[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:41

Wat een goede resultaten lees ik hier :D .

Snap dat je met de trailer niet altijd een risico wilt nemen.

Hier de laatste tijd wat minder mee geklets aangezien we ook maar weinig wedstrijden hebben gereden.
Vooral December is hier een beetje een rust maandje. Wat meer buiten gereden en gelongeerd etc.
Ben nu van plan om voor een wedstrijd op 13 januari in te schrijven. Eens kijken hoe het dan gaat :) .

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:44

December is ook beetje een rot maand, al die feestdagen etc.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:35

Jaren terug met de trailer en kleine pony's een ongeluk gehad met ijzel op een viaduct. Thuis weggegaan was er niks aan de hand, doodeng was het, godzijdank kleine pony's en kwamen er zonder ook maar een schrammetje goed vanaf. Dus ik denk ook zeker wel even na voor ik met paarden de weg op ga als er sneeuw etc ligt

Wauw marietje wat een geweldige punten! Gefeliciteerd :D

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:59

Marietje35 Dankje, ze is nu weer helemaal los! gelukkig maar, want al doe je er niks aan dan ben ik er langer uit. Jij ook gefeliciteerd met je punten!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:14

@ Brittjuh; Fijn dat ze weer losser is!
@ Melissa; Ja, maar met ijzel vind ik het wat anders! Dan ga ik de weg echt niet op met trailer en paard.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:59

Nee inderdaad hier ook niet, en als we het destijds geweten hadden waren we ook zeker niet gegaan.

Britt fijn dat ze weer wat losser is!

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:24

Ik zou met sneeuw of ijzel ook niet heel snel op pad gaan, ligt er wel aan hoeveel sneeuw er ligt. Heb ook wel eens een wedstrijd afgemeld toen het heel hard waaide (code oranje/rood). Verbaasde mij dat de wedstrijd toen niet werd afgelast, het werd sterk afgeraden om op pad te gaan. :')

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:41

Gisteren voor de tweede keer gestart, was wel onderling maar hij mocht mooi mee om een rondje te oefenen voor volgende week :o Het ging al echt veeeeel beter dan de eerste keer, geen moment verzet/spanning gehad en echt fijn kunnen rijden. Punten vielen wel tegen, maar toch een dikke winstpunt gereden. Hij was weer heel braaf, kleine pony's waren nog wel heel interessant :+

haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:10

Gefeliciteerd, leerzame dag dan geweest!

Hier ligt het rijden helaas op een laag pitje, eerst paard vernageld en 2 weken rust gehad en net toen ij weer wilde beginnen kreeg ik last van galstenen..... 2 januari word ik geopereerd, 1 of 2 weken rust en dan kunnen we hopelijk weer aan de slag. Wilde voor de kampioenschappen nog aantal keer starten maar die dus gemist of vast afgemeld

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:48

Nou met Calice ben ik nu ook L1 hoor :) mocht natuurlijk al L1 starten maar vond de B toch even fijner!
2x 1e geworden met 202 en 207 punten :) en geen opmerkingen!!!! dus kan jullie geen uitgebreid verslag geven haha _O-

Even een vraagje, weten jullie hoe dat zit voor de selecties? ik heb ergens gelezen dat je je 2 hoogste scores ( van 2 1e proeven op 2 verschillende locaties ) ergens moet doorgeven maar hoe zit dat ?

@ Elite fijn dat het zon leerzame dag was!

@ Haike oh jeetje, dat is niet fijn, beterschap!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:08

@ Elitedeux; Gefeliciteerd!
@ Haike; Jeetje zeg! Wat naar allemaal. Heel veel sterkte! :(:)
@ Brittjuh; Gefelicieerd, hele nette punten! Welke provincie start je, want het verschilt per provincie.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:11

Marjolein een mooi oefenrondje gehad dus! Super

Wat een pech Haike.. Beterschap!

