Mijn pony word in mei 4. Als ze 4 is wil ik beginnen met wat onderlinge wedstrijdjes. Later als ze een jaar of 5 is, wil ik graag officieel beginnen. Maar wat zou ik gaan doen? Springen, cros of dressuur? Haar moeder heeft Z dressuur gelopen de vader weet ik niet. Ik zelf ben eigenlijk niet zo'n dressuurruiter. Mijn pony is er wel goed in, maar vind springen ook geweldig. Ik ben bang dat als ik dressuur ga starten, ik er na een tijdje geen plezier meer in heb. En dan? Maar als ik spring/cros ga doen, heb ik een grote kans dat ik niet verder dan L kom… Ik kan ook wel alle 3 gaan doen, maar dat word denk ik te veel. Verschillende zadels enz.. En dan zit ik in de knoei met de planning. Wat zou ik volgens jullie het beste kunnen doen?
Je begint met dressuur. Dat moet want je moet winstpunten hebben om te starten met springen en cross. Dan ga je doen waar jij en je paard het meest plezier in hebben..
Oké. Jah sorry heb nog niet superveel verstand van de sport. Komt nog wel. Ben ook nog jong!(12) Een meisje uit mijn oude klas is ook al een paar keer groningskampioen geweest toen ze 11 was. Dat hoeft van mij nou ook weer niet. Ik ben meer iemand van geef het de tijd, het komt wel!
Ziet er leuk uit! Ik weet eigenlijk niet of mijn meisie dat volhoud. En het is 1x per jaar dus dan zou ik nog 2 jaar moeten wachten. Mischien dat ik volgend jaar mee doe!
Je moet inderdaad starten met dressuur, als je dat nou erg leuk vindt dan blijf je dressuur rijden. En anders zie je het tegen die tijd toch wel wat je het aller leukste vind!
MilaLover
Geplaatst: 01-02-13 18:42
Ik zal gewoon met dressuur beginnen je paardje heeft dat hard nodig en dat vergeten vaak veel ruiters. Het gaat misschien een tijdje goed met springen zonders dressuur er bij te doen. Dus ik zal ze alle twee doen.
Idd. Heb het er ook nog met m'n vriendin over gehad en ik denk dat ik Gwn springen en dressuur ga doen. Cros is namelijk best gevaarlijk. En aangezien er nog veel spoken bij madame In de buurt zijn, laat ik dat achterwege. Gewoon crossen door de bossen! Geen wedstrijden.
Ik zal als ik jou was beginnen met Dressuur , Soms onderling springen en crossen ? Als je dan in L of M zit lekker gaan springen en crossen en soms Dressuur