Uitnodiging selectie KNHS (belofte)Trainingsdagen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lot_Sem

Uitnodiging selectie KNHS (belofte)Trainingsdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 15:12

Hoi,

Ik ben uitgenodigd door de KNHS voor de selectie (belofte)trainingsdagen Gelderland/Flevoland. :D
De selecties vinden van 14 t/m 18 oktober plaats. Als je doorgeselecteerd bent, mag je 8 keer trainen bij (bekende)ruiters e.d.

Heeft iemand meer ervaring met deze selecties en belofte trainingsdagen enzovoort?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het allemaal inhoud en precies is en hoe het in zijn werk gaat allemaal.

Bedankt! :)

blue_sky

Re: Uitnodiging selectie KNHS (belofte)Trainingsdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:52

Mijn dochter heeft afgelopen winter meegereden met de beloftetrainingen in Brabant. Het was echt een geweldige ervaring. Goede trainster, hele leuke mensen leren kennen, veel geleerd van de theorielessen (mentale training). Echt zeeer de moeite waard.

Lot_Sem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 10:32

Wat leuk zeg! Nou het klinkt inderdaad dat het echt de moeite waard is! Ik ben heel benieuwd nu dus ik kijk er wel naar uit! Bedankt!

Lot_Sem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:06

Maar is het dan zo dat je eerst op die selectiedagen doorgeselecteerd moet worden voordat je al die trainingen e.d. mag volgen? Of hoe zit dit precies in elkaar? En wat houden die selecties in? Ben je verplicht om in wedstrijdtenue te komen enzovoort? Bedankt!

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:23

Precies, je rijdt in een soort clinic bij 1 van de trainers die in jouw regio de trainingen gaan verzorgen. Samen met iemand anders beoordeelt die de combinaties op potentie en trainbaarheid. Er is maar een beperkt aantal plaatsen en de meest kansrijke combinaties mogen naar de trainingen. Je probeert natuurlijk wel zo goed mogelijk voor de dag te komen tijdens die selecties. Ik weet eigenlijk niet meer of we in wedstrijdtenue gegaan zijn. Ik dacht het wel maar zal het mijn dochter vragen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:56

Haal dit even omhoog omdat ik net een mail kreeg dat mijn dochter ook geselecteerd is maar ik kan vrij weinig info vinden. Weet niet eens wanneer het precies is want ik kom alleen de data van 2012 tegen.

NuvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:18

meisje dat ik train is ook geselecteerd :D stralina zal haar het topic even doorgeven..

blue_sky Ze is dit jaar ook voor noord brabant geselecteerd, wie hadden jullie als trainer? Vind het echt super gaaf!
En welke dag was het vorig jaar bij jullie? reed ze dressuur of springen?

Ik heb vanmiddag even gebeld wij komen van belgie en geen herfstvakantie tijdens de selecties maar ze mag gewoon na schooltijd rijden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:28

Mijn dochter gaat niet. Het is niet te combineren met school. Ze zit in Limburg (Belgisch) op school en de pony staat daar ook gestald. Doordeweeks is ze niet thuis en dan wordt het wel een heel geregel en veel rondrijden.
Ze krijgt op school al goed les van hele goede instructeurs dus laten we het aan ons voorbij gaan.

NuvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:59

Oke jammer, maar begrijpelijk. als stralina haar ouders akkoord gaan dan gaan we er vol voor!
We hebben er zin in :D

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:16

@nuvel Dressuur. zij had les van Robin Beekink. Was echt super. Het was op woensdagavond. Het klikte ook enorm met de andere twee meisjes die in dat groepje zaten.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:42

Ik heb ook een uitnodiging gehad via de post.

Lijkt me een supergave ervaring, maar helaas is het voor mij niet te combineren met school.
Daarnaast wil ik winterselecties rijden, dus paardlief heeft nog zat trailerritjes voor de boeg.

liindsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:46

ook ik heb een uitnodiging gehad, vind het helaas echt te duur dus vrees dat ik het ook aan me voorbij moet laten gaan

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:12

Hmm ja ik had die mail ook gekregen, maar denk niet dat het iets wordt met school..
Heb die week gewoon colleges en aangezien ik de datum dus niet precies weet kan ik ook niks plannen.
Jammer :) Leek me wel geinig om te doen voor de ervaring!

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:26

Ik ben ook uitgenodigd voor regio Brabant :)! Ik weet niet wat ik er van moet verwachten, ben heel erg benieuwd!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:48

Ik heb wel meegedaan en ben geselecteerd, maar ik vond het geldverspilling... 40€ per avond is een hoop geld en het is leuk om mee te doen maar daar is het ook mee gezegd.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:59

Amiigo, leer je er veel van?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:10

Z'n stap was verslechterd maar met de oefeningen ben ik wel fijn mee geholpen.
Een meisje uit mijn groepje had een tallentvol paard waar 2/3 van de aandacht heen ging. (Je zit met drieën in 1 groepje)

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:51

Ik ben ook geselecteerd, ik heb me eigen ingeschreven dus we zien wel!

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:05

Wat leuk, succes! Over het algemeen steken veel mensen er toch wel wat van op!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:47

Veel plezier. Ik wil wel horen wat mijn dochter gemist heeft :D

Haar school geeft wel vrijaf voor dit soort zaken maar het is helaas echt geen doen qua afstand. Ze heeft dagelijks les van zeer goede instructeurs dus dat had misschien niet zoveel toegevoegde waarde maar het kan wel heel leuk zijn en leerzaam om weer eens van anderen les te krijgen.

Ben echt benieuwd hoe jullie het vinden!

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:45

Vorig jaar was het zo dat als je al heel veel goede begeleiding kreeg je ook niet geselecteerd werd. (Althans dat lieten ze door schemeren in het gesprek.) Het was echt de bedoeling dat het qua begeleiding iets toe voegde.