[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:01

Ik stond eerst ook op de wachtlijst, maar ik heb er een mail achteraan gestuurd of ik wel mee kon doen, aangezien het voor onze kring een selectie wedstrijd is en je normaal mee moet kunnen doen aan de selectie voor de kring. Is een hele mooie bak, alleen daar geweest voor springen nog maar. Ik verwacht er niks van, maar kan hij mooi weer mee om ervaring op te doen. Soms wel balen dat ik geen B meer mag, is soms net wat makkelijker door te rijden dan de L1 :+

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:43

@ Brittjuhh; Hoe bedoel je vast? Gaat het nu al wat beter?
@ Elitedeux; Ik ken die hengst niet, maar ik ben dan ook totaal niet thuis in de springpaarden fokkerij. :o
@ Melissa; Oh dat is jammer, dan zal meedoen wel niets worden ....
@ Elitedeux; Is dat zo? Moet je je dan niet voor bepaalde datum opgeven?

Hier lekker aan het rijden, heb 'm nu paar x aan elkaar gezet en dat ging wel aardig.
Niet zoals ik zou willen, maar dat heb ik maar los gelaten, heeft weer even tijd nodig.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:47

Ja ik was nog voor de sluitingsdatum, maar ik was dus eerst op de wachtlijst geplaatst. Mijn vader jureert ook vaak, en volgens hem moet je gewoon mee kunnen doen aan de selecties als die open zijn voor inschrijving.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:51

Hmm, dat was vroeger wel zo, maar ik weet niet of dat nog zo is. Ik dacht me te herinneren dat er daarin iets gewijzigd is.

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:56

Volgens mij is dat nog steeds zo. Als je voor de sluitingsdatum bent moet je mee kunnen doen als je selectie wilt rijden. Tenminste, hier hebben ze vorige keer één klasse verzet omdat de andere klasse meer inschrijvingen kreeg waardoor de dag vol was. Om iedereen te kunnen laten starten werd het programma omgegooid.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:07

Kan goed hoor, maar ik dacht dat er iets was gewijzigd daarin. Mijn geheugen is alleen niet meer zo best :+

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:12

Misschien wel :') Ik houd het allemaal niet meer zo bij, ben altijd vroeg met inschrijven haha. Heb van te voren al uitgezocht waar ik aan mee wil doen en schrijf meestal meteen in als die open gaat.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:16

Met selecties wel, maar een gewone wedstrijd niet.

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:19

Ik wel, de gewone wedstrijden op stal niet, maar als ik ergens anders ga starten wel. Meestal zijn dat de grotere wedstrijden of speciale, die dus snel vol zitten.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:45

Meestal ben ik ook heel vroeg met inschrijven bij grote wedstrijden. Maar het was even afwachten hoe de hengst zou reageren op ander terrein, gelukkig was die braaf en mag hij nu vaker mee :+

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:52

Haha, dat snap ik Elitedeux. Eerst even testen voordat je tig dingen inschrijft en het eigenlijk niet verantwoord is

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:57

Haha ja precies, moet wel verantwoord zijn.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:47

Marietje35 schreef:
@ Brittjuhh; Hoe bedoel je vast? Gaat het nu al wat beter?
@ Elitedeux; Ik ken die hengst niet, maar ik ben dan ook totaal niet thuis in de springpaarden fokkerij. :o
@ Melissa; Oh dat is jammer, dan zal meedoen wel niets worden ....
@ Elitedeux; Is dat zo? Moet je je dan niet voor bepaalde datum opgeven?

Hier lekker aan het rijden, heb 'm nu paar x aan elkaar gezet en dat ging wel aardig.
Niet zoals ik zou willen, maar dat heb ik maar los gelaten, heeft weer even tijd nodig.


Ze wilde absoluut niet over de linker kant buigen waardoor ze niet over de rug wilde lopen en dr kaak niet los liet. en hierdoor liep ze erg kort en als een echte tuiger _O-

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 00:19

Marjolein geluk dus dat ze je er tussen hebben gezet. Oh ja jij valt natuurlijk onder Reggedal? Ik rij voor Twente..
Helaas is er dat weekend verder ook niks in de buurt, zijn van die mooie dagen om te starten. Ik ga er maar niet vanuit dat ik er nog tussen kom.

Marietje fijn dat het weer aardig fijn gaat! Dat laatste fijne stukje komt vast snel weer!

Bij ons is de kring in januari alleen opengesteld voor leden uit de kring. Dus geen idee hoe dat werkt als een wedstrijd wel opengesteld is voor andere kringen.

Ik ben normaal ook van vroeg inschrijven, en was nog best heel vroeg met deze. Maar moet ook afstemmen met de planning van me zusje waardoor ik soms wat later opgeef. Maar heb deze denk ik al wel 1,5 maand terug ingeschreven.

