Wie rijd dressuur met een tuiger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Wie rijd dressuur met een tuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 12:17

Hallo bokkers!
Ik vroeg me af wie wedstrijden rijden met een tuiger? Ik heb zelf een tuiger, maar kijken juryleden anders naar een tuiger als een ander paard kwa lopen ofzo? En hebben jullie misschien foto's? :)
Ik was gewoon even benieuwd haha!
Groetjes Sophie

Mayling27

Re: Wie rijd dressuur met een tuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:19

Ik vind het prachtig als tuigers/koudbloeden of alle andere soort paarden mee doen met wedstrijden..
Maar er zijn er ook veel die zeggen: "Nee dat kan niet, dat ziet niet uit.. Zou verboden moeten worden"
Ook bij de Jury is dat dus verschillend... De ene vind het leuk, de andere straft het heel hard af....

Ik ben wel benieuwd naar jou foto's

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:20

Mijn vorige paard was deels tuiger en deels gelders (Naturel x Droomwals) en hij had wel wat knieactie e.d. maar ik had niet het idee dat juries anders naar mij keken. Ik heb altijd hele dikke punten met hem gereden en kon hele constante proeven met hem laten zien.

Foto's staan op mijn profiel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:32

Hier nog een tuiger fan ; mits goed gereden , ziet het er zeer spectaculair uit ook in de dressuur.

Wat het afrekenen hierop van de jury betreft: met dat bijltje moeten alle dressuur wedstrijd ruiters uiteindelijk hakken he... Je hebt juryleden in alle vormen en maten, die dus uiteindelijk de combinaties in alle vormen en maten, zoals zodanig zullen beoordelen; zo heb je een keer pech , de andere keer dik geluk (volgens anderen uiteraard). Maar als de cominatie ansich goed past en jij laat je paard een mooie proef lopen, kan het je uiteindelijk nooit veel punten schelen, vind het altijd ietwat gezever hoor , als er weer eens word geklaagd, dat ze altijd benadeeld worden omdat... (kleur paard, formaat ruiter, type paard), ga dan geen wedstrijden rijden als je daar niet tegen kunt, want wat schelen die hooguit 2 banketstaaf puntjes nou uiteindelijk? Als je goed rijd, rij je echt wel winst hoor...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:34

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:35

Tuigers kunnen makkelijk in de dressuur meedoen.
Ken er één die loopt Inter 2, dus het is zeker mogelijk :).

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:09

Tuigpaardenbloed wordt ook steeds populairder in de dressuursport omdat ze veel actie in de benen hebben en men dat tegenwoordig graag wil zien.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:06

Ik ben sinds kort gestart met een halve tuiger, maar ze heeft weinig knie actie (is,een ahoy X heineke)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:09

Mijn verzorgpaard is een KWPN Tuiger. Ik rijd er geen wedstrijden mee maar haar eigenaresse wel. Ik heb niet echt de indruk dat ze er op afgerekend wordt dat het een Tuiger is, maar ik vind het ook niet echt overduidelijk een tuiger

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:21

Ja HIER!!!

en zoals M_I_R al zei. kijk eens in het topic

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 00:35

Ik heb een halve tuiger en dressuur spring en cross ermee

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:51

:wave: hier nog iemand met een tuiger op wedstrijd
veelal hebben mensen het niet eens in de gaten, tot hij iets spannends ziet ofcourse :=

Dirtylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:34

Ik ken iemand die in de z rijdt met haar tuiger ;)

Dus het kan best

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:38

Ik heb zelf een KWPN tuiger van inmiddels 5 jaartjes jong. Wij zijn in september gestart en inmiddels L1 startgerechtigd. Ik heb niet het idee dat de jury mij ooit heeft benadeeld. Wel vind ik mijn paard ontzettend nerveus en moeilijk te rijden tijdens zo'n proef. Hij wordt heel kijkerig en niet meer te rijden. Hebben jullie dat ook? En hoe lossen jullie dat op?
Ik ben nog van plan om met hem te gaan springen en zelfs SGW te gaan starten, maaaaarrrr.....voor alles komt een tijd. Mijn mannetjes is helaas al op 2,5jarige leeftijd ingereden. Ik wil het lekker rustig aan doen. Meneer heeft daarom 2x per jaar minimaal een maandje vakantie.