Dezelfde pony starten tussen de pony's EN paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biskwie

Dezelfde pony starten tussen de pony's EN paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 09:51

Aangezien ik afgelopen nacht een hele studie verricht heb op het wedstrijdregelement, en hier zelf niet uitkom wil ik jullie de volgende vraag voorleggen.

Als dezelfde pony, door een ponyruiter gestart wordt in het pony springen. En als een volwassen ruiter, dezelfde pony start tussen de paarden dressuur en springen, mag dit regelementair, zonder dat dit negatieve gevolgen heeft voor de ponyruiter?

Promotieregeling zal hetzelfde zijn als wanneer je anders met twee ruiters een paard uitbrengt.
Echter ben ik bang dat wanneer de pony tussen de paarden gestart is, de ponyruiter misschien ook over moet naar de paarden.

Kady1

Re: Dezelfde pony starten tussen de pony's EN paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:22

Een pony met een ruiter jonger dan 18 is verplicht om tussen de pony's te starten. Dus de pony ruiter zal nooit tussen de paarden mogen starten dus dit kan prima.
Een ruiter onder de 18 met een paard moet bij de paarden starten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:57

nee hoor, ook als je onder de 18 bent mag je met een pony bij de paarden starten. Het laatste stuk klotp wel, maar is niet relevant.

TS, je kunt het navragen bij de knhs (zou ik zeker doen, en op papier laten zetten!) maar als er nergens iets over staat in het reglement, kan de knhs het nooit verplichten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:12

Mijn haflinger komt met mijn nichtje uit in de A dressuur Bixie als pony. En straks ook bij de pony's startkaart.
Dezelfde haflinger komt met mij uit in de L dressuur bij de paarden.

Geen enkel probleem. Je hebt allebei een aparte startkaart en dat staat los van de andere startkaart. De haflinger is 1.46m.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:14

Had laatst een les klant met de zelfde situatie en die hebben naar de knhs gebeld en dit is wat zei toen zeiden. Als het niet klopt excuses .

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 11:38

Ik heb de KNHS net gebeld, die konden me geen duidelijk antwoord geven en adviseerde mij de vraag per email te stellen zodat ze het zelf kunnen uitzoeken. Wordt vervolgd dus.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:53

Mijn fjord werd door bijrijdster tussen de ponies gestart en ik startte hem tussen de paarden.
Was geen probleem :D