Wordt de PRE gesmaakt op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Quinta_x

Wordt de PRE gesmaakt op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:37

Hallo allemaal,

Ik zat al eventjes te zoeken of er niet al zo'n topic was, maar niet gevonden dus even een nieuw topic.

Ik vind PRE's zo'n leuke paarden tegenwoordig! De bouw, het vierkantsmodel, dikke nek en vaak ook een mooie dikke staart, prachtig vind ik dat.
Het wordt stilletjes aan mijn droompaardje :) maar dan wel de PRE met de meer modernere gangen.

Nu vroeg ik mij eigenlijk af of er hier bokkers zijn die hun PRE uitbrengen op wedstrijd en dan ook heel verdienstelijk scoren. Ik bedoel dus niet de barokke wedstrijden, maar eerder LRV of kempische of....
Ik zou het leuk vinden om er een foto-topic van te maken (mits dat mag, ik weet het niet)
Dus deel maar jullie ervaringen en prachtige foto's :)

Ik ben benieuwd!

x_Quinta_x

Re: Wordt de PRE gesmaakt op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 20:26

Even een schop. Ik ben toch wel benieuwd :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:29

Ik denk dat je in Nederland met een PRE die je netjes rijdt goed kunt scoren, maar dat Belgie over het algemeen toch wat traditioneler ingesteld is. Ik hoor op de LRV iig zelfs op Friezen echt veel commentaar, wat voor mij als Nederlandse (met de Fries toch algemeen en ook zeer regelmatig goed presterend op het wedstrijdterrein in gedachten) een apart gegeven is.

Joslinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 23:34

ik rij een analusier in het L1 dressuur en een fries in de B dressuur.

De fries gaat als een speer en we mogen volgende week naar de hippiade.
De analusier gaat ook hard maar loopt minder makkelijk in de prijzen. Mijn idee is dat friezen al meer 'geaccepteerd' zijn in de dressuursport dan analusiers. De analusier is echt een bijzonder paardje, heeft zo zijn streken maar gaat voor je door het vuur. Werkt altijd voor je!

Dit is Manuel, 7jr oud en komt oorspronkelijk uit Spanje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Jacob, is nu ruim een half jaar onder het zadel en is 4e geworden tijdens de Gelderse kampioenschappen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 08:17

Heey joslinn, toen ik de anda zag dacht ik toch: "maar da's toch een leuk paardje" Maar toen ik de foto zag van de fries dacht ik eigenlijk niet meer aan de witte. Dat was: "Waaaaa wat een fries" Ik vind dat de fries veel presence heeft.
Heeft de andalusier ook die echte barokke gangen inclusief maaiende voorbeentjes of valt dat wel mee richting modernere gangen?
Waar verlies je dan op je protocol je punten denk je?

Ik rijd ook in het L1 een BWP, eigenlijk een echt springpaard van 5. Ik dacht ook eens even snel door het L1 te vliegen omdat ik met mijn vorige paarden ook wel een aardig rondje dressuur reed. Maar het wil maar niet lukken om bij de eerste 5 te geraken. Het probleem is dat hij als jong paard nog wat wedstrijdstress in zijn lijf blijft houden. Vloeit moeilijk van hem af, maar schiet er heel makkelijk terug weer in. Mooi voorwaarts neerwaarts in dan moeilijk, alsook lengte houden in het hele lijf. Werk aan de winkel.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:06

Met mijn PRE rijd ik ook wedstrijden, we zijn nu L1 startgerechtigd.
De laatste tijd ging hij erg fijn en dat was ook in de resultaten te zien.
Punten allemaal tegen de 190 en erboven. Ook nog 3x2e geworden!
Daarom ook besloten om bij 10 winstpunten nu de B uit te gaan en gewoon lekker L1 te starten.

Ik moet wel zeggen dat hij geen hectische of maaiende bewegingen heeft.
Als je een filmpje wilt moet je maar even een pb sturen! :)

Recente foto

Afbeelding

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 17:29

Leuk filmpje Cath! Bedankt!
Ik kwam laatst bij een dressuurfilmpje uit op Youtube. Was zo'n gave Andalusiër! Echt een prinsessenpaard! :j Ben de titel helaas vergeten :( De domme toch.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:17

ik denk eigenlijk dat je hierover beter op bokt.be je vraag kunt stellen, de meeste mensen op bokt.nl starten in Nederland en dat is toch wel een cultuurverschil.