Wedstrijden met een shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lovemyponys5

Wedstrijden met een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 08:26

Hoi ik wil graag met mij. Shet wedstrijden rijden maar weet niet waar Miss kan iemand mij helpen het liefst springen of racen ofso

Dennis

Re: Wedstrijden met een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:58

Met een shet kan je gewoon bij de KNHS terecht voor dressuur, springen en mennen.

Big_Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:37

Speciaal daarvoor zijn er Bixie-wedstrijden

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:39

Voor de kleinste wel, als je wat meer wil gewoon in de reguliere sport.

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 14:18

Maar voor bixie wedstrijden ben ik te oud ik ben al 14 dus ja maar mijn vraag is waar ze bijvoorbeeld Shetlander wedstrijden houden want ik heb nog nooit mee gedaan aan een wedstrijd

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:35

Shetland wedstrijden kan alleen via het stamboek en daarvoor moet je op de site van het stamboek kijken.
2x per jaar in Maren-Kessel, 1x per jaar in Heteren en 1x per jaar in Hoornaar.

Als je gewoon KNHS start heb je veel meer keus in wedstrijden.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:38

Als je 14 bent vraag ik me af of je niet te groot bent voor je shetlander? Hoeft niet per se hoor, je hebt ook 14 jarigen die nog mooi op een shet passen, maar over het algemeen zijn 14 jarigen vaak toch wel te groot. Inderdaad KNHS en het Shetlander Stamboek organiseert ook wel eens wedstrijden als ik me niet vergis?

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 14:53

Ingrid_92 schreef:
Als je 14 bent vraag ik me af of je niet te groot bent voor je shetlander? Hoeft niet per se hoor, je hebt ook 14 jarigen die nog mooi op een shet passen, maar over het algemeen zijn 14 jarigen vaak toch wel te groot. Inderdaad KNHS en het Shetlander Stamboek organiseert ook wel eens wedstrijden als ik me niet vergis?

As ik er te groot voor was zal ik er niet meer op rijden en al wad ik te groot ze kan het makkelijk aan

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:19

Ik ken iemand die is 22 en die rijd nog KNHS wedstrijden met haar shetlander tussen de paarden en volgensmij rijd ze in de M als ik me niet vergis.. Dus met 14 kan je makkelijk nog op een shetlander lijkt me..

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:04

cindyheyyou schreef:
Ik ken iemand die is 22 en die rijd nog KNHS wedstrijden met haar shetlander tussen de paarden en volgensmij rijd ze in de M als ik me niet vergis.. Dus met 14 kan je makkelijk nog op een shetlander lijkt me..

Dat zijn uitzonderingen, ik ben 21 maar pas al lang niet meer op een shet. Met 14 was ik er ook al te groot voor. Over het algemeen ben je met 14 wel te groot voor een shet. Maar daarom zei ik ook: er zijn altijd uitzonderingen ;) Het kan best zijn dat de TS vrij klein is voor haar leeftijd en een grote shet heeft, en daardoor nog makkelijk past.

Maar goed, dat is weer een andere discussie :)

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 18:22

Een Shetlander kan ook veel dragen en ik pas egt wel op met wat ik doe maar ik weet dat Shetlanders veel kunnen dragen want ik vind dat het aan je gewicht ligt en niet of het er mooi uit ziet ofzo maar als je niet te zwaar bent kun je er makkelijk. Op en sommige mensen zeggen dat je shet uit balans raakt maar ik heb veel te grote ruiters gezien maar niet dat een shet uit balans raakt dus ik vind als je niet te zwaar bent en de piny niet in de weg zit met je benen je er makkelijk op kunt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:05

Helaas gaat het er niet om wat jij vind, maar wat de jury vind ;)
Kijk.. Ik heb ook een grote maat ( nep) shet hier rondlopen van 1.14 die breed gebouwd is waar meiden van 12 nog op rijden.
Het kan net aan... Maar zou ze er al niet meer officieel mee laten starten. Het plaatje is gewoon net niet zeg maar. De ruitertjes van 10 jaar oud daarin tegen.. Passen werkelijk perfect op de pony.

Ik weet niet hoe lang je bent, maar als je een lang bovenlichaam hebt, of lange benen, dan ziet het algemene plaatje er gewoonweg niet meer netjes uit. Ongeacht of de pony je wel of niet kan dragen.
Leuk voor recreatief hobbelen..
Maar als je wedstrijdjes wil starten, zal het plaatje helaas wel redelijk moeten passen, anders zal de jury dit absoluut terug laten komen in de punten.

En mjah.. Echt gemotiveerd zul je daar niet van worden :=

Alles hangt er dus een beetje vanaf hoe groot je zelf bent en je pony

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:08

knhs wedstrijden gewoon... maar je moet eerst een winspunt in de dresuur hebbben, voor je mag springen