Hoi Hoi, Is het altijd verplicht om een witte broek en zwart jasje te dragen bij wedstrijden ? Want ik heb net een vuurrode broek gekocht, en het lijkt me gaaf om daar een wdstrijd mee te rijden. DUS zwart jasje,rode broek zwarte laarzen,rode handschoenen en zwart met rood hoofdstel.enzwart met rood dekje. Wie o wie weet of dit mag ? Het lijkt me erg leuk ,en weer eens wat anders
Volgens mij mag je de kleur van het rijjasje zelf bepalen, maar de rijbroek moet wit zijn.
Aranel
Geplaatst: 17-03-13 13:35
De rijbroek hoeft geloof ik ook niet meer wit te zijn. Ga maar eens op een wedstrijd kijken, er komen verschillende kleurencombinaties voorbij tegenwoordig
Zelf start ik gewoon in zwart-wit met hier en daar wat bling bling, vind ik toch het mooist.
rink
Geplaatst: 17-03-13 13:35
Nee volgens mij moeten de broek, handschoenen en plastron in wit of crème gekleurd zijn. Iig volgens KNHS reglement. De kas, cap en laarzen zijn vrij gegeven
Zois
Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-13 13:36
HBZ schreef:
Wil je wedstrijden gaan rijden via de KNHS?
Volgens mij mag je de kleur van het rijjasje zelf bepalen, maar de rijbroek moet wit zijn.
Nee,via de FNRS
Shiawase
Geplaatst: 17-03-13 23:56
Wedstrijdreglement FNRS-ruiteropleidingen (per: maart 2009) FNRS-ruiters: Algemeen Artikel 1 Kledingvoorschriften van de ruiter: a. Het veiligheidshoofddeksel dient CE-EN 1384 gekeurd te zijn (ook verplicht bij het losrijden of inspringen). b. Rij-jasje + plastron/stropdas + witte blouse + witte handschoenen + witte rijbroek (compleet wedstrijdtenue), of manegesweater/ manegebodywarmer / effen sweater / witte blouse met lange mouwen + rijbroek. c. Bij het officiële wedstrijdtenue zijn witte handschoenen verplicht. Bij het andere tenue zijn handschoenen niet verplicht, maar indien men ze wel draagt, dienen deze wit te zijn.