paard of pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

paard of pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:31

hallo,

ik voel me nu heel dom, maar ik heb nooit wedstrijden gereden dus wees lief, is het nou zo dat je als je 18 bent je niet meer in de pony klasse mag starten en dat je over moet stappen naar paarden? geldt dat ook bij onderlinge wedstrijden? kan iedereen een startkaart aanvragen of moet je een ruiterbewijs hebben?

bedankt voor de antwoorden.

Anoniem

Re: paard of pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:19

Als je 18 bent mag je inderdaad niet meer op de KNHS wedstrijden tussen de pony's starten nee. Onderling zal het verschillen denk ik. Startkaart mag iedereen naar mijn weten aanvragen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:59

Voor het aanvragen van een startkaart heb je géén ruiterbewijs nodig.
Het zal van de vereniging afhangen die de onderlinge wedstrijd organiseerd hoe de categorien/klasse verdeling is :). En of je dus nog bij de pony's mag terwijl je 18 bent.

Wt betreft officiele wedstrijden, het jaar waarin je 18 wordt mag je nog uitrijden tussen depony's. Daarna moet je over na de paarden. Wel kun je met je pony tussen depaarden gaan rijden!

Anonymous86

Re: paard of pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 11:18

oke, bedankt voor de antwoorden:D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:35

Rianne1994 schreef:
hallo,

ik voel me nu heel dom, maar ik heb nooit wedstrijden gereden dus wees lief, is het nou zo dat je als je 18 bent je niet meer in de pony klasse mag starten en dat je over moet stappen naar paarden? geldt dat ook bij onderlinge wedstrijden? kan iedereen een startkaart aanvragen of moet je een ruiterbewijs hebben?

bedankt voor de antwoorden.

tot 12 jaar: alleen pony's starten.
12-18 jaar: vrije keuze paarden of pony's
18 en ouder: paarden starten, dit mag evt. ook met je pony maar die moet tussen de paarden lopen.

Dit geldt ook onderling.
Iedereen mag een startkaart aanvragen, ruiterbewijs is niet nodig.