Hoe mijn wedstrijd jasje pimpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felinehoi

Hoe mijn wedstrijd jasje pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 19:05

Ein-de-lijk heb ik mijn wedstrijd jasje besteld en gister binnen gekregen!
Alleen is het geen wedstrijd jasje maar een gewone blazer.
Ik heb nooit van 'gewone standaard' jasjes gehouden, en vond blauw altijd wel erg mooi.
Maar een paar 100 euro uitgeven voor zoiets vind ik niks en dus een gewone blazer maar omtoveren tot wedstrijdjasje!

Nu de vraag, hoe ga ik hem pimpen?
Ik rij namelijk bruin wit en blauw. Bruine laarzen, witte broek, blauw jasje dan, wit haarnetje, en een bruine cap.
Tuig van pony is ook bruin. Handschoentjes zijn ook wit met blauw opdrukje.

Ik vind mijn jasje hoe die nu is dus een beetje saai.

- Sowieso wil ik er een derde knoop op, gewoon erboven, maar wat voor knoop? Bruine knopen? Gewoon deze blauwe houden, of er gewoon zilveren op laten zetten?
- Ik zou ook iets met het kraagje willen doen, misschien een bruin randje erop laten naaien/stikken? (sorry haar zit er hier voor maar iedereen weet wel hoe een kraagje eruit ziet :P )
- En iets met de zakken, ook misschien een bruin randje erop?
- Ook vond ik die opdruk aan de achterkant bij dit jasje (http://s1202.photobucket.com/user/felin ... d.jpg.html) erg mooi. Misschien zoiets erop laten zetten? Of zit je dan met copyright ofzo?

Dat waren mijn 'voorlopige' ideeen wel :)
De bedoeling is om in de toekomst (paar maanden) te gaan springen ermee (moet het dan nog ingekort worden???), dressuur voorlopig ook wel een beetje. Fnrs gaan we in beginnen en Knhs staat komende jaren nog niet in mn agenda.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen :)

Het jasje nu:
Afbeelding
Mijn pony:
Afbeelding

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:08

Met deze kleur mag je niet starten. ;) Ook niet bij de FNRS.
Je wedstrijdtenue moet bestaan uit een zwart jasje of een manege tenue. Helaas, maar zo staat het in het reglement!
Voor onderlinge wedstrijdjes vind ik 'm wel leuk. :j
Je kunt misschien iets met hotfix doen? Dit zijn kleine strass steentjes die je met een applicator op de stof kan 'smelten'.
(hotfixhobby.nl)

Nordsvensk

Re: Hoe mijn wedstrijd jasje pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:10

@Paris_ Dat klopt niet helemaal. Je mag zelfs in rode jasjes starten ;)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:11

Ik zou er 3 bruine knopen opnaaien, en iets van bruine accenten op de 'zakken' en de kraag :) wel leuk dat je het zelf gaat pimpen!

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 19:11

Paris_ schreef:
Je wedstrijdtenue moet bestaan uit een zwart jasje of een manege tenue. Helaas, maar zo staat het in het reglement!
Je kunt misschien iets met hotfix doen? Dit zijn kleine strass steentjes die je met een applicator op de stof kan 'smelten'.
(hotfixhobby.nl)

Bij de Fnrs op de manege waar ik ga rijden dan starten ze ook gewoon in bruin, donk blauw, en dat soort kleuren.
En in het springen mag in elke kleur starten ;) (Iniedergeval bij Knhs is dat zo)
Zal eens kijken voor de steentjes :)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:19

Mag dat wel? -O- Nah dan had ik liever een bruin jasje gehad. :')
Die strass steentjes zijn idd heel leuk.
Op de achterkant kan je miss een zelf ontworpen logo doen, met de namen van jezelf & pony erin verwerkt?
Ik zou idd ook een 3e knoop erop zetten. :)
En misschien kun je de kleur van dit jasje ook verwerken in je plastron en wedstrijddekje...

