Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Bij wijze van spreken. In hoeverre is dressuur snel maakbaar. Kan iedereen in 2 jaar op hoog niveau komen met elke dag les bijvoorbeeld?

)Louise1990 schreef:Een vriendin van mij rijdt al enige tijd op Z2 niveau en traint paarden. Zij leert me veel, van wat er allemaal bij komt kijken. Maarja, zij rijdt al haar hele leven. Ze zegt ook dat je een B proef niet zomaar rijdt, aangezien het niveau nogal is gestegen de laatste jaren. De combinaties die er rondlopen zijn om u tegen te zeggen. Ik wil gewoon niet uitgelachen worden op zo'n wedstrijd. Ook aangezien ik op een pony rij. Toch heb ik gelezen dat er iemand is geweest die met haar shet in het Z reed. Gaaf is dat.
Evelijn schreef:jsofie... ben niet eens dat 12 jaar te oud is als hij nu alleen maar basis kent... het duurt geen jaren om paard van B naar M2 te rijden... als de pony gewoon gezond is en redelijk gebouwd en soepel is... moet het geen probleem zijn om paard van maar 12 jaar naar de M2 te rijden. (Mijn paard was 19 toen ik begon met wedstrijden rijden)
De andere punten die je aanhaalt ben ik het wel met je eens... al is elke dag intensief trainen beetje overdreven... dat doen andere wedstrijdruiters ook niet.
Voorkom alleen dat je te streberig wordt en het plezier in het rijden/starten kwijtraakt. Hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft een hobby
Carolaaxxxx schreef:Om als doel te stellen 'binnen een jaar naar de M2' vind ik al een enorm slecht doel. Het enige wat je hiervan krijgt is haast, overgaan als het kan, slechte afwerking en uiteindelijk slechte proeven. Niet doen dus
Gewoon beginnen met wedstrijdjes, lekker B proefjes en genieten! Het gaat zo hard als het gaat en dat moet je niet overhaasten. Gewoon doen en overleggen met je omgeving, overgaan als je er pas klaar voor bent en wel zien waar je uitkomt.
ik heb eigenlijk hetzelfde doel als jij hebt, maar ik heb (sinds ik m'n paard heb) wel geleerd om vooral te genieten! Is dat niet al een prachtig doel; samenwerken met je paard en daarvan genieten?! Ik en paard zijn nog lang niet wedstrijdklaar, maar wat ben ik trots op wat we samen geleerd hebben.