Op wedstrijd..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

helloanoukx

Op wedstrijd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 22:47

Ik heb een probleem, thuis loopt Riskant (mijn paard haha) heel netjes en nageefelijk, zodra ik op wedstrijd kom gooit hij zijn hoofd de lucht in en begint volop te hinniken, heel vervelend als je in je proef zit. Bij het inrijden is het na 5 minuten over, eenmaal in de ring blijft het zo totdat hij klaar is..

Ik ga vaker met hem op ander terrein oefenen gaat redelijk goed maar eenmaal op wedstrijd denk ik waar zit ik op??

Iemand tips...

Felien_Kyra

Re: Op wedstrijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:43

ik denk dat het ook een kwestie is van blijven oefenen!
mijn pony was eerst echt niet fijn op wedstrijden, hij lette op alles behalve op mij,
ook kon hij in een keer onder de proef gewoon de ring uit lopen.

Na een paar keer werd dit al stukken beter,
inmiddels is hij rustig op wedstrijden al heeft hij nog enorme moeite met ontspannen
als je het vergelijkt met thuis. Ik blijf dit gewoon oefenen net zo lang tot het helemaal goed gaat.

En ik weet niet maar misschien helpt het ook als je hem (ookal is het onder de proef) echt bezig houd, goed je benen eraan en bij mij helpt het ook altijd als ik hem echt recht houd, als ik hem zijn eigen positie met zijn hoofd laat hebben dan is hij een stuk drukker.

Misschien heeft hij met het proefje er last van dat hij weg moet bij alle paarden die bij het losrijden zijn? Dit had ik ook een tijdje maar nu gaat dat al stukken beter doordat ik gewoon de heletijd blijf oefenen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:03

-> WD-V

helloanoukx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:12

Felien_Kyra schreef:
ik denk dat het ook een kwestie is van blijven oefenen!
mijn pony was eerst echt niet fijn op wedstrijden, hij lette op alles behalve op mij,
ook kon hij in een keer onder de proef gewoon de ring uit lopen.

Na een paar keer werd dit al stukken beter,
inmiddels is hij rustig op wedstrijden al heeft hij nog enorme moeite met ontspannen
als je het vergelijkt met thuis. Ik blijf dit gewoon oefenen net zo lang tot het helemaal goed gaat.

En ik weet niet maar misschien helpt het ook als je hem (ookal is het onder de proef) echt bezig houd, goed je benen eraan en bij mij helpt het ook altijd als ik hem echt recht houd, als ik hem zijn eigen positie met zijn hoofd laat hebben dan is hij een stuk drukker.

Misschien heeft hij met het proefje er last van dat hij weg moet bij alle paarden die bij het losrijden zijn? Dit had ik ook een tijdje maar nu gaat dat al stukken beter doordat ik gewoon de heletijd blijf oefenen.

Ja het is inderdaad heel veel geduld hebben haha, wel een goede tip hem bezig te houden! Dankjewel :)

Iemand nog ideeën ??

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:13

Heb jehet ook outdoorof alleen binnen?

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:15

Oeeh ik volg even, mijn haf heeft er ook wat van! Maar dat komt omdat zijn stalmaatjes dan ergens andersop het terrein zijn, en dan kan hij ze ruiken maar niet zien, dan word hij helemaal gek en gaat er opeens bokkend vandoor. Afgekopen weetend had ik mijn eerste B proef (reed daarvoor alleen F) in een 20x60 bak, waar dus een 20x20 stukje over was. Toen zijn vriendje daar liep was hij voor zijn doen ontzettend rustig!

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=PUJdLUA6UL4

helloanoukx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:18

fokfanaat schreef:
Heb jehet ook outdoorof alleen binnen?

Beide.

helloanoukx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:19

xTesslove schreef:
Oeeh ik volg even, mijn haf heeft er ook wat van! Maar dat komt omdat zijn stalmaatjes dan ergens andersop het terrein zijn, en dan kan hij ze ruiken maar niet zien, dan word hij helemaal gek en gaat er opeens bokkend vandoor. Afgekopen weetend had ik mijn eerste B proef (reed daarvoor alleen F) in een 20x60 bak, waar dus een 20x20 stukje over was. Toen zijn vriendje daar liep was hij voor zijn doen ontzettend rustig!

Filmpje:

Leuke Haf!

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:25

helloanoukx schreef:
xTesslove schreef:

Filmpje:

Leuke Haf!

Dankjewel! Mooi vosje :)

helloanoukx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:28

xTesslove schreef:
Dankjewel! Mooi vosje :)

Hahah dankjewel <3!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:50

Oefenen, kilometers maken :j
Ik had er altijd een hekel aan als mensen mij dat adviseerden (ik heb/had ook zo'n haantje op wedstrijden), maar het is wel de waarheid.
Ben je zelf wel ontspannen? Als je een gevoelig paard hebt, kan het heel goed zijn dat hij daar op reageert. Helemaal omdat je ook zegt dat hij in de ring (wanneer de spanning bij jou dus het hoogst is waarschijnlijk) het meest vervelend is.

Helpt het als je paard andere paarden ziet, bvb op buitenwedstrijden?

helloanoukx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 12:52

Ja als hij alleen is heeft hij het vooral, vanavond gaan we weer op onbekend terrein rijden.. Dankjulliewel voor alle tips!