Reserve kampioen, hoezo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Reserve kampioen, hoezo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 12:43

Hoi,

Ik lees heel vaak dingen als 'Mijn paard is reserve kampioen'
En ik snap dat niet :+

Hoe kun je nou reserve kampioen zijn? Wat ben/heb je nu als reserve?
Je bent kampioen (1e) of je bent het niet, toch??

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik vraag het me al zo lang af!
En ik denk dat dit de beste plek is..

Groetjes Nancy

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:45

:D volgens mij zegt dat je bent geeindigd op de tweede plaats *\o/*

aslo

Re: Reserve kampioen, hoezo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:48

Ja idd, mocht later blijken dat de kampioen de titel onterecht verkregen heeft, wordt de reserve kampioen dus alsnog kampioen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:50

Het 'Lance Armstrong' verhaal :+

Ik verplaats dit topic even naar WD-V :-)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 14:10

Ja, dat je 2e bent geworden, maakt je toch geen reserve kampioen? :+

Je hebt 1 kampioen, maar als ik het Lance Armstrong verhaal erbij haal, begrijp ik het wel.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:11

Een reserve kampioen is toch als je precies dezelfde punten hebt gehaald als de echte winnaar? Of ben ik nou gek? :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:11

In de meeste provincies worden er meer afgevaardigd naar de Hippiade maar in Groningen bijvoorbeeld is het vaak maar 1 combinatie per klasse. Als deze dan bijvoorbeeld niet meer kan door blessure dan gaat de reservekampioen in de plaats. Deze is dan dus 'reserve'.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:12

xEileens schreef:
Een reserve kampioen is toch als je precies dezelfde punten hebt gehaald als de echte winnaar? Of ben ik nou gek? :')

Eh, nee :').

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:14

Dan ben ik dus gek :') Haha dat dach ik dus :p

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:15

volgendsmij heeft het te maken voor doorstromen

regio kampioenschap, provincie kampioenschap, nederlands kampioenschap, europas kampioenschap.

de kampioenen van de regio wedstrijden mogen door naar de provincie kampioen schappen , de winnaars daarvan naar de nederlands kampioneschap en daar de winnaar van door naar die van europa . snap je ?

maar stel de persoon die kampioen is geworden, kan ineens niet, raakt ziek geblesseerd of iets. dan mag de reserve kampioen door naar de volgende :3

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:16

De Nederlandse kampioenen worden niet afgevaardigd naar het EK ;).

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 14:17

Dus iedereen die 2e is, is reserve kampioen? :')

Ik vind dat als iemand kampioen wordt, diegene naar de volgende wedstrijden mag en kan dat niet ivm blessures oid, dan heeft die regio/provincie pech :+

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:19

_Nancy schreef:

Ik vind dat als iemand kampioen wordt, diegene naar de volgende wedstrijden mag en kan dat niet ivm blessures oid, dan heeft die regio/provincie pech :+

Nee, dan mag de reservekampioen dus ;). Maar als die óók niet kan is het idd pech.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:21

_Nancy schreef:

Ja op een kampioenschap ben je reservekampioen als je als 2e eindigt in de totale uitslag per klasse. Tja, dat kan jij wel vinden maar dat vindt de KNHS dus niet :').

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:21

van EK was gewoon even voorbeeld , ik rijd geen wedstrijd dus zouhet niet weten xD .. maar ik dacht dus dat het met doorstroming te maken had

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 14:22

Nynke1 schreef:
_Nancy schreef:

Ja op een kampioenschap ben je reservekampioen als je als 2e eindigt in de totale uitslag per klasse. Tja, dat kan jij wel vinden maar dat vindt de KNHS dus niet :').

Hahaha, nee inderdaad := Moeten ze ook zelf weten, ik vond het alleen zo raar klinken.
Reserve kampioen.. Als iemand uitvalt ben je ineens kampioen, maar dat vind ik dan weer niet terug want je hebt niet écht gewonnen, dus je bent geen écht kampioen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:29

Nee dan ben je ook geen kampioen :+, je bent nog steeds de RESERVE kampioen, net als dat er bij het Olympisch team ook reserves zijn. Dat is gewoon voor het geval dat.... Zodat een provincie/land zich nog wel kan vertegenwoordigen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:02

Ik ben destijds bij de NBVR ooit reservekampioen in mijn district geworden, in de klasse B :+ , dus geen afvaardiging :+ maar dat wordt ook zo omgeroepen en je kreeg ook prijzen die bij een kampioenschap horen, zij het wat minder uiteraard als de kampioen en de kampioen mocht een rondje langer ereronde rijden. Dus wel een titel, al zei het bij mij dan vrij weinig :+

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:15

En als die reserve kampioen nou wordt ingezet en hij wint? Wat wordt ie dan? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:07

Volgens mij is meer een,titel dan echt reserve staan.

Van de zomer mogen er bij onze kring soms wel 8 per klasse naar de regiokampioenschappen, degene die na de kringwedstrijden bovenaan staat is kampioen, degene daar net,onder reserve kampioen en nr 3 tm 8 afgevaardigd. Als een of meerdere van deze ruiters niet kan, mag de 1ste reserve,vervolgens de 2de reserve enz.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:32

haike schreef:
Volgens mij is meer een,titel dan echt reserve staan.

Van de zomer mogen er bij onze kring soms wel 8 per klasse naar de regiokampioenschappen, degene die na de kringwedstrijden bovenaan staat is kampioen, degene daar net,onder reserve kampioen en nr 3 tm 8 afgevaardigd. Als een of meerdere van deze ruiters niet kan, mag de 1ste reserve,vervolgens de 2de reserve enz.

Is inderdaad gewoon een titel, zeg maar een synomiem voor het woord 2e plaats.
Was met Sjol reserve kampioen, maar in de B mennen zijn er geen afvaardigingen naar de hippiade.
Echter er zijn ook rubrieken waarbij wel 3 of 4 mensen afgevaardigd worden naar het kampioenschap, die heten dan niet reserve reserves,
maar krijgen gewoon een startbewijs voor dat kampioenschap.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:25

Het is inderdaad een eretitel, want "reservekampioen" klinkt toch mooier als "2de plaats op een kampioenschap".
Reservekampioen is ook niet specifiek voor paardensport, dit geldt voor eigenlijk allerlei wedstrijden, shows, keuringen in veel discplines.