Ik rij vaak springwedstrijden en kom best vaak in de barrage alleen als ik snel ga rijden Dan gooit mij pony altijd balken er of wat kan ik nu het beste doen?
Dus werken aan meer controle, en niet zomaar keihard op de hindernis afgaan, dan kan je pony moeilijk inschatten, en dus niet goed springen. Je kunt beter rustiger en foutloos zijn dan oersnel maar veel strafpunten.
Somebitch
Geplaatst: 01-01-13 18:00
Oefenen oefenen en oefenen. Zorgen dat je niet TE hard het parcours doorgaat, dan komt je pony niet meer lekker uit en dat kan een reden zijn voor het afgooien van balken.
Tussen de hindernissen in je snelheid maken maar voor de te springen hindernis je paard terug op het achterbeen zetten. Daarnaast kun je tijd winnen door binnendoor te rijden en af te snijden waar mogelijk.
Eerst zorgen dat je de barrages ook foutloos kunt rijden. Leg de focus niet op een hoger tempo, maar zorg dat je je pony kort kunt draaien. Verder is dit een probleem dat moeilijk op papier op te lossen is, zorg dat je een goede springinstructeur hebt die je met dit probleem kan helpen.