Wanneer mag je geen b meer starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientjeuh

Wanneer mag je geen b meer starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 13:35

Hallo allemaal,

Hier zijn er vast mensen die ons helpen kunnen.

Mijn zus is nu 2x Z1 met winstpunten geweest.
Nu gaat ze een 3 jarige Fries rijden, en weet ze niet of ze nog b mag starten.

Daarom is onze vraag, wanneer mag je geen B meer starten?

BVD!

_Saar

Re: Wanneer mag je geen b meer starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:37

Kan je vinden in de reglementen van KNHS. Uit m'n hoofd mag ze geen B meer starten. Mocht dat zo zijn kan ze wel dispensatie aanvragen om toch B te starten.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:38

Het is op te zoeken in de bijlage van de dressuurregelementen. In 2011 wilde ik met mijn 3-jarige gaan starten, maar omdat ik 2x Z1 was geweest bij de pony's mocht dit niet. Ik heb dispensatie proberen aan te vragen (voor mij was het zowel overgang van pony naar paard én het feit dat het paard pas 3 was), maar dat kregen we er helaas niet doorheen. Dus toen ben ik B HC gaan starten :)
Dus ik denk niet dat ze nog B mag starten, maar misschien is het ondertussen veranderd.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:39

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 13:52

Super! Dank jullie wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:29

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:33

Wat ik me dan afvraag, wat zouden goede redenen zijn om dispensatie te krijgen?
Ik moest met mijn 4 jarige ook direct het L in, ook doordat ik 2 keer Z1 ben geweest.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:01

Roxxiejj schreef:
Wat ik me dan afvraag, wat zouden goede redenen zijn om dispensatie te krijgen?
Ik moest met mijn 4 jarige ook direct het L in, ook doordat ik 2 keer Z1 ben geweest.

Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat ze daar met een jong paard niet zo moeilijk over deden. Dat is dus niet waar? Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Bocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:46

Dus je mag met een jong paard (3) pas volgend jaar April starten of dan wel in oktober? (begrijp niet helemaal waarom je niet gewoon B mag starten met een groentje..... maar dat daar gelaten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:34

Ik snap wel waarom zij geen B meer mag gaan starten, iemand die al 2x Z heeft gereden heeft over het "algemeen" meer rij ervaring als iemand die werkelijk op B niveau zit.
En word daar van verwacht dat ze met haar ervaring ook een groen paard beter kan rijden en trainen als iemand die de ervaring niet heeft.
Zo houd je een eerlijke concurrentie en geef je mensen die op B niveau rijden ook een eerlijkere kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:26

Bocus schreef:
Dus je mag met een jong paard (3) pas volgend jaar April starten of dan wel in oktober? (begrijp niet helemaal waarom je niet gewoon B mag starten met een groentje..... maar dat daar gelaten)

Ze mag dan pas in april (L1) starten. TS mag geen B starten en de leeftijdsbepalingen bepalen dat het paard pas L1 mag lopen in april van het jaar dat het 4 wordt.

Bocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:05

OK bedankt voor het duidelijke antwoord relaxed! (ach en op die 6 maanden zal het ook wel niet aankomen) Zijn anders genoeg oefendressuur en niet startkaarthouders wedstrijden om te oefenen :o

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:08

Zo blij dat ik gewoon nog B mag starten...
Maar wat je ook kan doen is gewoon B HC starten dat mag weer wel. Iemand bij ons op de club deed dat ook met een 4 jarige, mocht pas in april L1 starten en zij mocht geen B meer. Is van januari tot april gewoon B HC gestart. ;)