef ik niet te gaan.
15 maart rijd ik nog een wedstrijd in het L1 omdat ik die al had staan.

Daarna heb ik niks meer staan, idee was even 2/3 maanden doortrainen.

Verder nog iemand weggeweest dit weekend?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:56

ah op die manier! Dan is het wel hadig dat je je vrienden zo kunt voorthelpen!
Super dat je beide proeven winst hebt gereden!

Wij gaan ook de 15e weer starten, de laaste keer B en dan 2,5 week erna ons L1 debuut :D

Vandaag een rondje naar buiten geweest, was weer heerlijk :D
Voor het eerst door het water geweest, ze ging er zo zonder twijfel door. (de andere keren dat we hier langs kwamen stond het elke keer droog :P )
Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:57

Hallo allemaal, ik lees alweer een tijdje mee maar nu kriebelt het wel weer om weer mee te praten. Nadat Moses in juni kreupel raakte en daarna ruim een half jaar stil heeft gestaan door een fissuur in het hoefbeen had ik niet echt zin om nog over westrijden na te denken.

Nu zijn we weer aan het opbouwen en tot nu toe is hij goed en regelmatig. Doordat ik 2x er vanaf ben gedonderd tijdens het opbouwen in stap(best knap :+) moet ik wel weer een beetje vertrouwen in hem krijgen.

Het outdoor seizoen is weer in zicht en ik hoop dan weer een keer op pad te kunnen *\o/*


Voor wie nieuw is hier in dit topic ik start L1 met Moses mijn schwarzwalder ruin


Afbeelding