[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:48

marjolein klopt inderdaad, de vos is begin dit jaar verkocht naar Zweden.
Heb sinds maart een 3-jarige, is nu zo'5 maand onder het zadel. En rij het springpaard van me zusje bij, zij heeft niet altijd alle tijd ivm studie en die start ik af en toe ook in de dressuur.
Casice heb je destijds ook verkocht toch?
Start je toevallig volgende week ook Almelo?

Britt ik heb vanmiddag in Haaksbergen wedstrijd. BB/impuls bij eigen vereniging. Denk dat ze er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor is maar kan ze mooi van leren.

Lekker geshopt bij Epplejeck? Succes met studie!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:54

melissa_93 schreef:
marjolein klopt inderdaad, de vos is begin dit jaar verkocht naar Zweden.
Heb sinds maart een 3-jarige, is nu zo'5 maand onder het zadel. En rij het springpaard van me zusje bij, zij heeft niet altijd alle tijd ivm studie en die start ik af en toe ook in de dressuur.
Casice heb je destijds ook verkocht toch?
Start je toevallig volgende week ook Almelo?

Britt ik heb vanmiddag in Haaksbergen wedstrijd. BB/impuls bij eigen vereniging. Denk dat ze er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor is maar kan ze mooi van leren.

Lekker geshopt bij Epplejeck? Succes met studie!


Ohh ja dat is indd een mooie oefening!\

haha ja heb nieuwe rijbroek, wedstrijdhandschoendjes en winterdeken gekocht!

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:13

Ah leuk Melissa! Ja Casice is inderdaad verkocht, Marcelle heeft haar naar Australië verkocht. Ze heeft in Rio toen meegelopen op de Paralympische Spelen, wel erg gaaf om te zien hoe ze terecht is gekomen :o
Heb nu ook geen eigen paard meer, ivm studie en de tijd + kosten die het hebben van een eigen paard met zich meebrengt.
We starten inderdaad in Almelo, paar keer daar gereden omdat het mijn vereniging is en daar was hij erg braaf. :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 16:38

Succes trouwensMelissa!

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:15

Hoe is het gegaan Melissa?

Ik had vandaag mijn L2 debuut tijdens de selectie. Ze ging niet helemaal fijn, net wat te heet en kriegel op hulpen af en toe. Maar we zijn wel 7e met 192 punten en 5e met 194 punten geworden. De rest van de selecties ga ik niet starten, even doortrainen en van de zomer gaan we wel weer mee doen. Wel beide proeven het compliment dat het een mooie constante proef was. Zo voelde het niet. :')

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:27

Britt goed geslaagd dus!

Marjolein wat gaaf dat je je paard dan zo op spelen terugziet!
Don is via marcelle verkocht naar Zweden. les altijd bij haar en was de bedoeling dat ze ergens dit jaar verkocht zou worden ze kreeg klanten die zo'n paard zochten. Al met al binnen 2,5 week stond ze in zweden.
Jammer dat je geen eigne paard meer hebt maar als je zo voor een ander wat kan rijden is dat ook leuk!
Oh dan mogen we denk ik tegen elkaar, ik start het springpaard daar ook L1

Dat is een heel mooi debuut Mywishmax! Jammer dat je de andere selecties niet meerijd.

Wij hebben gisteren heel veel geleerd en dat was ook het doel :) Ze vond de 1e baan enorm spannend dus her en der werd dat afsnijden haha. Was ook heel veel te zien. Nog nooit hekjes gezien natuurlijk, spandoeken, juryhokje etc. Maar ze bleef wel heel braaf. 2e proef vond ze het eerst ook even heel spannend bij het juryhokje en de hekjes maar daar kon ik haar mooi vlot overtuigen. Daar liep ze ook al best een hele fijne proef met een keer een schrikmomentje. We hadden 177 en 206,5 en zelfs al een 2e prijs :) vond beide proeven wel behoorlijk royaal gepunt maar het verschil tussen beide klopt wel.
Vooral heel blij met hoe braaf ze was en veel geleerd. Kunnen we mooi mee verder oefenen.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:34

@ Elitedeux; Welkom. Leuk beest!
@ Mywishmax; Gefeliciteerd, mooi begin!
@ Melissa; Gefeliciteerd, hele mooie punten in de 2e proef!

