Wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientje11

Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 18:40

Hoi!
De vorige keer dat ik wedstrijd reed ging het niet zo goed.
Met inrijden was hij heel braaf.
Maar toen ik de ring in kwam, ging hij in de hoek steigeren (doet hij anders nooit)
De 2e proef ging hij steeds weg schrikken.
Wat kan ik hieraan doen, heb nu een maand al geen wedstrijden gereden.
Want ik ben bang dat hij het weer gaat doen.
En thuis loopt hij gewoon super en met inrijden ook.
Tips?

yasminlove1

Re: Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:53

vaak naar wedstrijden gaat, meestal staat er op je startcoupon wat je fout deed, en veel oefenen, als je pony vaak op wedstrijden komt dan schrikt ie vanzelf niet zo snel meer.
het steigeren weet ik niet waar het vandaan komt, ik was er niet bij ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:54

Mijn paard liep ook altijd veel 'slechter' op wedstrijd dan in de training dacht ik..
Maar mijn instructrice zei dat het waarschijnlijk volledig aan mij lag. Ik was namelijk altijd stik zenuwachtig, waardoor ik gespannen op het paard stapte, gevolg is dat het paard gespannen wordt, waardoor ik weer ging prutsen.
Ik ben bij mezelf na gegaan hoe ik minder zenuwachtig kon zijn. Dit heb ik opgelost door bijvoorbeeld 's ochtends voor je naar je paard gaat, een rondje hardlopen, hoeft niet lang te zijn, als je maar even je stress van je af kunt lopen. Ook ademhalingsoefeningen hebben bij mij enorm geholpen!
Probeer dus bij jezelf na te gaan hoe jouw zenuwen effect kunnen hebben op die van je paard.
Daarnaast kreeg ik ook de tip: maak veel kilometers. Hoe vaker je ergens anders rijdt(liefst op wedstrijd, want dan leer je met de spanning omgaan), hoe fijner je gaat rijden :)

Succes!

Sabientje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 19:10

Bedankt voor de tips!
Ik ga weer een wedstrijdje proberen!
Maar misschien eerst HC.