Moenira is de nrps d-pony merrie van 3,5 jaar die ik van stal Karima mag lenen voor mijn lessen van de rijvereniging.
In twee maanden tijd is ze enorm vooruit gegaan (1e keer les alleen maar contrastelling en hoofd in de lucht en wilde niet voorwaarts lopen en galoperen) en toen Ellen (eigenaresse) hoorde dat ik een onderlinge wedstrijd had, vond ze dat ik haar maar gewoon mee moest nemen...
Ik was erg zenuwachtig, omdat de galop niet zo goed ging de laatste tijd (op een volte of in een bocht overspringen achter zodat ze ineens overkruist zit of zelfs helemaal in de verkeerde galop) en ze best kijkerig kan zijn en we in een vreemde binnenbak moesten rijden.
Pas toen ik druk bezig was met wassen, poetsen en vlechten begon de faalangst wat af te zakken.
Ze liep zowaar heel braaf de trailer op en al na een klein kwartiertje waren we ter plekke.
Daar kon ik haar niet poetsen in de trailer omdat ze te druk was en me steeds half plette. Eerst even aan de hand gestapt daar en toen maar opgezadeld.
We moesten eerst buiten losrijden in een erg kleine bak die ook best nat was op de hoefslag, maar gelukkig mochten we ook nog een kwartiertje losrijden in de binnenbak. Ze was erg kijkerig in de hoeken en daar heb ik met het losrijden dan ook goed op geoefend.
Korte stukjes galop en toen moesten we wachten tot we aan de beurt waren.
Een beetje op het erf gestapt (niet meer echt gereden) en de baan in...
Het meisje voor me was gediskwalificeerd vanwege commentaar (schelden op voorlezer en daarna zelfs jury, ging niet zo lekker dus) Haar paard de baan uit en toen schrok Moenira wel even dat ze helemaal alleen was

Heel geconcentreerd gereden, hoeken proberen in te rijden met goede stelling en buiging (minder kans op wegspringen en afsnijden

Ik was erg tevreden en heb haar beloont. Het was een fijne proef en heel knap voor zo'n jonge en onervaren pony.
Er deden een aantal wedstrijdruiters mee die met andere paarden al veel hoger hadden gereden (L/Z) dus een prijs verwachtte ik niet, maar was wel erg nieuwsgierig naar mijn punten!
Tijdens de prijsuitreiking bleek ik 1e te zijn geworden met 178punten! Echt SUPER!
Ik had 8en voor halsstrekken, gereden zijn in het algemeen, houding en zit van de ruiter en verzorging met de opmerking "Heel netjes gereden" op mijn protocol

Ellen was ook super trots en zei dat als het met dat paard dat ik misschien kon lenen niets zou worden ik maar met Moenira wedstrijden moest gaan rijden komend jaar...

Helaas had ik mijn camera niet mee, dus ik heb geen foto's... Maar deze protocol wordt heel goed bewaard!