Oefenspringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Piuni

Oefenspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 22:29

Hallo,

Ik wil met mijn pony een oefenspring wedstrijd gaan doen, nu heb ik een paar vragen:

-Hoe gaat dat allemaal ongeveer? Graag een beetje in detail ;)

-Wanneer worden er oefenwedstrijden geoorganissert?

-Wat moet je dragen?

-En wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes,

Marija :) /3

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:38

Ik zou gewoon als je op een concours start dressuur rijden en dan bb springen. Dan ga je gewoon in je wedstrijd kleren eventueel bodyprotector en peesbeschermers aan.

Ponylovertjj

Re: Oefenspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:43

Ik ga met de bovenstaande reactie mee, bodyprotector hoeft niet hoor, ikzelf draag wel een bodyprotector op springwedstrijden, op de manege ook want dat is bij de manege hier verplicht ;)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:38

-Hoe gaat dat allemaal ongeveer? Graag een beetje in detail Je schrijft je in zoals bij een gewone wedstrijd. Meestal is er wel een ringmeester die bijhoud wanneer je de ring in moet. De ene club doet met wie 1ste is en met prijsjes. Bij de andere club kun je alleen een parcourtje springen. Het verschilt per club.

-Wanneer worden er oefenwedstrijden geoorganissert? Dat moet je zelf opzoeken op bijv. startlijsten.nl en rondsnuffelen op de site van de knhs.

-Wat moet je dragen? Je hoeft geen wedstrijd kleding te dragen, wel is een cap belangrijk natuurlijk. En een bodyprotector is wel verstandig ;)

-En wat zijn jullie ervaringen? Ik heb al een paar keer oefenspringen gedaan, vind de wedstrijdjes met prijsjes etc. veel leuker dan waar je zomaar een rondje mag rijden en je weer naar huis kunt

Ik hoop dat je er wat aan hebt, als je nog wat vragen hebt. Je kunt me pb'en

Arkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:57

Ik heb zelf no nooit oefenspringen gedaan. Ik vind de gewone wedstrijden namelijk leuker
Maar je schrijft je gewoon in (je kan wedstrijden op wedstrijdplatform.nl vinden), dan ga je er naar toe. Je rijdt normaal in en de ringmeester haalt je op als je aan de beurt bent. Je kan dan aan doen wat je zelf wilt, wedstrijd kleding hoeft niet. En zoals hier boven al werd gezegd natuurlijk wel een cap
Er worden het hele jaar door wel oefenspringwedstrijden georganiseerd

HxH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:43

Als je naar een oefenparcours gaat, is het allemaal heel vrij. Je hoeft dan niet in tenue te komen en meestal kan je daar nog aangeven hoe hoog je wilt springen. Mocht het niet goed gaan, dan krijg je vaak ook wel wat hulp. Bovendien mag je vaak wat langer doorrijden als je bijvoorbeeld 3 weigeringen hebt gehad. Als je BB gaat springen op een officiele wedstrijd, zou ik wel in wedstrijdtenue gaan. Ook zijn de regels daar (qua tijd e.d.) vaak iets strenger en lijkt dit al meer op een echte wedstrijd.

Foasch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:14

Bij een oefenparcour mag je gewoon in eigen rijkleding e.d. Het verschilt per oefenparcours hoe het in zijn werk gaat, maar meestal geef je gewoon van te voren de hoogte op en dan wordt je vanzelf geroepen.