Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
secricible schreef:En daar zit dus het probleem: in het m mag je er vanuit gaan dat je een paard niet meer attent hoeft te maken en op de billen leggen. Dat is basistraining.
secricible schreef:Nee haha zal er nog bijkomen.Absoluut moet je dat blijven doen, maar er is toch niemand die je verbiedt om thuis met zweep te rijden?
secricible schreef:Jahoor als je thuis met een thiedeman rijdt kun je geen fatsoelijke aanleuning krijgen en behoor je wat mij betreft in de b.Miranda:
Als men de zweep zou gaan misbruiken, moeten we die dan ook maar af gaan schaffen? Dat men de spoor misbruikt is wat anders, daar zouden juryleden op af moeten straffen. In theorie zijn ze ouur voor verfijning en niet voor correctie. Dat de spoor door iedereen gebruit/(misbruikt) wordt als correctiemiddel, dat is een tweede.
Wat betreft de rest van je vraag: als het nodig is kun je thuis nog verder oefenen op je basis, maar op wedstrijd gaat men er vanuit dat je het beheerst. Zo zijn er ook mensen die thuis nog met een thiedeman rijden of een slof om dat hun basis niet goed zou zijn. Dat mag op wedstrijd ook niet.
secricible schreef:Anoeska, met verfijning wordt gedoeld op het geven van een kleine hulp met name in het naar achter leggen van het been. Of jij je gehele kuit naar achter moet leggen of alleen je voet een klein stukje maakt voor het beeld nogal war uit.
Ik snap werkelijk waar niet waar je het over hebt. Naar achter leggen van been of je voet? Weet je zeker dat je op mij reageert? Ik heb het daar toch helemaal niet over...