Poll: inschrijfgeld vs prijzengeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb jij het liefst?

t/m 6 euro inschrijfgeld per proef/parcours ~> alleen linten
66 (35%)
7 - 8 euro inschrijfgeld ~> linten + waardebon of gebruiksvoorwerpen
65 (34%)
9 - 10 euro inschrijfgeld ~> met prijzengeld voor de 1e prijs 20 euro
22 (11%)
10 - 12,50 euro inschrijfgeld ~> met prijzengeld voor de 1e prijs 30 à 40 euro
35 (18%)

Totaal aantal stemmen: 188

Nibbit

Poll: inschrijfgeld vs prijzengeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 15:16

Ik ben wel benieuwd wat de meeste ruiters liever hebben;
Goedkoop starten? Of juist liever wat meer uitgeven met de kans ook met een lekker bedrag thuis te komen :D

Bedankt voor het invullen van de poll :D

Merlesophie

Re: Poll: inschrijfgeld vs prijzengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:17

ik ben blij met een lintje en een beetje startgeld (:

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:18

Goedkoop inschrijf geld en het lintje ga ik denk ik voor.
Maar zeker niet optie 2, dat is leuk voor de bixie maar anders niet.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:19

Ik heb op de 2e gestemd. Niet te duur, maar wel wat kunnen winnen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:20

Laatste optie. Die gebruiksvoorwerpen vind ik meestal flut. En ach dan heb je soms eens een leuk bedrag. Toch weer je benzine kosten voor die dag :D

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:25

De laatste tijd moet ik bij de meeste wedstrijden 10 euro inschrijfgeld betalen (paarden). Maakt niet eens meer uit of het een doorsnee dressuurwedstrijdje is of een Concours Hippique. Het prijzengeld verschilt wel en dat vind ik niet altijd kloppen. Ik vind een eerste prijs van 20 euro wel erg zuinig als ik eerlijk ben. Ben ook niet zo'n voorstander van waardebonnen, dat is lastiger dan hetzelfde bedrag in geld. Gebruiksvoorwerpen zoals halsters etc, hoeft van mij ook niet. Ja, leuk voor bij de pony's :) Een deken zou ik dan nog wel een keer willen winnen.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:29

Licht ook an je talenten. Als je gewoon meedoet zonder dat je denkt, yess winnen! Maar met de instelling, lekker lol met je knol en we zien wel, kijken of het lukt, dan kies ik 1 of twee, doe je echt serieus, dan 3 of 4.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:39

Ik heb voor de eerste optie gekozen.
Leuk als je een keer een prijs wint, maar behalve je inschrijfkosten verdien je er nagenoeg niets op is de ervaring....
Dan liever het inschrijfgeld omlaag zodat je vaker kan starten :j
Ik rij al jaren ras concoursen, en daar kennen ze alleen prijzen zoals rozetten, bekers gebruiksvoorwerpen. Is voor mij altijd helemaal prima :D
Als ik geld wil verdienen, ga ik wel werken :+

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 18:56

Ik ga zelf ook voor de eerste optie :j
het is allemaal al duur genoeg en het valt me op dat het prijzengeld steeds lager wordt en het inschrijfgeld hoger...

Voor de organisatie kan het ook nog beter uitpakken; Op onze wedstrijd met 6 euro inschrijfgeld houden we altijd een mooi bedrag over, terwijl de "10-euro-concoursen" met prijzengeld klagen dat het maar net uit kan :)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:00

Laatst moest ik 12.50 startgeld betalen (per proef) en kreeg de 1e prijs een tegoedbon om gratis te starten de volgende wedstrijd (er is weer pas een wedstrijd in September) dit vind ik dus echt niet kunnen... Ik heb liever een beker of geld dan een gratis westrijd...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:05

Er zijn regels gesteld aan de verhouding startgeld en prijzengeld. Tot een bedrag van 12,50 aan startgeld is een vereniging niet verplicht prijzengeld uit te reiken, doen ze dat wel, dan mag de organiserende vereniging zelf beslissen wat de hoogte van het prijzengeld is. Gaan ze over de 12,50 startgeld heen, dan moeten ze de prijzenschaal van de KNHS hanteren. Deze is terug te vinden op de site.

Als ik de keuze heb tussen starten waar prijzengeld is, of waar bekers, dan kies ik voor prijzengeld. Tenzij daar het startgeld weer hoger is. Ik heb liever een beetje prijzengeld dan een beker die in de kast belandt. Linten hoor je altijd te krijgen, ongeacht of er geld, bekers of gebruiksvoorwerpen gegeven worden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:13

Nibbit schreef:
het is allemaal al duur genoeg en het valt me op dat het prijzengeld steeds lager wordt en het inschrijfgeld hoger...