Britt ging het vandaag fijner?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 00:43

Ging t zelfde als gister, morgen stap ik er nog op in de hoop haar er lekker door heen te werken en zondag een fijn en los paard te hebben. ! Als de vorst niet voortzet tenminste.. want dat vind ik nog wel spannend om dan met de trailer op pad te gaan.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:05

Wat doen jullie als er zo’n pak sneeuw ligt en je om 10.15 zou starten??

Dat had ik vanmorgen, maar heb besloten het af te zeggen. Hoe jammer ook. Ga het risico met de trailer niet nemen. Had er net zoveel zin in maar Harry/Hamilton is meer waard dan 25 euro.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:37

Ik ga gewoon. Alles rustig aan. Gaat al jaren gewoon prima.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:12

Vanmorgen twijfelde ik ook even, maar hier in N-H viel het allemaal reuze mee en de wegen waren erg goed. het gaf me wel wat spanning waardoor Calice niet de trailer op wilde. uiteindelijk ging ze er op en zijn we gegaan!

Ik vind dat ik zelf lagere punten verdiende, voor mijn gevoel was ze nog niet helemaal los en ze schrok overal van. de punten blijkt wat anders. ik denk ook dat wij ( mn zus, mn bijrijdsters en ik ) te kritisch zijn en te perfectionistisch want dit is de 3e keer op rij dat de punten wat anders zeggen _O-

1e Proef: Ze liep voor mijn gevoel niet erg lekker, veel ste snel, niet helemaal lekker nagevelijk etc.
Opmerkingen: Loopt netjes en recht, mag meer actiever, in de galop meer sprong houden en bij overgang galop>draf bij elkaar houden. door het hoge tempo kwam de middendraf niet goed uit..
Punten: 185,5 en een 1e plaats.

2e proef: Liep ze voor mijn gevoel al een stuk beter en nagevelijker en actiever.
opmerkingen: Loopt netjes recht, nette overgangen, mag meer voorwaarts, bij stap verruimen mag ze meer door het lijf stappen. galop netjes maar mag meer sprong naar voren, hals strekken moet ze meer mijn hand neerwaarts volgen.
Punten: 202 en een 1e plaats.

Morgen weer les en volgende week weer wedstrijd!

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:56

Netjes brittjuh
Gevoel klopt soms niet met het beeld

Hier waren al wat wedstrijden afgelast, maar waar ik heen moest niet.
Ons terrein is helaas om 8 uur nog niet sneeuwvrij ookal deden ze heel erg hun best. Dan ga ik trailer niet pakken. Ook omdat hij met laden nog wat lastig is. Dat moet hij nog leren. En de weg naar stal toe is niet gestrooid en met wat bochtjes. Daarom ben ik niet gegaan. Ga geen risico nemen als ik om 9 uur weg moet rijden.
Heb het laatste jaar teveel ellende gehad en wil deze graag heel houden.

We gaan de 30e maar weer op pad.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:24

Kimmetje vanmorgen bijtijds zou ik ook niet gegaan zijn. Vanaf de middag kon het hier weer prima. Waren de wegen mooi schoon

Brittjuh dat zijn mooie punten! Super :D

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:30

Als het s middags was geweest dan was ik ook gegaan.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:11

Dankjulliewel!

Kimmetje, ik snap het wel hoor, het scheelt dat hier misschien net 2 cm lag en t al aan het dooien was. ik durfde zelf ook niet te rijden maar mn zus heeft al met slechtere weersomstandigheden gereden.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:55

Komt ook deels door het afgelopen jaar en blessure bij vorige paard. Nu net gelukkig met Harry en dan ga ik het niet opzoeken. Er komen nog wel meer mogelijkheden.
Heb zonder trailer in erger weer gereden.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:17

kimmetje26 schreef:
Komt ook deels door het afgelopen jaar en blessure bij vorige paard. Nu net gelukkig met Harry en dan ga ik het niet opzoeken. Er komen nog wel meer mogelijkheden.
Heb zonder trailer in erger weer gereden.



nee snap ik, dan zou ik het ook niet opzoeken.
Ja zonder trailer heb ik ook in erger weer gereden, maar met nog niet.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:36

@ Brittjuh; Hoe gaat ze nu?
@ Kimmetje: Ligt er echt aan ... Zoals gisteren was het boven 0 en viel het (hier althans) reuze mee met hoe glad het was. Als het echt vriest en dan sneeuwt, dan ben ik wat voorzichtiger en ga ik alleen als het echt zou moeten. Gisteren was het prima te doen, rij gewoon nog wat rustiger dan ik al doe. Het was meer natte prut op de weg dan echte sneeuw.
@ Brittjuh; Gefeliciteerd! Mooie punten in je 2e proef!


Hier gisteren ook weer op pad geweest, was beetje bang dat ik hem nog niet fijn genoeg zou hebben, maar het was de laatste mogelijkheid voor selectie dus ik heb de gok maar genomen. Beide proeven gewonnen met 208 en 202!