[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 01:15

Ohhh wat fijn dat het weer beter aan voelt! ik moet ook eens in de 2/3 maanden voor mn rug heen. maar zolang dat helpt gewoon blijven doen toch!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:34

Ja precies! Deed ook altijd eens in de zoveel tijd flexchair icm rug. Dus dat blijf ik ook gewoon doen straks. Vind flexchair wel een hele fijne aavulling eens in de zoveel tijd.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:54

Ja indd! gaat het al weer beter ?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:05

Ja langzaam aan haha. De stekende pijn is na de fysio gelukkig wel. Nu vooral als ik actief ben geweest zo'n vermoeid gevoel.
Gister voor het eerst weer even naar de sportschool geweest, alleen wat cardio gedaan en dat ging ook prima. Over ruim een week weer fysio.

Vandaag met Kwie op pad geweest, ondanks dat ik niet zo heb kunnen trainen als anders (geluk dat me zusje haar natuurlijk ook doet) best heel fijn kunnen rijden. 1e proef een iets tegenvallende 183,5 al klopte het commentaar wel. 2e proef 205 en een 2e prijs :)

Morgen mag mn jonkie mee in de BB

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:29

Oh gelukkig!

Gefeliciteerd evengoed een aantal punten!

Nou ik had vrijdag op zaterdag nacht een one Night stand met de wc.. Griep heeft mij ook te pakken. Gister dus op t werk ziek gemeld, ik voelde me gister middag al een stuk beter dus vanmorgen wel gewoon gewerkt. maar misschien had ik beter in mn bed kunnen blijven liggen _O-

Succes morgen

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:38

Blegh.. Beterschap..

Jonkie heeft enorm veel geleerd en super haar best gedaan. Hele fijne organisatie, mochten vooraf de baan even verkennen dus dat gaf haar heel veel vertrouwen. In de proeven zelf liep ze daardoor ook heel makkelijk ontspannen rond. Me zusje heeft haar de 1e proef gereden en zelf de 2e. Nog wel een keer verkeerde galop, galop in de middendraf etc. maar dat geeft niet. Heel blij met hoe ze zich liet rondsturen, heel veel geleerd en gezien met vertrouwen. me zusje in de 1e proef 198,5 en zelf 194-2 in de 2e proef en beide proeven gewonnen.

MyWishMax

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:27

Beterschap!
Gefeliciteerd Melissa!

Ik had een draak gisteren. Schoppen naar mijn been en even echt merrie gedrag. In de proeven dus een beetje op safe gereden en helaas wel met een rot gevoel afgestapt, vooral omdat ze in de training echt heel fijn wordt en dat nu absoluut niet te merken was. Had nog wel een 1e prijs met 193 en 2e prijs met 192,5 -2, dus best netjes. Ik vond het te positief, maar het beeld was zo slecht nog niet dus. Maar nu dus wel weer 4 winst in L2.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:08

@ Melissa; Fijn dat je rug weer beter voelt. Gefeliciteerd met je punten!
@ Brittjih; Beterschap
@ Melissa; Gefeliciteerd met je jonkie, goed gedaan! Was dat B?
@ Mywishmax; Gefeliciteerd! Jammer van het gevoel, maar volgende keer weer beter!

Hier rijden we rustig in de rondte, heb hem nog niet echt opgepakt dus ik hoop dat ik hem er wel fijn genoeg aan heb staan voor komend weekend. Werk nu met name aan door het lijf heen lopen en werk 'm vooral los. Deze week maar eens een paar x wat meer aan elkaar gaan zetten.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:29

melissa_93 Bedankt en jij Gefeliciteerd! Dat is altijd fijn als je eerst even de baan mag verkennen.!

MyWishMax Gefeliciteerd!, wel jammer van het gevoel, heb ik ook wel eens. vooral met los rijden en dan de proef in.. maar volgende keer beter!

Marietje35 Succes! ik heb Calice sinds vorige week donderdag niet meer gereden of beweging gegeven, a.s zondag weer wedstrijd! ben benieuwd!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:00

Mywishmax wat vervelen dat ze zo zuur reageerde.. Ondanks dat het niet fijn ging toch hele nette punten gereden. Maar kan me voorstellen dat je er dan niet heel blij mee bent..

Marietje nee in de BB, ze reden alleen wel proef 5 en 6.
Ze mag van t winter af en toe een keer mee naar BB of oefendressuur, denk straks van het voorjaar in de B.

Succes van het weekend! Pakt ze het fijn op zo op deze manier?
Heb je komend weekend selectie of?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:55

Ja, dit is selectie. (laatste mogelijkheid dus we moeten knallen)
Hij pakt het nu weer fijn aan, maar echt opgepakt heb ik hem nog niet, ik werk 'm met name los, het weekend kleine stukjes opgepakt en dat ging wel goed. Deze week maar even kijken hoe hij het doet als ik hem meer aan het werk zet. Voor dit alles was hij echt heel fijn, dus de timing is wat rot zeg maar :+

MyWishMax

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:59

Succes Marietje alvast! Maar als loswerken fijn gaat dan ben je al op de goede weg, dan moet oppakken nu ook wel goed gaan toch?
Wel leuk dat je dat zo samen met zusje doet Melissa! Ik heb dat met mijn moeder, die heeft zondag 2 proeven in de B gestart met 2 1e plaatsen en 4 winst.

