HC starten, hoe zit het nou?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

HC starten, hoe zit het nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 15:33

Hallo
Binnenkort is hier een wedstrijd in de buurt dus wilde ik het gewoon erop wagen en met mijn nieuwe paard gewoons eens starten.
Alleen hebben we nog geen start kaart (hoelang duurt het trouwens voordat dat binnen is?) Ik heb zelf al wel een startkaart met een andere pony.

Maar hoe zit dat nou? Als ik hc start weet ik dat mijn winstpunten niet mee tellen. Maar kan ik nog wel een prijs winnen? (ofja, zo goed gaat het toch niet maar oke :Y) )

0000

Re: HC starten, hoe zit het nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:58

HC starten kan je geen prijzen mee winnen, je komt dan nl ook niet in het klassement te staan. Verder is het in principe zo dat je ook voor HC een startpas moet hebben (met het betreffende paard). Er zijn wel verenigingen die je zo laten starten zonder pas, maar dat verschilt, dus even vragen is het handigst.

Overigens gaat het aanvragen van de startpas tegenwoordig best vlot, tussen de 2 en 3 weken.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:10

Om HC te starten heb je inderdaad een startpas nodig met het betreffende paard.
Prijzen en punten tellen niet mee

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:49

Voor HC starten moet je ook een startpas hebben. Zonder startpas kun je wel meedoen aan impulsrubrieken, maar die zijn er indoor voor de dressuur vrijwel niet.

Startpas is trouwens ook zo geregeld! Je hebt bij aanvragen van de startpas direct je combinatienummer al en dan kun je je inschrijven. Startpas zelf volgt een paar dagen later via de post. Ik heb afgelopen maandag mijn pas aangevraagd en had donderdag de pas zelf ook al in huis :j

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:56

Let op. Je moet echt een startpas hebben. Heb in Oktober op mijn eigen club HC gestart (geen startpas) en heb een brief gekregen van de KNHS met een officiele waarschuwing.
Als je trouwens wel wilt starten maar geen startpas hebt, kun je altijd vragen of je buiten alle lijsten om mag starten. Dat ze je resultaat niet opsturen naar de KNHS of publiceren. Maar denk niet dat een vereniging dit snel doet, aangezien de jury hier toestemming voor moet geven.

Wat ik hoorde worden de passen op woensdag altijd verstuurd. Dus dat zal redelijk snel gaan denk ik.

VitalEquine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:37

Heb nog nooit een startpas nodig gehad om HC te starten.
HC starters staan op de startlijst maar niet op de uitslag lijst dus worden nooit door gestuurd naar de KNHS.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:19

Officieel moet je wel een startpas hebben als je HC wilt starten, als een vereniging dat wel toelaat, zonder startpas dan zijn ze in overtreding.