Ik heb mijn wedstrijd voor komend weekend even afgemeld. Hij is compleet van het padje af.
Vandaag komt de osteopaat eerst even, ik denk dat er iets niet lekker zit bij hem. :n

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:42

MyWishMax Gefeliciteerd dat is een mooi begin!
Melissa Gefeliciteerd! evengoed mooie punten.
Marietje Oh jeetje, balen zeg!

Gister ons B debuut gehad. en ik moet eerlijk bekennen.. voor 6 weken training mag ik absoluut niet klagen!
2x 3e geworden,
1e proef: 183 (ieder geval al een score van 60% die ik nodig had! ) verder kreeg ik daar als opmerking: Werk aan stiller nagefelijkgheid. voor Calice was dit al best constant. doordat ze een tuiger is wilt ze liever met dr hoofd om hoog lopen. Hals strekken is hierdoor ook een dingetje, en dat spelletje moet ik nog een beetje door krijgen. thuis rij ik mijn voltes altijd te groot en nu te klein _O- ze viel net voor de F uitgalop, dus kon die overgang niet goed laten zien. en bij de 2e galop heb ik mn zweep gebruikt waardoor ik afgerekend werd :')

2e proef: 180 punten. Hier was calice echt op.. maar had ik ongeveer de zelfde dingen als in de vorige proef.

Gelukkig hebben ze mijn eigen foutjes niet gezien _O- _O- was zo met Calice bezig dat ik vergat goed de hoeken in te gaan of af en toe van been verwisselen _O-

2 dec gaan we weer!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:46

Wat goed Brittjuh, gefeliciteerd!!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:28

Marietje wat balen zeg.. Van het padje af in de vorm van stout of gewoon niet fijn?
HOpen dat de osteopaat m helpt!

Britt de kop is er af en toch ondanks de kleine dingetjes al mooi 2 wp!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:03

ja Indd! en het beste van alles ik had er super veel plezier in :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:52

De osteo is geweest en hij zat inderdaad op een aantal plekken goed vast.
Waarschijnlijk in de wei een glijer gemaakt. Hij kan ook zo raar doen. %) :roll:

@ Melissa; hij is is dan compleet over de emmer, valt niets meer mee te doen en dan lijkt het wel of hij vergeet dat hij 4 benen heeft.

@ Brittjuh; Plezier is het meest belangrijke! Leuk hoor. :)

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:59

@Britt wat lekker zeg! goed gedaan :D

Jeetje Marietje, dat is vervelend! Was hier begin van de zomer ook een beetje. Kon erg in de stress schieten en was lastig er weer uit te komen. Toen ook osteo laten en komen en na een kleine vakantie weer heel rustig opgebouwd. Veel focus op lang en laag, ontspanning!
Inmiddels zaterdag weer wedstrijd gereden en was echt blij :D .
Helaas geen super punten dus net geen winst, maar wel een fijn ontspannen paard. Dat was ook mijn doel dus heb fijn kunnen rijden.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:14

@ Josien, dat dus ja. Compleet in de stress, echt over de zeik.
Jammer, maar die punten komen dan wel weer!!

Ik heb mijn wedstrijd voor zaterdag afgezegd, beetje jammer want het was selectie. Nu maar de volgende echt gaan knallen. :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:58

Marietje wat naar dat hij dan zo doet! Fijn dat de osteo wel wat gevonden heeft waar het ahopelijk aan ligt

Josien de punten komen dan wel weer, mooi dat het doel behaald is!

Marietje dan inderdaad de volgende selectie weer lekker knallen!

Wij mogen morgen weer, van de week ging ze wel fijn :)

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:13

Ik meld me ook in dit topic.
Ik ga volgend weekend met mijn nieuwe paard voor het eerst op pad. Super spannend natuurlijk. Hij heeft L2 ervaring en ik ook. We zijn pas 2 weken een combinatie nu. Maar we gaan voor de ervaring. Lekker snel op pad.
Gewoon kilometers maken

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:50

Goede punten gereden en welkom!