Toch grappig hoe veel verschil zo'n paard kan maken tussen 2 ruiters. Wij hebben allebei met een andere kant moeite, ik moet rechtsom harder werken om Flow fijn te krijgen en mijn moeder linksom. Wel goed voor het gelijkmatig trainen. :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:04

@ Mywishmax; Nou ja, zo simpel werkt het niet helaas :+ Loswerken is natuurlijk lang niet zo zwaar als dat ik hem oppak en aan elkaar zet, dan moet hij zijn lijf veel zwaarder gebruiken! Maar goed, ik denk dat het wel goed gaat komen.

Wat grappig zeg, maar dat is inderdaad voor het paard wel handig! :D

MyWishMax

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:10

Oh ik heb dat vaak wel, als ze met loswerken fijn is dan is het oppakken en aan elkaar zetten niet zo'n probleem. Niet dat ik dat voor een wedstrijd niet hoef te doen, want de 1e keer gaat niet vanzelf, maar een paar dagen oppakken is hier wel zat. Zo bedoelde ik het. ;) Aan de andere kant zijn wij sowieso nog niet zover dat ik haar in een proef zo opgepakt en aan elkaar kan houden als dat in de training wel gaat.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:38

Het gaat wel samen uiteraard, maar ik bedoel meer dat hij er dan wat moeite mee heeft om langer aan elkaar te lopen. Dan houdt hij het lastiger vol en dat is gewoon minder fijn als dat hij er wat sterker in is.
Dat komt wel weer, alleen ik heb het bewust niet getraind nu

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:15

Gefeliciteerd Melissa!

Ik heb afgelopen weekend met mijn andere paard wedstrijd gehad, voorlopig onze laatste wedstrijd samen want je kunt nu goed merken dat ze drachtig is. Alles foutloos wat resulteerde in een 2de prijs in het eerste parcours en een 1e in het tweede. Mijn zusje gaat er nog een paar keer BB mee springen, maar ik vind het L/M niet eerlijk om nog met haar te starten.
Gelukkig is Jacco weer helemaal goed en gaat met grote stappen vooruit. Over paar weken weer starten :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:14

Marietje idd net geen fijn timing, maar gaat vast goedkomen!

mywishmax ja ideaal, we kunnen elkaar mooi aanvullen. Ik doe die van haar dan dressuurmatig erbij pakken en zei af en toe mijn jonkie. Ze heeft wat meer lef als mij dus dat is soms wel even handig :')

Marjolein gefeliciteerd! Ook leuk dat je zusje haar zo in beweging kan houden met wat lichter werk!
FIjn dat Jacco weer helemaal goed is!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:43

@ Elitedeux; Gefeliciteerd! Hoe lang is ze nu drachtig? Mijn 1e paard heb ik gereden tot ongeveer 1,5 maand voor de bevalling. Dressuur, dat wel, maar op het laatst was het niet meer heel fanatiek. :+
@ Melissa; Dat is handig! Leuk dat jullie het zo samen doen.

Gisteren fijn kunnen rijden! Even opgepakt en wat aan elkaar gezet en dat viel helemaal niet tegen. *D
Goede hoop voor het weekend in elk geval.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:47

Marietje, in april krijgt ze een veulen. Ik ben zeker ook wel van plan om zolang het gaat haar dressuurmatig thuis te rijden, en haar lekker mee naar buiten te nemen. Maar kan nu echt merken dat ze een dikke buik heeft, vooral met het springzadel erop zit je heel "breed" met je benen, zit niet zo lekker :+ Dressuur op wedstrijden doen we al een half jaar niet meer, gewoon omdat we daar beide geen lol meer aan hebben, in de M2 kunnen ze vaak een springpaard die netjes zijn dressuuroefeningen doet maar wat snel op de voorhand loopt niet echt waarderen :+ Maar kan het bijv. nu al merken dat de lengtebuiging veel minder wordt, schouderbinnenwaarts loopt ze nog wel redelijk door maar de travers is echt wel lastig nu voor haar haha.

Zou van de week eens proberen een foto van haar buik te maken, dit is ze overigens.

Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:55

Leuke merrie!!
Ik snap het hoor, dat drachtig zijn is niet niks en zo aan het eind is het ook gewoon zwaar voor ze.
Lekker beweging blijven geven zolang dat gaat. :j

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:18

Dankje! Ja klopt, en zeker omdat het haar eerste dracht is, doen we het mooi rustig aan nu. Ja hou je ze ook het langst mooi mee en in vorm :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:26

Mijn moed voor zondag begint in mn schoenen te zakken, Calice zit aan de linker kant helemaal vast :( Morgen ga ik dr aan de longe gooien en kijken of ze daardoor weer wat losser word. ben benieuwd en dan vrijdag ook maar even aan de longe en dan zaterdag nog maar even rijden. in de hoop dat het wat word!
en anders volgende week weer wedstrijd _O-

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:52

Super dat het oppakken ook fijn ging Marietje! Dat komt van het weekend vast goed! :D

Leuke schimmel Marjolein! van welke hengst is ze drachtig?

Jammer dat het even niet fijn wil Britt.. Komt vast gauw weer goed!

Gisteren beide paarden gedaan, deden beide goed hun best :D

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:23

Komt inderdaad vast goed Britt!

Fijn Melissa! Ga jij nog naar Hellendoorn?

Ze is drachtig van Hanley, nog niet zo'n hele bekende hengst maar schijnt er goed op te passen :+

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:39

Heb me te laat ingeschreven helaas.. Denk dat ik iets van 15e op de wachtlijst ben, dus ben bang dat m dat niet gaat worden. Jammer want schijnt nu mooi rijden zijn daar. Jij start wel daar?

Idd nooit van gehoord haha.