gaan jullie met of zonder hoefijzers springen op concour ?
ik zit te twijfelen. help me?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kleinvosje schreef:Lisanne, ik start Z1 met mijn paard, op bloten voeten, en ben nog nooit uitgegleden. Voor dressuur zou je dus prima zonder kunnen. Springen zou ik wel met ijzers doen.
mamamier schreef:Ijzers (met stiften dus) zijn ook niet zaligmakend hoor. Grip is niet gegarandeerd bij elke omstandigheid. Het is al snel te mul of te drassig en dan heb je ook weinig aan je stiften. Onze pony springt net zo makkelijk met als zonder ijzers en gaat niet zo snel onderuit. Nu heeft hij ijzers voor ivm gevoelige zolen dus moeten er wel stiften in anders gaat hij natuurlijk juist glijden. Als er geen reden is voor ijzers, lekker op blote voeten laten lopen. Voor een dressuurproefje zou ik ze er niet onder gooien, voor het springen zou ik eerst eens kijken wat hij doet zonder ijzers.
listiglistje schreef:Gaat makkelijk hoor! Springen is wel aan te raden.
Zelf heb ik alleen voor ijzers (ook een optie)

mamamier schreef:Die van ons staat achter sowieso op blote voeten. Zolang ze nog B springt en crosst en pony gewoon zijn rondje kan lopen, komen er achter echt geen ijzers onder.

anneliesdj schreef:mamamier schreef:Die van ons staat achter sowieso op blote voeten. Zolang ze nog B springt en crosst en pony gewoon zijn rondje kan lopen, komen er achter echt geen ijzers onder.
Waarom heb je alleen voor ijzers dan? Je hebt juist achter grip nodig als je springt.