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:22

felinehoi Ik zou er een paar mooie knopen opzetten ;)

Paris lees de reglementen maar na ;) Ik start ook met een bruin rijjasje.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:23

Je mag toch wel met grijs, donkerblauw en bruin starten? Maar deze kleur weet ik niet of dat mag. Wel een leuk idee om hem op te pimpen, toevallig heb ik vandaag ook een wedstrijdjasje gekocht die ik wil pimpen!
Zelf zat ik te denken aan strass steentjes op de zakken en/of kraag en misschien de letter A (daar begint mijn naam mee) en/of de letter O (daar begint de naam van mijn bijrijdpaard mee) ergens in verwerken, jasje of dekje. :)
Bij dit jasje staan denk ik ook strass steentjes leuk, en een paar mooi knopen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:20

Mag gewoon hoor, meisje vandaag op concours had ook een blauw jasje..

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:22

Door de KNHS zijn de kleuren van wedstrijdjasjes vrij gegeven, dus al start je in het gifgroen of felroze, mag allemaal!

Misschien kun je hier tips uithalen voor het pompen van je jasje: [RUI] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 23:42

Ja ik volg dat topic al vanaf het begin :) maar nog niet echt iets voorbij zien komen van wauuuuw dat moet ik ook haha.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:50

Paris_ schreef:
(hotfixhobby.nl)

Beetje jammer dat er gelijk weer van die onwaarheden worden verteld. Dat je de reglementen niet kent snap ik al niet, maar dat je dan ook nog zulke beweringen gaat doen..

TS; ik start zelf weleens in een groen jasje (vind de kleur wat moeilijk uitleggen, maar wat appeltjes groen) en ik heb daar heel bewust verder alles simpel bij gehouden, gewoon bruin tuig, wit dekje met bruine bies, simpele bruine laarzen en cap. Zeker op een bonte wordt het anders denk ik echt een circus, ik zou er dus echt niks meer aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:32

Wat een leuk onderwerp. Misschien mensen met ideeën zoals TS aangaf met het linkje? Lijkt me erg leuk om zelf te doen!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:56

Ik was nog in de war met de oude reglementen. Jammer dat er dan meteen zo gezellig gereageerd wordt. ;)

TS, misschien vind je dit leuk:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Vooral de eerste 2 vind ik erg gaaf! Durf er zelf niet aan te beginnen.. :o

_PMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:36

Kijk is op ebay,
Daar heb je super veel plaksteentjes of een 'ketting' wat je er super netjes rond het kraagje of zakken op kunt naaien. Het is helemaal niet duur en word heel mooi

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:45

Ik zou kraag en zakken aflijnen met bruin. <3
Eventueel iets speciaals in het bruin erop zetten (zoals je die bloemen had gezien) en dat dan in het blauw laten terugkomen op je wedstrijddekje, dat vind ik altijd prachtig! Zeker als het iets is dat jullie als team vertegenwoordigt :)
En voor de knopen zou ik eens zoeken naar bruin met zilveren omranding, of koperen knopen! :D

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 17:10

Paris_ schreef:
Die strass steentjes zijn idd heel leuk.
Op de achterkant kan je miss een zelf ontworpen logo doen, met de namen van jezelf & pony erin verwerkt?
Ik zou idd ook een 3e knoop erop zetten. :)
En misschien kun je de kleur van dit jasje ook verwerken in je plastron en wedstrijddekje...

Ik vind steentjes eigenlijk helemaal niks :+ Ik heb helemaal niks qua bling en vind het ook niet echt iets voor ons.
Zelfontworpen logo hou ik in mn achterhoofd :j
Paris_ schreef:
TS, misschien vind je dit leuk:
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ] [ Afbeelding ]
Vooral de eerste 2 vind ik erg gaaf! Durf er zelf niet aan te beginnen.. :o

Die eerste 2 zijn indd erg leuk! Die randjes bij de eerste en die elleboog dingen bij die 2e!
Ben alleen bang dat als ik weer te véél doe dat het dan inderdaad snel een circus word aangezien mijn pony ook al bont is :P
Saars schreef:
Ik zou kraag en zakken aflijnen met bruin. <3
Eventueel iets speciaals in het bruin erop zetten (zoals je die bloemen had gezien) en dat dan in het blauw laten terugkomen op je wedstrijddekje, dat vind ik altijd prachtig! Zeker als het iets is dat jullie als team vertegenwoordigt :)
En voor de knopen zou ik eens zoeken naar bruin met zilveren omranding, of koperen knopen! :D

Echt een heel leuk idee! Hou ik ook zeker op het lijstje :D

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 18:36

Even een upje hoor :o

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:40

Van dat draad langs je kraagje etc. maken, evt. net zoveel als dat ene blauwe jasje wat Paris_ laat zien..