Britt wat een mooi debuut! Hier hoef je niks door te geven. Wij hebben alleen in januari een kringkampioenschap met 2 proeven en moeten vooraf een inschrijfformulier invullen als je wil starten. Mocht je dat niet doen en je plaatst je eigenlijk wel dan heb je pech.

Kwie zondag gelest, die ging erg fijn :D Beginnetje gemaakt aan het achterwaarts, met een beetje hulp snapte ze het al best goed.
en Ken mocht zondag een rondje mee naar buiten, zo heerlijk ontspannen alsof ze dat al jaren doet. Alleen een paar wollige koeien voorin het weiland waar we langs reden vond ze even raar. Happy me :D

Kwie vandaag ook fijn kunnen rijden. Morgen mag Ken mee naar een manege hier in de buurt. Daar hebben ze van afgelopen weekend dressuurbaan en hokje etc nog staan enbieden ze de mogelijkheid om daar gebruik van te maken. Beter leermoment voor zo'n jonkie kunnen we niet krijgen denk ik. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:56

Marietje35 schreef:
@ Elitedeux; Gefeliciteerd!
@ Haike; Jeetje zeg! Wat naar allemaal. Heel veel sterkte! :(:)
@ Brittjuh; Gefelicieerd, hele nette punten! Welke provincie start je, want het verschilt per provincie.


Ik start in N-H

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:56

melissa_93 schreef:
Marjolein een mooi oefenrondje gehad dus! Super

Wat een pech Haike.. Beterschap!

Britt wat een mooi debuut! Hier hoef je niks door te geven. Wij hebben alleen in januari een kringkampioenschap met 2 proeven en moeten vooraf een inschrijfformulier invullen als je wil starten. Mocht je dat niet doen en je plaatst je eigenlijk wel dan heb je pech.

Kwie zondag gelest, die ging erg fijn :D Beginnetje gemaakt aan het achterwaarts, met een beetje hulp snapte ze het al best goed.
en Ken mocht zondag een rondje mee naar buiten, zo heerlijk ontspannen alsof ze dat al jaren doet. Alleen een paar wollige koeien voorin het weiland waar we langs reden vond ze even raar. Happy me :D

Kwie vandaag ook fijn kunnen rijden. Morgen mag Ken mee naar een manege hier in de buurt. Daar hebben ze van afgelopen weekend dressuurbaan en hokje etc nog staan enbieden ze de mogelijkheid om daar gebruik van te maken. Beter leermoment voor zo'n jonkie kunnen we niet krijgen denk ik. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen :)


Ah oke, ja heb al eens rond gezocht maar kon er nou niks over vinden

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:55

@ Melissa; Op zondag lessen, fanatiek! Wat braaf van Ken! En dat is inderdaad fijn om ze lekker te laten wennen.
@ Brittjuh; Dan moet je even kijken op de site van KNHS regio Noord Holland! :j

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:00

Volgens mij zijn de selecties inderdaad op verschillende plekken in Nederland anders geregeld.
Toevallig zijn hier veel selectie indoor wedstrijden op de dichtsbijzijnde wedstrijdlocaties, dus ik pak er altijd wel een paar mee. Puur omdat die zo dicht bij zijn.

Ik ga 13 januari weer starten. Afgelopen maand wat rustig aan gedaan, maar maandag weer les gehad. Ging best wel fijn, vooral linksom gaat zo goed de laatste tijd. Nou proberen net zo'n fijn gevoel te krijgen op rechts :) .

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:16

Leuk Josien!

Het wisselt heel erg per provincie, ook niet elke provincie heeft kringen. Soms wel lastig dat het zo afwijkt.

