Wanneer kan ik voor de eerste keer starten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

J_Verlangen

Wanneer kan ik voor de eerste keer starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 15:16

Hallo!
Ik zit erover na te denken om met mijn paard volgend outdoor seizoen te starten. In dressuur heb ik wel vertrouwen dat dat goed komt. Ik heb afgelopen keer in gaanderen mee gedaan in de BB en was geeindigd op de 1e en 2e plaats met 196 en 184 punten. Maar wanneer weet je of je een springparcours kan starten of een cross? Ik wil dan iig in de BB beginnen voordat ik naar de B ga. Ik rij springlessen en doe daar ontspannen parcourtjes van +/- 90cm maar mijn paard kan zeker hoger.

Mijn vraag is nu dus. Wanneer ben ik klaar om met mijn paard een BB of B parcours springen en cross te starten?

xxx

Lielle

Re: Wanneer kan ik voor de eerste keer starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:18

om B te mogen springen moet je iig een wp in de B dressuur hebben. En voor een B cross heb je een wp in het B springen nodig. Als dan een BB parcours en een crossles goed gaan kun je gerust een keer gaa starten.

Sharonaa_

Re: Wanneer kan ik voor de eerste keer starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:43

Een BB parcours kun je altijd wel starten, dit is meer een oefening. Een B parcours mag je starten als je eerst dressuur bent gestart en daar minimaal 1 winstpunt hebt gereden. En voor de cross idd minimaal een winstpunt bij het B springen.