Haflinger hengst, maar geen L2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Haflinger hengst, maar geen L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 12:15

Ik ga binnenkort een hele leuke haflinger hengst bij rijden voor hele lieve mensen.
Mijn eigen paard heb ik verkocht maar ik ben wegens omstandigheden gestrand op B+7.
Nu weet ik dat je L2+1 moet zijn als je met een hengst wil starten op wedstrijden.

Is er een manier om toch punten te halen en mee te kunnen doen aan de reguliere KNHS wedstrijden?
Ik weet dat je bij het AVS bijvoorbeeld mee mag rijden en ben je L2 kan je die punten indienen bij de KNHS en kan je
ook gewone regulieren wedstrijden gaan rijden. Werkt dit bij de haflingers ook zo?
Dat je wel haflinger wedstrijden kan rijden en die punten later "in kan dienen" en dan ook reguliere wedstrijden starten?
Of moet je op die haflinger wedstrijden ook L2 zijn?

Wie o wie kan me een beetje op weg helpen :)
anders moet ik toch regelen dat ik een wedstrijd paard kan lenen om L2 te worden..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:11

Kleine correctie, bij het AVS moet je onderling L1+1 zijn. Die punten kan je indienen bij de KNHS waarna je een startpas krijgt en door kan stromen naar de reguliere KNHS wedstrijden in het L1. Misschien even KNHS mailen :)

ponyparadijs

Re: Haflinger hengst, maar geen L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:15

Volgens mij is het zo dat je met je AVS hengst gewoon een startpas aanvraagt en vervolgens alleen bij AVS wedstrijden mag starten.
Het is niet zo dat je voor dat je overal mag starten alleen onderling start. Op die manier zou fraude wel heel eenvoudig zijn.

Overigens heeft alleen het AVS die mogelijkheid.
Dus om officieel te kunnen starten zal je toch eerst een ander paard moeten starten.
Of hij moet geruint worden

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:17

De Barokke paarden en het Nederlands Stamboek voor Tinkers hebben die regeling ook ;)

Die houdt in dat onofficieel rijdt tot L1+1 op de door de vereniging in kwestie georganiseerde wedstrijden, beoordeelt door knhs jurylid. Daarna vraag je op normale wijze je startpas aan, stuur je de protocollen op van desbetreffende wedstrijden en dan kan je officieel verder met de stand van L1+1.
De haflingers hebben dit niet.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:37

ponyparadijs schreef:
Volgens mij is het zo dat je met je AVS hengst gewoon een startpas aanvraagt en vervolgens alleen bij AVS wedstrijden mag starten.
Het is niet zo dat je voor dat je overal mag starten alleen onderling start. Op die manier zou fraude wel heel eenvoudig zijn.

Overigens heeft alleen het AVS die mogelijkheid.
Dus om officieel te kunnen starten zal je toch eerst een ander paard moeten starten.
Of hij moet geruint worden

Zoals Leonoor zegt start je bij het AVS inderdaad onderling. Daarvoor heb je geen startpas nodig. Voordat je met reguliere wedstrijden mee mag rijden moet je onderling bij het AVS L1+1 zijn. Protocollen indienen bij KNHS en je krijgt een startpas.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:55

De haflingerwedstrijden rijden onder auspiciën van de KNHS en daar gelden KNHS regels. Ook voor de ruiters zonder startpas.
Dus L2

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:00

Ik reed voor mijn verhuizing een AVS hengst en heb toen de KNHS gebeld over de mogelijkheden maar ze waren hier vrij resoluut in. Om een lang verhaal kort te maken moet je gewoon eerst met een ander paard je punten halen en kan je dan pas met de hengst starten. Van de onderlinge AVS regeling wist ik niet, maar voor mij zou dat ook bijna onmogelijk worden gezien de hoeveelheid onderlinge wedstrijden in deze regio.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 22:10

Nu eindelijk antwoord gekregen van KNHS en ik moet inderdaad een anders paard gaan zoeken waar ik mijn punten mee kan rijden. Er is op geen enkele manier dispensatie mogelijk.
Daar baal ik wel flink van maar ja. Kijken hoe ik dat kan regelen. Dank allemaal. Zo'n topic helpt om mail antwoord te krijgen van KNHS haha