Dit is toch niet eerlijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly520

Dit is toch niet eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 14:50

Hoi,

Ik had met mijn paard 1 winstpunt behaald in het dressuurcriterium afgelopen winterseizoen.
Toen mocht ik meegaan naar het Provenciaal en werd ik 1ste maar omdat nog 2 mensen 1ste waren werd ik op de 3de plaats gezet.
Ik kreeg mijn lint niet, dit kon ik begrijpen maar nu krijg ik ook mijn punten van de 1ste plaats niet!
Dit vind ik oneerlijk omdat ik nu mijn 1ste zomerwedstrijd nog B1 moest starten omdat ik 4 punten te weinig had om over te gaan naar de B2.
En de ruiter die op de 1ste plaats mee stond en het lint kreeg heeft wel zijn punten van de 1ste plaats gekregen met als resultaat dat hij kon overgaan naar de B2.

Nu heb ik mijn punten wel gehaald om B2 te rijden en kan ik overgaan, maar ik vind dit absoluut niet kunnen dat ik mijn punten van de 1ste plaats niet kreeg.

Wat kan ik hieraan doen?

xStephanie

Re: Dit is toch niet eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:53

Veel verstand heb ik er niet van maar je hoort dan toch gewoon een gedeelde eerste plaats te krijgen?

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 14:57

Ja dit dacht ik ook, overal word wel vermeld dat we met 3 de 1ste plaats hadden en dat er maar 1 lint was en dat die ruiter op punt 23 meer punten had dan de ander 2 en daardoor op de 1ste plaats gezet werd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:01

Zo werkt het in nederland ook, echter, het systeem van punten is bij jullie anders.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:03

meestal word er vanaf onder aan geteld als er een gelijke 1e plaats is en wie er dan hoge "onder" score heeft wint ...

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 15:13

Maar dan zou het toch eerlijker zijn als we allemaal de punten van de 1ste plaats kregen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:20

In Nederland is er een ex aequo reglement. Er zijn 2 punten waar naar gekeken wordt als er meerdere combinaties zijn met dezelfde totaalpunten. Soms kan een vereniging in het vraagprogramma hier nog een afwijking over opnemen. Bijvoorbeeld als de punten gelijk blijven dan van onder naar boven totdat er verschil ontstaat.

Nu weet ik niet of er in Belgie ook met vraagprogramma's gewerkt wordt. Je zou eens moeten kijken wat daar voor deze betreffende wedstrijd in gestaan heeft.

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:29

Indien een ex aequo is word er eerst gekeken naar oefening nr(weet niet meer exact) als dit nog idem is word er gekeken naar nr oefening (?), indien er dan nog een ex aequo is worden oefening 5-10 en 15 opgeteld. Zo moest ik het aanpakken toen ik de laatste keer moest jureren :) Schiet me niet af als ik verkeerd ben ivm met de exacte oefeningen.

Ik veronderstel dat je Lrv rijd? Dan vrees ik ervoor dat je je punten van de 1ste plaats niet zult krijgen....