Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarliesV schreef:Ik probeer ook overzicht te krijgen.
Jij bent dus niet gaan schrijven omdat je dit keer een jumping had, de vorige keren voor feestjes en examens. Blijkbaar heb je dus al een tijdje om allerlei uiteenlopende redenen afgemeld. Kan me op bestuursniveau wel voorstellen dat ze daar zich aan irriteren maar dat zullen ze dan met jou bespreken en niet via je buurman.
Zo te lezen heb je wel netjes afgemeld, dat is aanvaard door het bestuur.
Wat heeft je buurman hier mee van doen dan? Zit die in het bestuur?
Zo nee, lekker laten gaan. Dit is iets tussen het bestuur en jou en daar heeft hij niets mee te maken.
Of hij zelf (of zijn dochter) nu wel of niet helpen heb jij weer niets mee te maken. Dat is hun probleem als daar commentaar op komt, niet het jouwe.
Kortom, ga even in gesprek met het bestuur als je je er zo druk om maakt dat ze je eventueel uit de club zetten. Niet meer, niet minder.
petraaken schreef:Ik vermoed dat hij lid is van een LRV vereniging en regelmatig moeten LRV vereningen op een wedstrijd van een andere LRV vereniging jureren. Vroeger was het zo dat degene die moest jureren maar moest zorgen dat hij een schrijver had. (toch in mijn vroegere vereniging). Vroeger was het ook zo dat als er een LRV wedstrijd was je die niet mocht laten vallen voor een wedstrijden buiten de LRV. Blijkbaar is dat nu veranderd. Gezien hij op Jumping Brugge zat vermoed ik ook dat TS al op een hoger niveau zit dan Z springen alleen.
imd schreef:Kun je dan niet een keer, als je wél tijd hebt, je vrijwillig aanmelden om te schrijven, in plaats van dat ze jou steeds moeten vragen? LIjkt mij een leuke en leerzame ervaring voor jezelf..
justboris schreef:imd schreef:Kun je dan niet een keer, als je wél tijd hebt, je vrijwillig aanmelden om te schrijven, in plaats van dat ze jou steeds moeten vragen? LIjkt mij een leuke en leerzame ervaring voor jezelf..
het probleem is dat er geen kalender is waar ik zou kunnen kijken van ja dan kan ik anders zou ik dat wel doen maar ze vragen mij altijd ongeveer een week ervoor of ik mee kan maar dan heb ik meestal al mijn plannen gemaakt.
Peelie schreef:Ik ken het probleem.
EChter zal er toch ook van jou vereniging een kalender voor de wedstrijden zijn.
Kijk wanneer die wedstrijden zijn en.geeft je daarvoor vrijwillig op.
Aan de andere kant vind ik het heel asociaal hoe de communicatie binnen de vereneging verloopt. Dit zou ik aankaarten. 1 week van.tevoren vind ik persoonlijk erg kort dag.
Ik zelf plan mijn wedstrijden ruim van tevoren (zie 1 maand minimaal). Dan is 1 week erg kort, en kan je de geplande wedstrijd ook niet meer kosteloos afmelden.
DAt je niet naar de training gaat, moet je imo fijn zelf weten.
imd schreef:het probleem is dat er geen kalender is waar ik zou kunnen kijken van ja dan kan ik anders zou ik dat wel doen maar ze vragen mij altijd ongeveer een week ervoor of ik mee kan maar dan heb ik meestal al mijn plannen gemaakt.
Citaat:Ga dan gewoon even naar het secretariaat toe en leg je probleem voor, neem je agenda mee en plan in overleg met hun een paar data.
Waar een wil is, is een weg. Ik krijg nu een beetje het idee dat je t ook wel prima vindt als je niet hoeft te schrijven?
petraaken schreef:Het is best wel eens leerzaam om eens mee te gaan schrijven. Je moet het alleen treffen met de jury waarbij je moet mee gaan. Verder vermoed ik ook dat je ouders je telkens moeten brengen en halen en daar mag de verenging ook wel rekening mee houden. Verder dacht ik dat de LRV geen wedstrijden meer organiseerde in de maand juni als er examens zijn voor de schoolgaande jeugd.
Bassenqua schreef:En dit is dus het probleem waar vrijwel elke vereniging mee te dealen heeft, het komt altijd op dezelfde personen neer. Zeer frustrerend voor de leden en het bestuur die wél altijd klaar staan. Lid zijn van een vereniging betekent niet dat je alleen maar gebruik kunt maken van hun diensten, je zult ook eens iets terug moeten doen. Wat nou als iedereen met excuses komt van feestjes, examens etc...? Dan is het snel klaar met de vereniging. Je wist dus schijnbaar dat je 2 a 3x per jaar moet schrijven ? Doe dat dan ook, daar maak je gewoon tijd voor! Daarbij is het ook nog eens zeer leerzaam om vanaf de zijlijn mee te kijken en te schrijven. Een vereniging kan alleen bestaan als álle leden zich inzetten, anders géén lid worden van een vereniging, zij doen dingen voor jou dus jij doet dingen voor hun, heel simpel. Is gewoon een kwestie van de goede mentaliteit tonen.
we hebben ons nu aangeboden om de volgende keer te gaan maar helaas rij ik dan zelf mee het wordt dus voor volgend jaar. Kwanyin schreef:Ik heb vroeger LRV gereden en ik herken het wel een beetje. Niet zozeer van het schrijven want volgens mij was toen geen verplicht aantal dat je mee moest en kon ik wel eens, maar in die tijd was ik minderjarig en volledig afhankelijk van mijn ouders om mij naar de oefening te brengen. Uiteindelijk heeft mijn vader besloten te stoppen omdat ik sowieso geen tijd meer had met mijn studies en vooral omdat hij het beu was dat hij 2 avonden in de week verplicht moest opofferen om mij er naar toe te brengen. Het werd niet met een aanwezigheidslijst bijgehouden maar het werd wel verwacht dat je zo goed als altijd naar de trainingen ging omdat je verplicht was mee te oefenen met de achttallen.
Had ik het kunnen overdoen dan was ik waarschijnlijk kempische ofzo gaan rijden. Als ik het goed heb is dat meer individueel en ben je niet zo verplicht als in een vereniging om allerlei dingen na te komen. Is dat misschien niet beter voor je, als je moeilijk je tijd in je club kan steken?
Ze wilden ons niet geloven en toen er eens iemand haar over nam omdat zijn paard te jong was en hij er flink wat miserie in de groep mee heeft gehad geloofden ze ons. Individueel inrijden ging prima voor hem maar niet in de groep.