Ik vraag me af hoe het precies zit met de selectieprocedure voor de Friese kampioenschappen... Ik rijd in Kring Drie Stromen en we hebben twee selectiewedstrijden. Zoals ik het lees krijg je bonus punten als je bijvoorbeeld vierde bent geworden. Die tel je bij je score op en dan heb je je punten totaal voor de selectie. In mijn klasse waren de punten niet heel hoog, dus dan zou het betekenen dat alleen nummer 1 naar de Friese kampioenschappen mag? Ik ben toch wel benieuwd hoe het precies zit..
Danielle
FriesWytske
Geplaatst: 13-07-13 20:51
Je krijgt plaatsingspunten. Geen bonuspunten. Bovendien moet je minstens 58 % gescoord hebben.
Voor de rest moet je op de site van je kring kijken.
Oke, maar in mijn geval ik heb 188 punten + 27 plaatsingspunten = 215 punten. Bij de andere selectiewedstrijd hadden de eerste vier al meer dan 195 punten. Dan lijkt het me niet logisch dat ik naar de Friese kampioenschappen mag toch? Heb ik het zo goed beredeneerd? Het zou best 's leuk zijn om een keer mee te doen ...
Je moet je plaatsingspunten helemaal niet bij je puntentotaal optellen. De plaatsingspunten krijg je gewoon voor de plaats waar je op eindigd. En omdat er meerdere selecties zijn. Je wordt geselecteerd op de plaats waar je bent geëindigd. En het ligt er ook aan hoeveel er doormogen per kring.
DanielleDH
Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-13 09:53
Dank je wel voor je antwoord. Dan is de kans toch wel aanwezig dat ik heen mag. Leuk zeg
Als het goed is komen bij jullie ook binnenkort de afvaardigingslijsten online. Als je daar op staat dan ben je geselecteerd.
DanielleDH
Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-13 20:30
Qua puntenaantal sta ik dan als 7e in het klassement. Nu weet ik niet hoeveel er per klasse naar de Friese Kampioenschappen mogen?? Zal wel van het aantal deelnemers afhangen ...
Gewoon de site van je kring in de gaten houden of iemand van je vereniging vragen. Waar je de afvaardigingslijst kunt vinden. Dan ben je zeker of je door bent of niet.
Ze staan erop. Alleen vraag ik me af waarom sommige combinaties een gemarkeerd zijn met geel en dat er staat dat ze een keuze moeten maken? Je mag toch met 2 paarden naar de FK?
DanielleDH
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-13 09:29
Waar heb je de lijst gezien dan. Ik zie nog geen lijst op de site van Kring de drie stromen...
Als je een paard in de M1 of hoger start, mag je niet meer in de B en L starten. Je mag maximaal met 4 paarden in 4 verschillende klassen starten.
FriesWytske
Geplaatst: 15-07-13 10:32
Als je M2 en B start moet je kiezen. Maar eigenlijk vind ik dan dat ze gewoon in de hoogste klasse moet starten als amazone/ruiter. En dat direct zo neer te zetten. En niet de ruiter te laten kiezen. Die wil natuurlijk starten in de klasse waar hij/zij de meeste kans heeft. En je mag inderdaad wel met 2 paarden naar het FK. Maar dan moet het in opéénvolgende klassen zijn. Dus als je bv. M2 start en Z1, dan mag je gewoon met beide paarden meedoen.
Soms begrijp ik de regels ook niet even goed. Bij de B-dressuur paarden worden er 19 combinaties afgevaardigd (bij 3-stromen), best veel, maar dan zou ik er wel bij zitten. Er staat nog geen lijst op de website, nog ff wachten dus...
Ho wacht ik zie hier allemaal B ruiters.. hihi gaat het over de friezen kampioenschappen op 21 september in kootwijk? Daar kan je toch nog niets voor weten ivm de wedstrijden die nog ingevoerd moeten worden/gereden moeten worden???
mein
Geplaatst: 16-08-13 21:28
oh wacht ik denk dat ik het over een andere heb of niet|?
Hahahaha ik zie nu FRIESE kampioenschappen.. ik ging uit van de FRIEZEN kampioenschappen! Blond!!! sorry! hahahah