Dressuurwedstrijd maar geen lid manege

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skvetta

Dressuurwedstrijd maar geen lid manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 19:22

Hallo allemaal!

Ik heb een vraag. Ik zou graag met mijn nieuwe IJslander mee willen doen met een B dressuurproef. Gewoon voor zijn ervaring en omdat ik het leuk vind eens een keer een wedstrijdje te doen.
Ik heb geen vervoer (alleen te paard) om mee te doen aan wedstrijden ver van huis of IJslander wedstrijden.
Vandaar dat ik graag in de buurt eens mee zou doen aan een dressuurproef.

Alleen heb ik een aantal vragen hierover.
- Mag je zonder lid te zijn van een manege mee doen aan onderlinge wedstrijden?
- Hoe beoordeelt de jury op verzorging (ik denk dat ik weinig kans maak op punten voor verzorging met een IJslander in wintervacht en zonder zijn manen te vlechten?)

kleinvosje

Re: Dressuurwedstrijd maar geen lid manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:26

Je zou bij de betreffende manege na kunnen vragen of je mee mag doen. Kunnen wij zo geen antwoord op geven.

Verzorging: bij officiele wedstrijden is het geen probleem als je IJslander niet gevlochten is, dat hoort niet bij de rasstandaard. Bij onderlinge wedstrijden zal dat vast ook geen probleem zijn.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:35

Ik ben lid van een rijvereniging en daar zou je zo onderling mee kunnen doen. Ik rij ook weleens 10 km te paard om een wedstrijdje bij een andere vereniging te rijden. Gewoon in je omgeving dus rijverenigingen opzoeken en vragen :D