Tips om in je proef betere punten te krijgen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaKamm

Tips om in je proef betere punten te krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 18:41

Hoi!

(ik had overal gezocht of hier al een topic over was maar kon dat niet vinden, en ik weet niet of het hier goed staat).

Ik rijd met mijn pony wedstrijden, we hebben net afgelopen zondag onze laatste wp in de B gehaald en mogen nu L1 starten.
10 maart hebben we dan ook ons L1 debuut.
Wij hebben de B zonder privéles gereden, maar ik ben nu dan toch écht privéles gaan nemen.

Dus hebben jullie nog tips?

Groetjes :j

Kabayo

Re: Tips om in je proef betere punten te krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:43

geniet!
heel veel denken alleen aan de prijs en perse winstpunt behalen , maar geniet vooral , zorg dat je lekker gereden hebt!
helpt bij mij altijd , ben bijna altijd 1e,2e of 3de ;D

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 18:46

Kabayo schreef:
geniet!
heel veel denken alleen aan de prijs en perse winstpunt behalen , maar geniet vooral , zorg dat je lekker gereden hebt!
helpt bij mij altijd , ben bijna altijd 1e,2e of 3de ;D

Dankjewel voor de tip, ik ga al de tips die in dit topic voorkomen opvolgen! ;)

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:50

Niet stressen en genieten zorg dat alles van te voren goed lukt en alles klaar hebt.
Veel succes in de L1

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 20:37

horlynnses schreef:
Niet stressen en genieten zorg dat alles van te voren goed lukt en alles klaar hebt.
Veel succes in de L1

Dankjewel!
Ik vlecht de dag van tevoren altijd zijn manen in en maak op de dag van de wedstrijd de knotjes, soms leg ik 2 dagen van te voren wel me spullen klaar haha :P

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:39

-> WD-V

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:34

Je laatste winstpunt?
Je bedoel je eerste om over toegaan, want je mag er 30 hebben.

Als ik naar je punten kijk, rij je nog onvoldoende constant. Om lekker mee te draaien in de L moet je toch wel elke keer 190 of meer punten rijden.
Ik zou niet overgaan.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:59

Tips:
* Kijk niet te zuur, de jury moet de indruk hebben dat je het leuk vind XD Kan door de zenuwen komen haha
* Rijd goed de hoeken door.
* Maak de voltes mooi en rond, dat doen de meeste niet dus daar kun je misschien je punten mee op halen.
* Let goed op of je op het goede been ligt rijd.
* Laat je pony altijd aan de teugel lopen, daar win je vaak mee tussen de pony's ;)
* En geniet er natuurlijk van :D

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:53

Ontspannen zitten, laat je paardje ontspannen lopen en rij lekker voorwaarts (niet over zijn of haar eigen tempo heen natuurlijk)

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 17:33

tita schreef:
Je laatste winstpunt?

Als ik naar je punten kijk, rij je nog onvoldoende constant. Om lekker mee te draaien in de L moet je toch wel elke keer 190 of meer punten rijden.
Ik zou niet overgaan.

Ik krijg nu ook les. Dus dan gaat het denk ik ook wel beter. Ik ga het gewoon proberen voor een keertje, als het dan niet gaat, blijf ik gewoon langer doortrainen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:40

JuliaChipie5 schreef:
tita schreef:
Je laatste winstpunt?

Ik zou niet overgaan.

Ik krijg nu ook les. Dus dan gaat het denk ik ook wel beter. Ik ga het gewoon proberen voor een keertje, als het dan niet gaat, blijf ik gewoon langer doortrainen.

De eerste keer L1 kan inderdaad erg tegenvallen qua punten. In de B reed ik ook de laatste paar keer dik in de 190, maar nu rijd ik ook "maar" rond de 180. Wees niet teleurgesteld, en heb gewoon plezier. Gewoon je figuren en oefeningen netjes rijden. In middengalop niet alleen maar vooruit maar ook terug. Want dat terugrijden wordt erg vaak vergeten.

Veel succes in alvast!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 17:42

Ik ga er idd de eerste keer ook niet vanuit dat ik gelijk goed rijd, dat doe ik nooit, dus als je dan een wp haalt is het juist leuker :)
Dankjewel! :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:45

JuliaChipie5 schreef:
Ik ga er idd de eerste keer ook niet vanuit dat ik gelijk goed rijd, dat doe ik nooit, dus als je dan een wp haalt is het juist leuker :)
Dankjewel! :)

Ja daarom! Dat is gewoon een goede instelling. Leuker voor jou en je pony. Het komt allemaal wel goed. Leuk trouwens dat je met die pony nog wedstrijden doet, hij ziet er ook niet uit als 24!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 17:16

heidy_wilco schreef:
Ja daarom! Dat is gewoon een goede instelling. Leuker voor jou en je pony. Het komt allemaal wel goed. Leuk trouwens dat je met die pony nog wedstrijden doet, hij ziet er ook niet uit als 24!

Haha dankje, nee zo ziet er idd niet uit, en gedraagt ie zich zeker nog niet. En zolang hij nog vitaal & gezond is kan hij het wel aan, hij heeft met zijn 1e eigenaar Z gelopen, en met de vorige M1, dus hij kan het wel, nu ik alleen nog haha :P