Hoe kan dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QuintySnoepy

Hoe kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 17:37

Heey bokkers,
ik heb van het weekend een van me eerste springwedstrijden gehad met me nieuwe pony.
Het ging redelijk goed voor een van de eerste keren we hadden namelijk 4 straf punten omdat een balk was gevallen.
Alleen ik krijg lage stijl punten van de jury als het om me zit of hulpen en zo iets gaat.
Ik krijg 1x per week springles van iemand die zz springt een dit jaar Kampioen is geworden in mijn provincie (ik zeg niet welke provincie:)).
Maara mijn springleraar zegt dat er niks fout aan is maar hoe kan dat dan dat de jury zo'n lage stijlpunten geeft?

dressageknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:38

Nou omdat , je dat misschien op DAT moment in je proef net even een tikje slechter had gedaan? En bij je leraar beter..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Hoe kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:44

sorry maar in je onderschrift staat dat je z springt dan mag ik toch ook hopen dat je weet hoe het met de stijl punten zit of zie ik dan nou zo raar?

QuintySnoepy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 17:44

dressageknol schreef:
Nou omdat , je dat misschien op DAT moment in je proef net even een tikje slechter had gedaan? En bij je leraar beter..

Ja klopt kan best maar het kwam denk ik ook omdat ik 2 uur had ingereden dat VEEL te lang er kwamen opeens een stuk of 10 menen tussen!en toen moesten we langer wachten want die moesten het pacour enzo nog verkennen. PFF dat was echt niet leuk mijn handen waren al bevroren naar 10 minuten rijden.

dressageknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:55

achh !!

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:24

Misschien heeft het te maken of je paard in de goede galop zit na de hindernis? Of dat je hem niet te "lomp" omtrekt etc. Daar kun je ook lagere stijlpunten voor krijgen. Verder worden die 4 strafpunten er ook nog afgeteld. Verder werd je misschien zenuwachtig en gingen je hakken omhoog, of ging je niet goed mee met de beweging van het paard? Ook als het paard erg gespannen is kun je lagere stijlpunten krijgen maar ook voor te hard of te langzaam gaan of als het paard veel te ruim springt of niet goed uitkomt.

Kijk eens na of het misschien niet door een van deze oorzaken komt? Verder kun je het de volgende keer misschien filmen?

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:25

Gewoon de B klasse overslaan.
Aangezien jij Z springen bent, mag je in de L beginnen. :D

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:08

littlegun schreef:

En dat zou dan toch ook nog met gemak moeten?? :o

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:16

littlegun schreef:

nee dat mag niet, je moet dan minimaal 2x een hogere klassen hebben gestart.