Halt houden in de proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FutureSandy

Halt houden in de proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 09:45

Hoi,

Afgelopen weekend heb ik een dressuurwedstrijd gereden in de L1.

T ging aardig(1e wedstrijdje na lange tijd en 1e x weer buiten op gras) maargoed toen ik mijn protocol terug kreeg stond er een opmerking bij dat ik niet vierkant stil stond en n 4. Dat klopte ook wel(1 achterbeen was niet bijgezet) alleen in hoeverre is het reëel in de L1...

Wat vinden jullie van dit commentaar?en cijfer?

Bedankt voor jullie reactie

CK88

Re: Halt houden in de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:58

Streng, maar sommige jury's zijn strenger als de anderen. Gewoon gaan oefenen op het vierkant staan :) En het is maar 1 onderdeel hé, als je de rest goed doet scoor je je punten wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:48

echt vierkant staan hoeft niet, maar wel het gewicht gelijk verdeeld over vier benen. Als er dus 1 been duidelijk achter de massa staat, is een laag punt terecht, zeker als de overgang ook al niet geweldig was.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:57

Een 4 is wel erg streng als verder aan alle voorwaarden voldaan is.
Dus het paard blijft nageeflijk,stond goed stil en de overgangen zijn netjes gereden.
Vierkant hoeft niet,als het been ver naar achter heeft gestaan had het commentaar moeten zijn:niet in balans.

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:10

Volgensmij was het zo dat in de L1 de voorvoeten gelijk moesten?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:51

Lielle schreef:
echt vierkant staan hoeft niet, maar wel het gewicht gelijk verdeeld over vier benen. Als er dus 1 been duidelijk achter de massa staat, is een laag punt terecht, zeker als de overgang ook al niet geweldig was.

Klopt, dat is het niet in balans halthouden :j mag je ook geen voldoende meer voor geven. Dus als het paard dan ook nog eens niet nageefelijk is of staat te kort stil kan je zo van een 5 naar een 4 gaan.

Ik benoem het zelf trouwens altijd op de coupon als het niet in balans stil staan want in de b/L hoeft het paard idd niet vierkant halt te houden.