[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:18

Gefeliciteerd kelly!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:26

Kleine Sterre
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ondertussen gaat wijken redelijk oke, galop gecontroleerd en draf een mooi tempo. Hals komt steeds beter op lengte ook. Dus ben helemaal happy met haar. :P

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:27

Wat fijn mirjam! Lekker bezig ! Hoeveelste ga je starten ? En dat is eerste wedstrijd met Sterre toch ? Moet je meteen L1 of ga je B ?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:33

Mag geen B meer _-:(
En ja eerste wedstrijdje. Startpas word per augustus gesponsord, dus ergens in augustus. :))

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:03

Oh spannend!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:29

Oh spannend zeg.. hopelijk wil het een beetje lukken met een pony tussen de paarden! Succes!

Ik kreeg gisteren een ontzetten leuk mailtje. Ik rij sinds kort dan wat wedstrijden in de aangepaste sport. En hoorde op 1 van die wedstrijden van een stichting. Daar kun je wat hulpmiddelen gesponsord krijgen als je aanvraag goedgekeurd wordt. Ik heb daar een aanvraag neergelegd voor magnetische beugels. En gisteren te horen gekregen dat ik die toegewezen heb gekregen! <3 dus ik heb een partij zitten stuiteren op de bank! Haha.. ik ben er echt heel erg blij mee! Die beugels gaan waarschijnlijk voor mij heel erg veel verschil maken. Gewoon het idee dat ik ze niet kwijtraak met rijden geeft denk ik genoeg vertrouwen om nog meer te durven. Bijvoorbeeld bij het verruimen in draf hou ik vaak onbewust wat in.. omdat ik mijn beugels dan verlies. Zo ook in de galop op de linkerhand, daar hang ik vaak teveel op rechts omdat ik anders mijn beugel verlies. En dat is natuurlijk niet bevordelijk voor mijn paard. Dus snel bestellen die hap! :D

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:32

Wat gaaaf keshia! Super zeg!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:29

Super!

Verwacht eigenlijk geen problemen dat ze pony is. Eerste keren zal ze enkel wat te angstig zijn voor mooie scores.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:43

@ Mirjam; Leuk!! Heel veel succes vast.
@ Keshia; Dat is nog eens leuk, gefeliciteerd!!

Hier nog 3 weken voordat we L2 gaan. Beetje jammer dat het echt bloedje heet wordt, als dat zo blijft dan weet ik niet of ik het door laat gaan. :o
Hij loopt in elk geval heel fijn, gisteren nog een compliment van mijn hoefsmid gekregen, altijd leuk!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:20

Gefeliciteerd allemaal!

Keshia dat is nou echt tof! gefeliciteerd en mag het je helpen!

Ik zit even te denken wanneer ik weer wedstrijd zal gaan rijden. eerst maar even op vakantie en dan zie ik wel weer verder

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:30

Ik ga komend weekend 2 dagen m1 starten. En dan de week erop brabantse kampioenschappen voor de paradressuur. Daarna krijgt ze even wat meer rust denk ik. We gaan een weekje op vakantie, en daarna ga ik de longetraining weer even fanatiek oppakken. En dan start ik in september weer denk ik. Doel is toch wel om in de winter de overstap naar de m2 te maken. En volgend jaar zomer goede concurrentie te kunnen zijn in de paradressuur :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:25

Succes Keshia!
En wat een leuk paard is Sterre!

Hier nog niks opgegeven, best warm ook nog weer de komende week of misschien wel weken...
Misschien dat ik begin aug hier vlak bij nog opgeef, kan ik onder het zadel naar toe, maar met 27 graden in de trailer vind ik niet echt een prettig idee, en dan ook nog rijden...

Ik rijd ze nu ‘s morgens vroeg (lekker als je vakantie hebt!) en ‘s avonds.
Maar met een wedstrijd zit je toch vaak midden op de dag...

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:33

Ja ik vind de temperaturen ook wel hoog idd. Mijn paard loopt altijd gewoon vlot door, zweet makkelijk en lijkt goed te herstellen na een training of wedstrijd. Ze is met dit weer op haar best eigenlijk. Ikzelf alleen niet haha

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:59

Zat net te kijken voir wedstrijd in augustus, zijn er eigenlijk alleen maar avondwedstrijden. Maar heb er eentje gevonden, dus het word 19-8 :D
Vanavond even startpas bestellen per augustus en dan kijken of ik al in kan schrijven.

Edit: Kon al inschrijven. Dus nu definitief 19-8 *\o/*

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:58

Ga weer eens bijlees doen, soms is het hier stil en dan opeens gaat het weer keihard!

