Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_ilja_ schreef:CM_ schreef:Ik denk dat deze actie op zich weinig zoden aan de dijk zal zetten.
Er zal toch iets groters op touw moeten worden gezet. Ik ben het er volledig mee eens dat het niet meer verplicht zou moeten zijn, dat waardeloze blad.
Waar zit jij aan te denken als je spreekt over iets groters?
Motje11 schreef:Hoi dames.
[WD-V] Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!
Precies een jaar geleden hebben we ook actie gevoerd tegen de P&S. Meerdere mensen, waaronder ik, hebben de KNHS de volgende mail gestuurd:
"Bij deze zeg ik mijn abonnement op de Paard en Sport op, ik volg de berichtgeving via het internet en vind het zonde van het milieu en het geld. Met vriendelijke groet, ..."
Daarop kregen we allemaal hetzelfde antwoord:
“De KNHS wil op efficiënte wijze met haar leden communiceren en het ledenblad PaardenSport is daarbij een belangrijk communicatiemiddel. Met name de leden die deelnemen aan de wedstrijdsport dienen goed op de hoogte te zijn van diverse zaken om teleurstellingen op wedstrijden te voorkomen.
In PaardenSport wordt veel aandacht besteed aan voorlichting over de wedstrijdsport. De reglementswijzigingen, gewijzigde procedures rond wedstrijden en bijvoorbeeld het nieuws over I&R (Identificatie en Registratie) zijn zulke belangrijke onderwerpen dat het een must is voor de wedstrijdruiters zich hiervan op de hoogte te stellen.
Statutair is vastgelegd dat de KNHS haar “officiële mededelingen” via PaardenSport aan haar leden kenbaar maakt. Het lidmaatschap op PaardenSport is om bovenstaande redenen verplicht voor iedere startkaarthouder. Ook dit is statutair vastgelegd en hierdoor is in principe iedere wedstrijdruiter op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in de wedstrijdsport.
Algemeen regelement
*Artikel 20 - Officiële mededelingen
1. Alle mededelingen, waarvan de Statuten, het Algemeen Reglement of reglementen publicatie voorschrijven, of waarvan dit door het Federatiebestuur of door de algemeen directeur van de werkorganisatie gewenst wordt geacht, alsmede alle uitvoeringsbesluiten, worden opgenomen in de Officiële mededelingen van de KNHS.
2. Ledenverenigingen, officials van de KNHS en startkaarthouders zijn verplicht een betaald abonnement te nemen op de Officiële mededelingen van de KNHS.
3. Verenigingsleden en individuele recreatiesportleden kunnen op abonnementsbasis om toezending van de Officiële mededelingen verzoeken.
4. Het Federatiebestuur en de algemeen directeur van de werkorganisatie zijn bevoegd in spoedeisende gevallen ook op andere wijze mededelingen te doen.
Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.”
Een beetje een dooddoener die niet klopt, want in de P&S van september 2011 staat nog (als antwoord bij ingezonden vragen) dat de startcoupons onbeperkt houdbaar zijn, terwijl in december het bericht naar buiten kwam dat ze afgeschaft werden. En alleen complete sets aangeschaft na 1 juli 2011 werden terugbetaald. Wat dan met de mensen die naar aanleiding van het bericht van september nieuwe coupons hebben aangeschaft en er eentje gebruikt? Alsof de KNHS toen nog niet wist dat ze bezig waren met afschaffen… Tot zover het nut van de P&S als officieel mededelingenorgaan.
Daarnaast staat er dus in de reglementen dat we ons moeten abboneren op het officiële mededelingenorgaan van de KNHS, niet dat dat een uitgebreide reclameglossy dient te zijn die maandelijks gedrukt, in plastic verpakt en bij mij thuis gebracht dient te worden. Een sobere e-mail/nieuwsbrief met de noodzakelijke mededelingen volstaat ook. Of laat ze het op de KNHS-website zetten.
Als actie hebben we toen de P&S van januari 2012 retour gestuurd naar de KNHS met het bericht erop dat deze ongewenst is. Daar verder geen reactie op gehad.
[LN] Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen
Dit topic gaat over het onverwacht afschaffen van de startcoupons zonder redelijke vergoeding voor de mensen die coupons in huis hadden. Lbfginsel is een petitie gestart om toch nog een vergoeding van de KNHS terug te krijgen. Het is tenslotte een soort waardepapier/tegoedbon waar voor betaald is. Ze heeft ong. 261 handtekeningen opgehaald en is samen met de ombudsman al een jaar bezig om een afspraak met de KNHS te maken! Ze hebben al meermaals een datum afgesproken maar de KNHS heeft elke keer op het laatste moment afgezegd omdat ze geen tijd hadden. De ombudsman heeft het inmiddels opgegeven een afspraak te maken en heeft een artikel in de krant geplaatst, allemaal terug te lezen in bovengenoemd topic.
Lees beide topics maar eens, best interessant en er worden goede argumenten aangevoerd. Het laatste topic is nog open, daar kun je ook reageren.
Weten jullie trouwens wanneer de ledenvergaderingen zijn (van te voren) en hoe je daarheen kunt?
_ilja_ schreef:Volgende ledenvergadering 20 maart 2013