Hier is het wachten op de uitslag van de selecties voor plaatsing van de regio, we zitten er waarschijnlijk wel bij, maar toch weer spannend.
Ik wil dan in maart M1 gaan starten.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:45


Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:21

@ Brittjuh, dan heb je nog 2 weekenden. Ga je dat redden of laat je het varen?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:28

Marietje35 schreef:
@ Melissa; Op zondag lessen, fanatiek! Wat braaf van Ken! En dat is inderdaad fijn om ze lekker te laten wennen.
@ Brittjuh; Dan moet je even kijken op de site van KNHS regio Noord Holland! :j

Haha ja normaal niet op zondag maar kwam niet anders uit. Was wel even lekker :)

Wel een vreemde constructie britt.. Je kan toch eigenlijk nooit wedstrijd A en B met elkaar vergelijken. Gek dat er dan bij wijze van 10 wedstrijden gereden kunnen worden en iedereen start op een andere wedstrijd.

Bij ons mogen er volgend weekend 5 door naar de regiokampioenschappen, 33 starts in de L1. Dus dat wordt een lastige opgave denk ik haha. En als het niet lukt maar eens kijken of we begin februari L2 kunnen starten. Het achterwaarts lukt nu zelfstandig maar ze vind het nog niet heel leuk.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:18

Marietje35 schreef:
@ Brittjuh, dan heb je nog 2 weekenden. Ga je dat redden of laat je het varen?

Ik heb 4x gestart dus heb wel 2 proeven.

@melissa ik vind het indd vreemd, staat nou niet duidelijk hoe en wat.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:18

Volgens mij is dat in NH al langer? Ik heb wel eens gehoord dat je dan zoveel proeven boven de ....% moest rijden om te selecteren of 1 proef boven een hoger percentage. Was vorig jaar of 2 jaar geleden ofzo?

Maar het is toch vrij duidelijk? Inschrijven voor regio op mijn KNHS en in opmerkingen veld de scores van je 2 1e proeven vermelden en de locaties.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:33

Nou vandaag weer gestart, laten we het erop houden dat hij heel veel heeft geleerd. :+ Hij had nog nooit in een ring gelopen met witte hekjes, dus die waren heeeel eng. Helaas teveel spanning en 171 punten. Tweede proef afgegroet na de galop, hij wilde links niet langs het jury huisje, gelukkig wel nog daar even mogen rijden van de jury waarna hij uiteindelijk wel langs het huisje liep. Eerste proef het commentaar van leuk paard, helaas teveel spanning. Tweede proef: netjes opgelost, erg vriendelijk voorgesteld, mooie combinatie voor de toekomst. Toch leuk en positief commentaar, kunnen we weer mee vooruit!
Volgende week mag hij weer mee voor een proefje :)

kimmetje26

Berichten: 480
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:09

Vandaag ook weer gestart. Ben zelf totaal niet tevreden, maar komt ook door mezelf, maar moet tevreden zijn.
Het was voor mijn gevoel heel slecht. Meneer had last van spanning en heel veel spanning. Zo kende ik hem nog niet. Zet nek erop (blijft nageeflijk maar heel hoog ingesteld) en dan ziet hij alles en is dan wiebelig. Kan er dan te weinig aan rijden. Moet dan zoveel doen om onstspanning te krijgen.
Eerlijk is eerlijk er zaten goede stukken tussen maar ook hele slechte stukken vooral 2e proef.
1e proef 187 en een 3e plaats ( nr 1 en 2 was L2).
2e proef hele grote fouten verkeerde galop links maar kon niet herstellen en zo veel spanning. Jury vond het onrustig, maar was spanning. Daar 170,5

Maar was al heel tevreden met hoe het trailer laden ging. Zonder lijntjes liep hij er zo in.
We moeten gewoon kilometers maken

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:37

@ Brittjuh; Dus je hebt nu voldaan aan de selectie criteria?
@ Elitedeux; Jammer, maar net wat je zegt, wel een hoop geleerd!
@ Kimmetje; Jammer, maar toch een mooie punt in de eerste!

Ik kreeg gisteren te horen dat ik definitief geselecteerd ben voor de Regio! _/-\o_