Nou mijn debuut vandaag gehad. Hij was enorm braaf met losrijden dus daar zeker blij mee. Blijft toch een jonge hengst en altijd afwachten hoe ze reageren op ander terrein. Helaas in de proef veel te veel spanning, vooral met het halsstrekken en wijken, wat veel 3'en en 4'en opleverde. Heel jammer, maar er zaten ook zeker goede stukken tussen voor 7'ens en 8'en. Helaas geen winst, daardoor teveel onvoldoendes, maar zeker veel geleerd vandaag. Nu thuis even lekker doortrainen en volgende maand nog maar eens kijken naar een wedstrijd.

Hoe ging die bij jou Melissa? Volgens mij heb ik je nog wel zien rijden.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:31

Ik heb je 2e proef gezien Marjolein, super leuk paard! Idd jammer dat hij soms wat tegen de hand kwam.

Ik vond mijn 1e proef best heel fijn gaan, was wel een van zn betere L proeven. 2e proef was de aanleuning soms iets rommelig. 1e proef 184 wat mij echt enorm tegenviel en 2e proef bij dezelfde jury 191,5. Schiet mij maar lek haha. Had in september in Almelo ook deze jury en toen ook al onverklaarbare punten. Toen allemaal 4ren voor de stap en nu weer.. En dan ook gewoon echt elk onderdeel waar maar een stukje stap inzit. Heb bij andere juryleden nog nooit onvoldoendes gekregen voor de stap alleen bij haar. En ze stapt ook zeker niet voor een 8 hoor maar een 6 mag ze toch zeker wel hebben. en dan in de 1e proef een 4 voor halsstrekken zonder commentaar en in de 2e proef een 8. Voor mijn idee zat daar bar weinig verschil in :') Al met al ben ik wel tevreden over hoe het ging :)

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:59

Nou netjes hoor! Jij hebt ook een heel leuk paard! Netjes voorgesteld ook. Maar wat een verschil dan voor het halsstrekken, een 4 en 8 :wow: Maar goed, je hebt wel 2 nette winstpunten! Ik had ook een 4 voor de stap en voor de gangen een 5, 6 en 6, terwijl zijn draf en galop best een 7 mochten zijn. Die voor mij had 3 x een 7 voor de gangen, maar dat was niet echt een heel bijzondere beweger? Blijft toch een jury sport soms :+

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:08

@ Kimmetje: Welkom!
@ Elitedeux; Jammer, maar in elk geval veel indrukken meegekregen en daar hopelijk van geleerd.
@ Melissa; Gefeliciteerd met je punten. Wat heeft de jury voor een commentaar bij de stap dan?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:50

Dankje Marjolein! draf en galop had ik dan wel weer een 7 voor. Die van jouw kon idd ook wel fijn draven en galopperen!
Die voor jouw was inderdaad wel een vrij simpel paard.
Marietje stond een keer bij geen takt en verder niet, verdiend ook zeker geen 8 hoor maar ze stap wel voldoende. Agja ik heb fijn gereden, en mooi 2 wp erbij. Op naar de volgende wedstrijd :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 18:31

Marietje35 oh jeetje, heeft hij hem wel weer goed los gemaakt?
Ja plezier is indd belangrijk.

Josien een ontspannen paard is ook erg belangrijk. punten komen later weer!

Marietje35 verstandig! volgende keer beter!

kimmetje26 Welkom!

Elitedeux fijn dat hij zo braaf was!

melissa_93 Gefeliciteerd met de punten!


Ik ben gister terug gekomen van een weekend weg. een vriendin van mij heeft geen eigen paard dus daar 2x paarden gehuurd. en lekker gerelaxt! nog even langs Wildlands en de sauna + massage :) nu weer volop trainen want volgende week weer wedstrijd!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:26

Hoi allemaal! Ben ik weer! *\o/*

Ga vanaf nu weer proberen jullie minder te verwaarlozen haha!

Even een update van mijn kant uit:

Ik heb gelukkig alles vergoed gekregen door de verzekering en dus allemaal nieuwe spullen kunnen halen. 

