hulp voor mijn eigenwijse welsh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mybeaty

hulp voor mijn eigenwijse welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 15:38

Hoi iedereen,

Ik heb samen met mijn moeder net een welsh pony gekocht van 1.40. Hij is erg eigenwijs, en net als je denkt dat je alle trucken hebt gehad verzint hij weer iets nieuws.
voorbeeld uit zijn truckendoos (de meest gebruikte):
Hij erg lenig en daar maakt hij ook gebruik van *\o/* . Hij vouwt zich als het ware dubbel als je een volte maakt. Hij gaat dus met zijn neus naar zijn kont. Dit is erg lastig te voorkomen.
Heb jij hier ervaring mee en kan je mij helpen?

groetjes

Osie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:58

Eigenwijse moet met een Z; EigenweiZe

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:45

Dat klinkt of hij aan de buitenkant te weinig begrensd wordt. Zorg dat je de buitenteugel op maat en hou het binnenbeen er aan. Hebben jullie wel les? Dat is, zeker met een nieuwe pony, wel altijd een goed idee. Je moet elkaar nog leren kennen en een goede instructeur kan je helpen meteen op de juiste manier te starten zodat je je pony niet per ongeluk verkeerde dingen leert. Succes!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:46

Osie2000 schreef:
Eigenwijse moet met een Z; EigenweiZe

en met lange 'ij' ;)

mybeaty

Re: hulp voor mijn eigenwijse welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 21:02

ooo haha niet dyslectisch maar gewoon niet zo goed in spelling :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:03

goede instructie kan je het beste helpen :)

mybeaty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 09:33

Ik weet me geen raad meer. Het is nu alleen maar erger geworden. Op stal is hij lief, maar als je hem uit de stal haalt schrikt hij van het minste of geringste. Hij steigert en dan. Mijn moeder en ik zijn bang dat hij zich op een gegeven moment losrukt en dan zijn we ver van huis. Want wij moeten namelijk een stuk door het dorp om bij de bak te komen. Toen hadden wij de volgende oplossing: we gaan naar een andere stal wij hij voorlopig niet het terrein af hoeft dan gaan we daar later mee oefenen. Maar nu hebben we ook gemerkt dat hij gewoon dominant is. Als we een maal bij de bak zijn dan gooien wij hem los, maar in plaats van dat hij nou gaat rennen om zijn energie kwijt te kunnen. Gaat hij gras staan eten onder het hek door en rollen. Als ik dan met de zweep beweeg om hem weg te laten rennen blijft hij staan met zijn hoofd omhoog en trapt hij naar de zweep. Mijn moeder en ik zijn bang dat een van ons gewond raakt. Kan jij mij helpen of ken jij iemand die ons kan helpen hoor ik het graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:35

Waar woon je in de buurt ? Dan weet iemand misschien iemand die kan helpen die bij jou in de buurt woont.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:37

Zoek goede instructie, en wees consequent.
Wat vandaag niet mag, mag hij morgen ook niet doen.
Het kan ook zijn dat hij gewoon flink moet wennen aan zijn nieuwe stal.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:38

Ik vraag me of is dit paardje wel duidelijkheid heeft, weet hij wat hij aan jullie heeft.
In de beginpost heb je het ook al over trucjes verzinnen.
Een paard verzint niks, zo kan een paard niet denken.
Die doet iets omdat er voor zijn gevoel ook echt iets is.
Een angst ergens voor, een eng ding, maar ook onduidelijk van zijn baasje en daardoor niet weten wat hij met de situatie aan moet.

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:42

Het klinkt een beetje alsof je moeder en jij allebei nog niet zoveel ervaring hebben.
Je kunt er beter iemand bij zoeken die jullie de eerste tijd goed op weg helpt.

Chica_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:40

Ik denk idd dat het best wat je kunt doen hulp zoeken is!

zimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:36

Mybeaty, Enrico is heel dominant naar de zweep toe. Zo was hij bij mij ook met longeren tot ik hem een keer goed en redelijk hard tijdens het longeren aangepakt hebt. Dit is geen spellentje van hem dit is pure dominantie van hem. Als je het zelf niet kan vraag dan de hulp in van iemand die stevig in zijn schoenen staat en hem op zijn plek durft te zetten anders wordt het van kwaad tot erger..

Silence deze pony is echt niet ergens bang voor maar juist tegenovergesteld.. hij is mega slim geloof me..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 00:29

Zoek een goed lesgever die jullie ook op de grond kan begeleiden!

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:11

Dezelfde vraag als [***] - waar woon je?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:58

Oei, is het soms een witte pony en heet hij Ed?

Ik ga mee met de rest hier, zoek iemand die er écht verstand van heeft om je intensief te begeleiden.

mybeaty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 11:56

Jillaroo en [***]: ik woon zelf in Almere maar Enrico staat in laren op de goyergracht. iemand bekend daar?

en Littlegun en silence inderdaad wat zimmie zegt hij is echt heel slim geloof me deze pony verzint dingen! Hij staat nu ergens anders waar hij in de paddock kan staan. Hij heeft het daar prima naar zijn zin. We doen tot nu toe alleen maar grondwerk met hem en dat gaat op zich goed. En Zimmie vorige keer ging hij spontaan draven aan de longeerlijn. We hadden hem een beetje overvallen. Toen wist hij niet meer wat hij moest doen toen ging het wel.

zimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:53

ik hoop dat het snel beter met hem gaat en dat jullie hem weten te overbluffen..heb je al professionele hulp gevonden om jullie weer wat verder op weg te helpen ? Sukses en het komt vast goed..

mybeaty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 12:08

jeeeeeeeeeeeeh *\o/* het is ons gelukt hij is nu best een brave pony. hij is gewoon heel onzeker en gaat op het moment dat hij geen leiding krijgt zelf de leiding maar nemen. maaar met een beetje stevig in je schoenen staan lukt het wel. We rijden nu al ruim een maand met hem en dit gaat prima. Ook hebben wij gemerkt dat hij heel eenkennig is zodra ik of mijn moeder er niet meer bij zijn gaat hij klieren. Mensen ervaring zat trouwens. Mijn moeder rijdt al sinds haar 10 en die is nu 48 in die tijd heeft ze ook een welsh gehad die ongeveer het zelfde was. maar enrico ging op een gegeven moment steigeren en toen waren wij te einde raad dit doet hij nu niet meer. bedankt voor jullie hulp allemaal.

zimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:16

Wat super om te lezen dat het jullie gelukt is om hem te "temmen" en dat hij accepteert dat jullie de baas zijn en de leiding hebben.. geduld is een schone zaak dat blijkt wel weer. heel veel plezier met hem en ik ben blij dat hij uiteindelijk goed is terecht gekomen. hou je berichten wel in de gaten naar de voortgang en wie weet starten jullie binnenkort wel met wedstrijden.. ik weet zeker dat hij de show steelt wat het is wel een echt showbinkie..sukses !