Ik ben 16 jaar oud en wordt dit jaar 17 ik start mijn e pony nu nog bij de ponys maar als ik 18 ben moet ik naar de paarden. Stel ik rij dan L2 dressuur mag ik hem dan ook gelijk bij de paarden in de L2 starten. en bij het springen moet ik dan gewoon 1 klasse lager beginnen?
ik zou gewoon nog lekker bij de pony's starten, het jaar waarin je 18 wordt mag je uitrijden bij de pony's, dus kun je nog 2 jaar. Je mag idd als je bij de pony's L2 start en je gaat naar de paarden, ook L2 starten, of een klasse lager. Maar denk niet dat, dat zinnig is.
Aranel
Geplaatst: 09-02-13 18:15
In de dressuur mag je ook een klasse lager Het jaar dat je 18 wordt mag je bij de pony's uitrijden (ookal ben je in januari jarig) en dat zou ik ook lekker doen!
Gewoon lekker je ponytijd volmaken zou ik adviseren. Als je in het L2 start met je pony mag je eventueel een klasse lager starten bij de paarden, maar omdat de proeven niet anders zijn, pas vanaf het Z2, zou ik dit niet doen en gewoon doorstarten waar ik was gebleven.
gewoon lekker je ponytijd bij de ponys blijven rijden en dan de overstap naar de paarden maken. let er wel op dat er bij de paarden strenger gejureerd wordt dus dat het dan misschien allemaal niet zo makkelijk gaat.