springen 4 en 5 jarigen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainfail

springen 4 en 5 jarigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 11:11

Hallo,
Weet iemand toevallig of er wedstrijden in het springen zijn voor 4/5 jarigen?
Ik had er wel gevonden voor dressuur maar het lijk me erg leuk als er een is in het springen om daar aan mee te doen.

Alvast bedankt.

chrisje_83

Re: springen 4 en 5 jarigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:42

Volgens mij zijn deze er met het springen niet. Daar heb je de mogelijkheden om BB te starten of oefenparcoursen en FNRS wedstrijdjes mee te rijden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:49

Op 27 april in de Goubergh (Roosendaal NL): http://www.dengoubergh.nl/ en dan bij wedstrijdagenda ;)
Let wel.. volgens de reglementen van de KNHS springen 4 jarigen tot maximaal 1.10, en 5 jarigen tot maximaal 1.20..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 13-02-13 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:49

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 14:05

Dus als ik het goed begrijp moet je voor de vion cup al M+2 zijn?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:25

is ook logisch, op ieder leeftijdconcours waar je gaat komen, staat hoogte naar leeftijd. En een 5 jarige "hoort" nu eenmaal op M niveau te kunnen springen (ben het er niet mee eens, maar zo is het nu eenmaal)
Net zoals een parcours voor 4 jarige op 1.00 tot 1.10 staat....
en voor de 5 jarige staat het meestal 1.10 tot 1.20 (en in het zomerseizoen nog dikke kans op een brede open sloot)
Dus voor je zoiets binnenrijdt, bedenk je goed waar je aan begint en of je paard er klaar voor is. Als je pas 3x L bent gestart, en je paard is 5, zou ik NOOIT aan zo'n competitie meedoen, tenzij je heel handig bent en goed kunt sturen en je afstand ziet.
De kans dat je je paard overvalt en de stop in helpt op zo'n concours is erg groot (zeker op een open sloot als ze dat niet kennen)

Er doen grote mannen mee aan zulke parcoursen, en om jezelf als amateur daarmee te meten, moet je wel van goede huize komen (het is absoluut niet onmogelijk, maar makkelijk is het ook zeker niet).

Bij Vion cup etc. doen natuurlijk ook goedgekeurde hengsten mee etc,. die vaak wel wat moeten bewijzen..

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:35

Er staat dat je uit belgië komt. In welk land rijd je wedstrijden? In nederland staan de jonge paarden-wedstrijden behoorlijk aan de maat en doen er voornamelijk profruiters aan mee. In belgië rijdt zowat iedereen jonge paarden-wedstrijden en staan de parcoursen zo gebouwd, dat iedereen er lekker doorheen moet kunnen rijden. Je kunt mee doen aan de cyclus in het buitenseizoen, maar ook indoor organiseren veel van de grotere stallen een speciale wedstrijdreeks voor jonge paarden. Vooral de eerste wedstrijden bouwen die heel laag en naar het einde van de reeks toe zetten ze het wat hoger.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:40

sorry, had niet gezien dat je uit België kwam, daar zal het inderdaad vast heel anders gaan....

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:11

Ik woon in België ja maar rij met mijn e-pony in Nederland en met mijn paard wil mam het liefst dat ik in België start aangezien dat nogal scheelt in prijs van lidmaatschap maar we komen er nog niet helemaal uit hoe dat zit in België.
Mijn paard word 1 april 5 jaar , maar ik vind een 1,20 parcours een beetje hoog voor een net 5 jarige (nou niet iets wat ik een 5 jarige elke week zou laten doen.)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:43

In belgië heb je verschillende mogelijkheden en bonden. Naast de landelijke rijvereniging heb je oa de VOR. De cyclus staat weer los van die bonden en is een aparte competitie, je hebt 2 verschillende cyclussen in het zomerseizoen. Verder bieden grotere stallen ook hun eigen competeties aan, waarvoor je verder niet ergens lid van hoeft te zijn.
Ik weet niet in welke regio je zit, maar dan heb je bijv. dit: http://www.stal-hulsterlo.be/_html/main ... ngepaarden

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 18:39

Ik woon bij Hoogstraten Meerdonk is 3 kwartier bij ons vandaan.
Maar bedankt voor je info. Dat wist ik niet dat je geen lid hoeft te zijn.