Extra dekje onder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Extra dekje onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 11:32

Is het toegestaan om een extra dekje (naast het normale shabrak) onder het zadel te leggen tijdens het rijden van een dressuurproef?
En dan bedoel ik dubbelgevouwen, zodat het zadel aan de voorkant iets omhoog komt.

Kan er weinig over vinden in de KNHS reglementen..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:27

Ik heb wel eens mensen met een dubbel gevouwen handdoek onder de voorkant van het zadel zien rijden. Volgens mij is het gewoon toegestaan, een bontje is namelijk toch ook gewoon toegestaan?

Zit nu op mobiel dus kan het zo ff niet 123 nakijken in de reglementen maar zoek eens onder zadelonderlegger, gelpad, bontje....?

snorkel1986

Re: Extra dekje onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:32

Handdoekkanvoor proef ook wel onder dekje maar over leg eens met de zadel maker of ie er wat aankandoen

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:25

Volgens mij staat in het reglement dat je met goed passend goed onderhouden tuig moet rijden, dus lijkt me niet dat handdoeken en dubbelgevouwen dekjes onder je zadel thuis horen op concours.. Bontje vind ik een ander verhaal, aangezien dat speciaal gemaakt is om onder het zadel te liggen, wat je vast kan maken zodat het niet schuift. En dat hoeft er niet persé op te duiden dat je zadel niet past :j

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 20:31

Probeer al een afspraak te maken met de zadelmaker, helaas gaat dat meestal niet op korte termijn. Het probleem is dat het zadel aan de voorkant te wijd is, een bontje eronder doen heeft geen zin. Zat nog wel te bedenken dat ik een front riser heb liggen, misschien is dat wel wat.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:50

De opgevouwen handdoek heb ikook mee gereden in overleg met da en zadelmaker als tijdelijke oplossing naproblemen en ik mijn zadel anders 1x per maand moest vermaken enbinnen half jeer weer terug na hoe hij was

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:19

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:20

Geen idee of het mag, maar ikvind een bontje wel totaal iets anders. Dat is gewoon toegestaan, en is op maat gemaakt en daar kan niks beters voor gevonden worden zeg maar.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:46

Elm0 schreef:
Ik heb hetzelfde probleem. Wij zijn naar een zadelmaker geweest en die heeft ons dit verkocht: http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... riser.html
We rijden er gewoon mee op wedstrijd en zadel ligt nu goed :)

Die heb ik ook als tijdelijke oplossing gebruikt en vond het een fijne gelpad. Weet niet waar je woont maar de mijne ligt nu ongebruikt op stal en zou je wel eens mogen proberen hoor.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 07:08

Had er zelf ook nog èèn liggen van een ander paard! Even gepast en lijkt hetzelfde te doen als het extra dekje. Bedankt voor de (tijdelijke) oplossing!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:55

mooi ! Succes met rijden!