angst!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElineCath

angst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 21:48

Hooi bokt!
Ik zou graag een keer een wedstrijdje mee rijden, onderling, om te kijken of het wedstrijd rijden iets voor mij en mijn pony is.
Het probleem is, hij word nog wel eens erg heet (lees:rennen). Het is ook nog een vrij jonge pony die nog nooit op vreemd terrein is geweest. Ik ben dus bang dat ik gelijk op mijn eerste wedstrijd het hele terrein over vlieg..

Heeft iemand tips/ervaringen?

groetjes !

cherell0

Re: angst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:52

ben je lid van een verenging ?

zo ja leg je situatie uit en ga gewoon een paar keer zonder dat je de wed. mee rijd .
en dan uitbouwen ... een keer voor spek en bonen en dan voor het eggie zonder druk etc.

zo niet , vraag het dan bij een lokale verenging of je eens mag komen oefenen .

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 22:00

dankje!
nee ik ben niet lid, zou het handig zijn gewoon te vragen of ik keer hun accommodatie mag gebruiken? of bedoel je echt tijdens een wedstrijd?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:01

begin maar gewoon met de accommodatie (kleine stapjes maken grote verschillen) .
je kan al beginnen met simpel je eigen terrein af lopen en weer op en dan een stukje de weg uit etc.

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:04

Je zegt zelf dat je bang bent... Het kan misschien zijn dat je paard dat voelt en ook onzeker wordt?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:05

Ga eens vaker rijden/oefenen op vreemd terrein. Dat is een eerste stap.
Als je het idee hebt dat je pony daaraan is gewend én je je dier onder controle kunt houden, is het tijd voor wedstrijden.
Door gelijk op wedstrijden te gaan, maak je de spanning voor de pony en jezelf wel erg groot.... en daarmee de kans op een slechte ervaring ook.
Een slechte ervaring = achteruitgang. Dan kost het weer heel veel tijd om vertrouwen op te bouwen, zeker bij een wat hete pony.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 22:14

Ja ik denk inderdaad dat hij het aan mij voelt. Goeie tip van het stukje terrein af!
Ik heb me ook al ingeschreven voor een crosstraining, daar heb ik tenminste alle ruimte en kan ik hem eerst longeren! Ik zal bij wat maneges en verenigingen in de buurt is vragen of ik daar mag rijden. Dankjewel.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:16

suc6 , het komt vast wel goed .
en wees blij met elke centimeter die hij/zij zet (dus blij met de kleine stapjes )

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 22:27

dankjewel!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:26

Eerst eens (evt. met je instructeur erbij) een paar keer in een vreemde bak gaan trainen, de eerste keer evt. ook vooraf lekker longeren tot je het idee hebt dat hij het allemaal wel gezien heeft en zich ontspant, dan pas erop.
Misschien kun je erna nog clinics gaan rijden, buiten rijden etc. etc.
Dan impulswedstrijdjes en dan misschien officieel? :P

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 11:02

Dankje! ik zal idd eens rond gaan vragen hier of ik ergens de bak een keertje kan lenen :j
mijn instructrice heeft al gezegd dat als mn eerste wedstrijd hier ergens in de buurt is, ze wel mee gaat:)