Hey bokkes! ik heb even een vraagje, heb al even rondgekeken maar kon niet echt iets vinden. ik heb een e pony en een startkaart ponys. maar mag je nu ook bij 1 wedstrijd bij de paarden starten ? of moet je hiervoor een startkaart voor paarden hebben? alvast bedankt!
Inderdaad zoals Lielle het zegt, boven de 12 jaar (van de ruiter) mag je ongeacht of je een pony of een paard hebt bij de paarden starten, dit moet wel met een paarden startkaart. Tot je 18e kun je met een pony gewoon bij de pony's blijven. Wel is het zo dat als je eenmaal de overstap van pony's naar paarden maakt dat je niet meer terug kunt naar de pony's Dat laatste geld per combinatie dus je kunt er als je bijvoorbeeld een paard en een pony heb wel voor kiezen dat je bijde start.
dat laatste was in het verleden iig ook niet zo, dan mocht je ook terug naar de pony's. Heb nu geen reglement bij de hand om op te zoeken of het nog zo is.
Ik heb het via mijn instructrice, ze is ook jury en heeft haar reglementen er halve wegen vorig jaar even bij gepakt. Toen zat ik te twijfelen of ik pony's of paarden zou gaan starten dus hebben we samen even alles uit gezocht. Het zal vast wel ergens in de reglementen te vinden zijn
Lielle
Geplaatst: 20-05-13 21:16
dressuurreglement artikel 110 Combinaties, die bij de pony’s zijn uitgekomen in de klasse Z2-dressuur en met dezelfde combinatie de overstap naar de paardensport maken, hebben de keuze tussen de klasse Z1- of Z2-dressuur. Het is toegestaan dat een deelnemer, voor zover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters, terwijl daarvoor met dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen. De desbetreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau waarop tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen, met overname van het behaalde aantal winstpunten.
reglement springen artikel 253 e. Het is toegestaan dat een deelnemer, voor zover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponydeelnemers, terwijl daarvoor met dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen. De desbetreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau, waarop tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen en een klasse lager wanneer reglementair toegestaan.
Oja, inderdaad Wat vreemd dat zij dan had staan dat als een combinatie eenmaal in de paarden gestart was het niet meer mogelijk is om terug te gaan naar de pony's. Ik zal het nog is na vragen bij haar maar wat je hieruit kan opmaken is inderdaad dat je toch nog terug zou kunnen. Sorry voor de onduidelijkheid