Voor de organisatie kan het ook nog beter uitpakken; Op onze wedstrijd met 6 euro inschrijfgeld houden we altijd een mooi bedrag over, terwijl de "10-euro-concoursen" met prijzengeld klagen dat het maar net uit kan :)

Dat zijn de kringwedstrijden. Bij jullie concours moet je voor de B en L 9 euro betalen en voor de M, Z en ZZ-licht 10 euro. Dat laatste weet ik niet zeker. Misschien is het ook wel meer dan 10 euro.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:15

Het liefst start ik zo goedkoop mogelijk. Gebruiksvoorwerpen past mijn paard zowiezo vaak al niet en daar heb ik dus niks aan. Bonnen vind ik ook vaak maar onzin, want je bent dan winkel gebonden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 19:17

Op de meeste concoursen is dat het geval FriesWytske ;) Maar daar gaat de poll niet over, die gaat over wat de deelnemers het liefst hebben :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:25

In Duitsland start ik voor 7,50 per rubriek en is de eerste 1e prijs €33. Ik weet niet of dat overal zo is maar ik vind dat netjes. Gebruiksvoorwerpen vind ik niks zeker als het niet paardgerelateerd is. Dan maar liever weinig inschrijfgeld en een lintje of zo iets. Ik kijk zeker naar het inschrijfgeld in verhouding met het prijzengeld. Daarnaast start ik veel kring zodat ik geen startgeld hoef te betalen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:25

Kijk, ik zit in de goede discipline. Geen inschrijfgeld, en prijzengeld varierend bij een eerste plaats tussen de 75 en 170 euro (cat. 1) of tussen de 55 en 135 euro (cat. 3). :D Mag van mij zo blijven. :P

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:30

Ik heb het liefst linten + bekers, maar die optie staat er niet bij. Wil er 10 euro per proef voor betalen!

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:32

Nou inderdaad, ik wil ook wel een beker+lint! Tot nu toe vaker 1e of 2e geworden, leuk hoor die lintjes, maar heb helaas nog geen 1x met een dressuurwedstrijd een beker gewonnen!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:37

Ik denk dat het ook wat van het niveau afhangt.
Ik vind het zelf wel fijn om in ieder geval mijn startgeld + wat extra terug te kunnen winnen.
Heb zelf een jong paard en dan vind ik een goedkope wedstrijd met alleen een lintje ook prima, dan kun je in ieder geval wat ervaring opdoen met je jonge paard zonder al te veel aan startgeld kwijt te zijn.
Maar als het wat serieuzer word, ja dan wil ik toch zeker mijn startgeld terug kunnen winnen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:40

Nibbit schreef:

Makkelijk gezegd.
Niet rekening houdend met het feit dat sommige verenigingen de accommodatie voor een dag af moeten huren, aangezien deze geen eigen accommodatie hebben, hier zit het bij ons in.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:46

Ik heb liever een lage kosten om te starten dan dat het wat oplevert qua geld; zo goed ben ik niet hahaha :')
Liefst ook geen lintje, doe er niets mee en vangt stof (maar ben ook nog zo'n sukkel die er een beetje waarde aan hecht en ze wil houden. Als ik ze niet krijg is dat makkelijker).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:49

Optie 2.

Ik hoef niks te verdienen met de proeven, Tenslotte is het voor het plezier.
Ja een leuk halstertje winnen vind ik dan wel weer leuk, of een waardebon!
Liever dat, dan hoog prijzengeld.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:54

Ik vind dit wel een leuk topic :j . Ik organiseer nl. bij onze vereniging onze paardenwedstrijd en vind het dus ook wel interessant om te weten waar mensen op af komen.
Wij organiseren 2 soorten wedstrijden:
- € 8,- per proef inschrijfgeld en gebruiksvoorwerpen als prijzen. Ik vind zelf dat wij behoorlijke prijzen hebben (zak wortels (20 kilo), bandages, sjabrak, bandages, paardensnoepjes, anti klit etc)
- € 10,- per proef met geldprijzen (1e prijs is € 25,-)

Ik merk wel dat er bij wedstrijden waar wij geldprijzen hebben ook betere combinaties op afkomen.

Zelf vind ik beide wedstrijden leuk om naartoe te gaan. Ik vind alleen de gebruiksvoorwerpen soms zo karig.... bv. een paar sokken of een bak snoepjes als 1e prijs (dat is bij ons een 3e of 4e prijs)
Verder kom je hier ook wedstrijden tegen met € 10,- inschrijfgeld en is de 1e prijs ook € 10,-....

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:55

44Myrthe44 schreef:
Ik heb het liefst linten + bekers, maar die optie staat er niet bij. Wil er 10 euro per proef voor betalen!

Echt waar??? Ik dacht dat niemand dat als voorkeur zou hebben, behalve kleine kindjes :o . Wat grappig.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:58

Ikzelf rijd geen wedstrijden verder, maar iets wat ik mij nu afvraag: als je prijzengeld doet, zijn er dan juist geen cominaties die bijv allang een klasse hoger kunnen die dan wat langer blijven hangen omdat ze vaak eerste worden en den de prijzen winnen. Dus dat er geen andere combinaties zijn die echt kans maken (jonge paarden/beginnende ruiters/ beginnende combi).