Brittjuh jammer dat je geen punten had maar je weet zelf waar het door komt en grote kans dan dat binnenkort weer verbeterd! Eens moet je weer de start maken, komt daarna wel weer goed dan.

Kelly gefeliciteerd!! Al wel een idee wanneer je over wil, of zie je het dan wel?

Mirjam leuke plannen om te gaan starten volgende maand. Leuke foto's ook, oogt niet zo heel klein? En kan je de startpas niet laten ingaan op de eerste wedstrijddag, en dan de vereniging gewoon mailen dat je wil opgeven, heb ik ook gedaan.
En wie weet vallen de punten mee bij spanning mee, ik dacht ook dat het in het begin niks zou worden maar ondertussen toch alweer 12 wp uit 10 proeven terwijl er echt nog heel veel fout ging.

Kesha wat ontzettend fijn, dat zal dan echt wel verschil gaan maken! Hoe lang gaat het duren voordat je ze binnen hebt, voor de BK misschien al? Neem aan jij de zondag moet starten?

Marietje 3 weken is al snel, al klaar voor? Temperatuur is inderdaad minder fijn momenteel, gelukkig hier paard wat er weinig om geeft.

Ik ga morgen alweer op wedstrijd, kan me niet herinneren ooit zoveel ben gegaan in korte periode :o Maar ze moet gewoon echt even kilometers maken en dat kan alleen maar door op pad te gaan, en we hebben besloten winter L2 te gaan starten dus dan ook geen gepuzzel met winstpunten meer.
Wel gewacht met inschrijven op de startlijsten, aantal wedstrijden in de buurt en bij de meesten was L1 idd in de middag, maar morgen mag ik ergens tussen 2030 en 2145 dus dan temperatuur wel stuk beter wss

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:05

Nee helaas kan ik de brabantse nog niet rijden met de beugels... mijn laarzen moeten namelijk ook andere zolen met magneten krijgen. En ik koop dan gelijk maar andere laarzen om ze onder te laten maken.haha.. dus dat duurt nog eventjes ik verwacht de zolen en beugels over 2 weken. En dan nog laarzen kopen en netjes laten maken :)
Er zit mogelijk nog meer verbonden aan de sponsoring, maar daar moet ik me nog even over laten informeren ;) als ik daar meer duidelijkheid over heb dan zal ik het melden hier :D

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:07

Dat is jammer, maar dan kan je er daarna hopelijk lang en fijn gebruik van maken!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:18

Wel fijn Keshia!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:26

Haike succes!
Sterre is 1.45m, maar ik ben ook maar 1.60m :o

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:31

Succes Haike!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:12

@ Keshia; Succes komend weekend!
@ Mirjam; Leuk, ook succes!
@ Haike; Ook succes, wel fijn zo later op de avond. En wat betreft km maken, gewoon doen! Je gaat er zoveel profijt van krijgen.

Die van mij is er klaar voor hoor :j Ondertussen nog maar 2,5 week, die wil ik echt even gebruiken om de puntjes op de i te zetten. Hij mag naar mijn zin nog net wat scherper aan mijn been. Kan ook mooi deze weken gebruiken om hem wat sterker te laten worden in het bovenin lopen, dat houdt hij nog niet super lang vol. De oefeningen zijn geen enkel probleem, die rijdt ik eigenlijk nooit. Hooguit een paar dagen van te voren neem ik ze een keer mee.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:52

dank jullie allemaal!

Mirjam mooi maatje dan toch?!

Fijn gevoel Marietje dat zo ver bent, nu 2,5 week lekker doortrainen dan nog

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:59

Vandaag 2e proef geoefend en is opgenomen, dus kon mooi terug kijken of beeld en gevoel overeen kwamen, dat is gelukkig zo.
Was dik tevreden zoals proefje ging. :j Nu nog klein maandje doortrainen
Afbeelding

Marietje is er klaar voor :D
Haike voor mij prima maatje ja. Voordeel van klein zijn. :))

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:19

@ Mirjam; Ze ziet er inderdaad niet zo klein uit zo van deze foto!

Pfoe, wat een hitte. helaas blijft het volgende week ook zo, dus ik vrees dat ik mijn L2 debuut ga verzetten. Of ik wacht af of ik in de ochtend kan starten. Bij ons gaan in elk geval de paarden in de nachten naar buiten, daar ben ik wel blij mee. Zoveel beesten en dan ook nog de brandende zon ....

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:37

Wanneer zou je moeten starten? Zaterdag?

Ik heb zondag de brabantse.. dat wordt ook flink zweten.. alleen kan mijn paard erg goed tegen de warmte. Ze was gisteren nog fit genoeg, en had door de wind zelfs maar minimaal gezweet.