Dit bv. kan je daar wel goed voor gebruiken: http://www.ebay.de/itm/10m-feine-Kordel ... 2ec123eea7
Je hebt ze in verschillende diktes, gewoon even op de duitse e-bay zoeken op Kordel... ;)

Ik zou de knopen denk ik zelfde kleur als het draad doen of gewoon deze blauwe houden. Ik weet niet of je zilver of goud in je hoofdstel e.d. hebt? Evt kun je de knopen ook nog zilver of goud doen...

Die stukjes op de mouwen zou ik maar even later voor wat het is, word te druk denk ik....

Logo op de achterkant? Is voor iedereen persoonlijk, zelf vind ik dat niet mooi maar als jij dat mooi vind zou je dat kunnen doen! Ik zou misschien ook even kijken of je dat zelfde logo maar dan in het klein wellicht terug kan laten komen op een rever of dat flapje van het zakje.. Je kunt kijken of je gaat 'mengen' met de kleuren, dus bv. in dat borduurwerkje zowel bruin als wit terug laat komen. :)

Zelfde kleur draad als de kleur van het jasje en evt. het bruine langs je dekje zetten.. Dan laat je die blauwe kleur nog een beetje terug komen en maak je het 1 geheel, anders steekt het jasje misschien heel erg af...

Heb je donkerbruin tuig? Anders kun je ook kijken of je het draad de kleur bruin van je pony doet, is ook wel héél mooi denk ik! :j

En je cap + laarzen op elkaar afstemmen, samen met je tuig. ;)

romylovegino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:55

ik heb zelf ook een (donker)blauw jasje , je mag hier volgens mij gewoon mee rijden.
Afbeelding
maar vind je het niet mooier als je een bruin jasje hebt ?
eentje die bij je cap en laarzen passen.
verder kun je je jasje bewerken met strass/hotfix steentjes.
deze gebruik ik zelf ook!
zoiets als dit ? (niet mijn jasje)
Afbeelding
veel succes ermee !

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 17:09

_Marinke_ schreef:
Van dat draad langs je kraagje etc. maken, evt. net zoveel als dat ene blauwe jasje wat Paris_ laat zien..
Dit bv. kan je daar wel goed voor gebruiken: http://www.ebay.de/itm/10m-feine-Kordel ... 2ec123eea7
Je hebt ze in verschillende diktes, gewoon even op de duitse e-bay zoeken op Kordel... ;)
Ik zou de knopen denk ik zelfde kleur als het draad doen of gewoon deze blauwe houden. Ik weet niet of je zilver of goud in je hoofdstel e.d. hebt? Evt kun je de knopen ook nog zilver of goud doen...
Die stukjes op de mouwen zou ik maar even later voor wat het is, word te druk denk ik....
Logo op de achterkant? Is voor iedereen persoonlijk, zelf vind ik dat niet mooi maar als jij dat mooi vind zou je dat kunnen doen! Ik zou misschien ook even kijken of je dat zelfde logo maar dan in het klein wellicht terug kan laten komen op een rever of dat flapje van het zakje.. Je kunt kijken of je gaat 'mengen' met de kleuren, dus bv. in dat borduurwerkje zowel bruin als wit terug laat komen. :)
Zelfde kleur draad als de kleur van het jasje en evt. het bruine langs je dekje zetten.. Dan laat je die blauwe kleur nog een beetje terug komen en maak je het 1 geheel, anders steekt het jasje misschien heel erg af...
Heb je donkerbruin tuig? Anders kun je ook kijken of je het draad de kleur bruin van je pony doet, is ook wel héél mooi denk ik! :j
En je cap + laarzen op elkaar afstemmen, samen met je tuig. ;)