Alleen zondag wilde ik Tos gaan scheren en daarna gaan rijden. Stond ze toch een partij te kwijlen! Ik had haar ondertussen geschoren maar ik vertrouwde het niet. De dieremarts die naast de stal woont even gevraagd mee te kijken. Ik dacht aan een beginnende slokdarmverstopping. Maar dat bleek het niet. Na wat voelen in haar mond en de boel uitspoelen voelde ik wat scherps. Ik dacht dat het een doorn was. Maar ik mocht er niet aan zitten. Na het verdoven voelde ik weer op die plek.. pakte het vast en trok eraan! Bleek het een 4cm lange botsplinter te zijn!  

Waarschijnlijk heeft ze een tijd terug een kaakslag gehad van een ander paard. En daarbij een stuk van haar kaak afgebroken. En dat is er nu langzaam uitgegroeid. Ik heb wel een tijd wat trubbles gehad dat ze steeds omhoog kwam etc. Maar sinds mijn ongebroken bitje ging dat al een stuk beter. Nooit een dikke kaak gezien, tandarts is 4x wezen kijken ivm dat staken, maar dit hadden we nooit kunnen weten.. arm paard! 

Spoiler:
Afbeelding
 

Spoiler:
Afbeelding


1 van de 3 botsplinters :(
Afbeelding

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:34

keshia schreef:
Hoi allemaal! Ben ik weer! *\o/*

Ga vanaf nu weer proberen jullie minder te verwaarlozen haha!

Even een update van mijn kant uit:

Ik heb gelukkig alles vergoed gekregen door de verzekering en dus allemaal nieuwe spullen kunnen halen. 

Alleen zondag wilde ik Tos gaan scheren en daarna gaan rijden. Stond ze toch een partij te kwijlen! Ik had haar ondertussen geschoren maar ik vertrouwde het niet. De dieremarts die naast de stal woont even gevraagd mee te kijken. Ik dacht aan een beginnende slokdarmverstopping. Maar dat bleek het niet. Na wat voelen in haar mond en de boel uitspoelen voelde ik wat scherps. Ik dacht dat het een doorn was. Maar ik mocht er niet aan zitten. Na het verdoven voelde ik weer op die plek.. pakte het vast en trok eraan! Bleek het een 4cm lange botsplinter te zijn!  

Waarschijnlijk heeft ze een tijd terug een kaakslag gehad van een ander paard. En daarbij een stuk van haar kaak afgebroken. En dat is er nu langzaam uitgegroeid. Ik heb wel een tijd wat trubbles gehad dat ze steeds omhoog kwam etc. Maar sinds mijn ongebroken bitje ging dat al een stuk beter. Nooit een dikke kaak gezien, tandarts is 4x wezen kijken ivm dat staken, maar dit hadden we nooit kunnen weten.. arm paard! 

Spoiler:
[ [url=m/a3Y9Yv.jpg]Afbeelding[/url] ]
 

Spoiler:
[ [url=m/hPfX1h.jpg]Afbeelding[/url] ]


1 van de 3 botsplinters :(
[ [url=m/HbbcE3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh jeetje! het zit je ook niet mee he!
hopelijk kunnen jullie nu de goede kant op gaan en dat alles weer beter gaat!

wel super fijn dat alles vergoed is!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:47

We hadden wel nog 2 eerste prijzen bij de paradressuur week ervoor haha.. dus ik heb er wel mee leren rijden. Een proef zelfs een score van bijna 70 procent! <3

Na alle onderzoeken door een heel goede tandarts de osteo, nieuw zadel en goede lessen bleef ze zo lastig in haar mond. Het zat me niet lekker, maar ze is ook wel echt een pismerrie soms. Gelukkig heb ik de week voor ik die splinter.vond niet meet gereden omdat ze een beetje verkouden was. Ze had zondags zo goed haar best gedaan, dat een weekje vrij ook wel verdiend was. Maar thank god for that! Anders was ik wel echt achterover geslagen denk ik. Heel haar tong had al een kras, zo scherp was dat bot!