wel of geen winstpunt in het springen nodig voor SGW?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainfail

wel of geen winstpunt in het springen nodig voor SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 19:04

Hallo,
Het zit als volgt ik heb een pony waarmee ik dr: L1+2 en spr: B+2 ben maar nu heb ik sinds een tijdje een paard erbij en al wel oefenspringen gedaan en 21 april officieel.

Nu mijn vraag:
Ik weet wel als je met een ander paard/pony winst in de dressuur hebt je met een ander paard wat nog geen wedstrijden heeft gelopen meteen mag gaan springen maar geld dit ook voor eventing? Ik wil namelijk in mei eerste keer eventing met mijn jonge gaan rijden maar stel ik heb met springen een strenge jury of het ging niet zo lekker en ik heb een balk of iets waardoor ik geen winst heb gereden mag ik dan toch de sgw starten aangezien ik met een ander paard wel winst heb in het springen?

Even voor de duidelijkheid ik heb het over de springwedstrijd die ik ervoor nog wil rijden en niet over de sgw zelf.

Alvast heel erg bedankt.

gr,

Lielle

Re: wel of geen winstpunt in het springen nodig voor SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:44

volgens mij mag je dan meteen sgw starten, dat mag iig zeker als je bij de paarden een wp hebt, maar volgens mij ook bij de pony's. En je kunt natuurlijk het reglement er even op naslaan ;-)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:04

In Nederland mag je dan gewoon SGW starten, want daar geldt dat je een wp in het springen moet hebben en niet perse met het paard waar je SGW mee gaat starten. Of dat ook zo is in belgie zou je in het reglement moeten kunnen vinden zoals Lielle al aangaf.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 09:22

Ik rij in nederland ;)
Ik kon het niet vinden in de knhs reglementen (of ik heb er overheen gekeken).

Bedankt voor het antwoord!
Ik had al zoon vermoeden dat het zou mogen maarja als ik dan vrolijk sgw start met mijn paard terwijl het toch niet mocht. :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:34

disciplinereglement eventing artikel 301 lid 5
Een ruiter dient minimaal 1 winstpunt in de klasse B springen te hebben behaald om deel te mogen nemen aan eventingwedstrijden.

er staat dus niet 'een combinatie'

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 10:00

Ah oke ja dat heb ik wel gelezen maar ik had niet begrepen dat je die winstpunt ook met een ander paard gehaald mocht hebben. :=