Haha ik laat het gewoon bij een naai winkeltje hier in het dorp doen, ik ben niet zo'n doe het zelver als het om kleding gaat := nog nooit een naaimachine of naald en draad aangeraakt :+
Ik probeer zoveel mogelijk zilver in mijn tuig te hebben, tot nu toe niks gouds te vinden!
Dat van het logo is een erg goed idee! Ergens in terug laten komen en ook met kleuren mix en dan indd ook in het dekje! Die houden we er in :) Alleen nog de vraag wat het eventuele logo zou worden, heb nooit een bepaald teken of iets gehad dat me is bijgebleven :')
Ach pony is 4-kleurig daar past bijna alles wel op haha (op grijs na). Maar vooral licht bruin maar denk dat dat niet echt mooi staat op licht blauw.
En wat bedoel je precies met : En je cap + laarzen op elkaar afstemmen, samen met je tuig ?? Dat is toch gewoon allemaal bruin dus dat stemt dan toch sws al op elkaar af? :')
romylovegino schreef:
maar vind je het niet mooier als je een bruin jasje hebt ?
eentje die bij je cap en laarzen passen.
verder kun je je jasje bewerken met strass/hotfix steentjes.
deze gebruik ik zelf ook!
zoiets als dit ? (niet mijn jasje)
[ Afbeelding ]
veel succes ermee !

Bruin wou ik indd in het begin ook heel graag, maar zoals ik in het begin van het topic zei hou ik niet zo van de standaard jasjes, en tegenwoordig is bruin best standaard geworden. Natuurlijk niet zo als zwart! Maar vind die opvallende kleuren als blauw, rood, groen, paars etc er wel echt uitspringen :j
En ik zei al eerder dat ik niks met glimmende steentjes wil :o ik heb niks in mijn tuig/outfit wat daar bij past en heb er zelf ook niks mee :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:47

Ik bedoel daarmee meer dat het nog wel lastig kan zijn om én je cap én je laarzen én je tuig in dezelfde kleur te hebben. Als dat niet helemaal lukt moet je zorgen dat je cap en laarzen in elk geval matchen en hoofdstel en zadel ook zelfde kleur zijn. Dan maakt het niet zo heel erg veel meer uit als er iets kleur verschil is. Maar dat heb je allemaal al super op elkaar afgestemd dus? :P

Toen ik las; "Ach pony is 4 kleurig daar..." dacht ik direct; Waarom geen klavertje 4 in je logo? :D
Misschien in de vorm van zo'n takje met meerdere klavertjes 4 eraan, of eentje? Ach daar zou je gewoon is mee moeten knutselen! :)

Misschien kan dat licht bruine wat vooral op het lichaam van je pony terug te zien is nog best mooi worden op je jasje in de details, als je dat leuk weet te combineren met donkerbruin..?

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 16:53

Oh zo haha maar dat zit wel goed :)
Waaaauw wat een super idee! :j maar indd wat moet het ontwerp dan worden :') ik ga eens rondzoeken!
Mm misschien heb je gelijk, in details is dat misschien juist wel weer erg mooi!

- Klavertje vier voor het ontwerp is erg mooi!
Maar als iemand nog andere dingen weet is dat ook zeker nog welkom :j

fleur79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:17

Volgens mij wordt het een supermooi gepimpt jasje!! Ben je wel uniek :D

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 12:06

Ik heb mijn jasje net weggebracht want heb zondag mn eerste wedstrijd! Ik laat er voor nu die 3e knoop opzetten en hey bruine randje om de kraag en zakken. Ook word de kraag er uit gestreken en kleiner gemaakt zodat die 3e knoop past. Ook word er nu een blauwe knoop gewoon opgezet omdat ik nog geen knopen heb. Iemand die weet waar je leuke kan kopen? (Internet).
Nu weet ik niet of die split aan de achterkant verplicht is. En dan 1 of 2? En die knopen aan de achterkant ook? Dan als laatst moet ik nog over het (klavertje 4?) Patroontje nadenken waar hoe en wanneer enzo :)