Bixie wedstrijd met een oudje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gietjepietje

Bixie wedstrijd met een oudje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 15:09

Hoi allemaal,

Ik heb een IJslandertje van 31 jaar, maar ondanks haar leeftijd doet ze het nog prima :) !
Ikzelf rij haar eigenlijk niet of nauwelijks meer, alleen nog af en toe rustig in het bos,
of iets leuks in de bak (behendigheid, schriktraining, etc).
Mijn nichtje van 11 echter rijdt er nog wel regelmatig op.
Dat gaat best goed en ik vind haar helpen om met Gydja te rijden eigenlijk leuker dan het zelf doen.
Ze gaan samen nu goed vooruit, eerst luisterde Gydja nog niet zo heel goed naar haar maar mijn nichtje
leert haar ook steeds beter kennen, dus het gaat steeds beter! Het is echt heel leuk om hen samen te zien rijden.

Nou had ik op de site van de knhs iets gelezen over Bixie wedstrijdjes.
Het lijkt me heel leuk om hen samen in te schrijven voor zo'n wedstrijdje.
Wel op laag niveau zodat ze het samen goed aankunnen.

Springen vind mijn nichtje heel leuk maar dat gaat natuurlijk niet meer zo goed met zo'n oud paardje...
dat wil ik ook liever niet en zij snapt dat ook.
Maar kleine hindernissen (30-40 cm) springt ze met gemak, dat vindt ze volgens mij ook leuk :)

Weet iemand hoe hoog die hindernisjes op zo'n bixie parcours zijn?
Ik denk dan wel het laagste niveau om mijn pony niet te veel te belasten.

Dan nog een vraag: is het leuk voor mijn nichtje en voor mijn pony?
En kan dat ergens in Arnhem-Noord, weet iemand dat toevallig?

Alvast bedankt!

Gr Noortje

anoniem45673

Re: Bixie wedstrijd met een oudje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:09

Je hebt bixie dressuur en bixie springen. De springhoogte is afhankelijk van de grote van de pony. Zie de bokt wiki: http://www.bokt.nl/wiki/Wedstrijd_(Bixie). Als je een E pony hebt, staat het parcours toch nog op 60 of 70 cm (verbaasde me er zelf over hoe hoog dat wel niet is voor Bixie.

Gietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 16:12

Heb een pony van 1.33... Dat is C, toch? Bedankt voor het antwoord, ik even op de wiki kijken!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:37

gewoon doen bixie rijden wordt hier in de achterhoek veel gedaan hatstikke leuk zo is mijn dochter ook begonnen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:43

Doen! Is hartstikke leuk voor de kinderen en pony's!

Zo uit mijn hoofd is het AA-springen voor een C-pony 40 cm, heb het boekje in de auto liggen dus kan het niet nazoeken. Organisaties doen trouwens meestal ook niet moeilijk over de te springen hoogte als je aangeeft dat het een oude pony is. Ik heb ook weleens een D-tje met de B-tjes mee laten doen om die reden, was een pony van 36 en dat meisje wilde ook zo graag meedoen ;)

Gietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:05

gomir schreef:
Doen! Is hartstikke leuk voor de kinderen en pony's!

Zo uit mijn hoofd is het AA-springen voor een C-pony 40 cm, heb het boekje in de auto liggen dus kan het niet nazoeken. Organisaties doen trouwens meestal ook niet moeilijk over de te springen hoogte als je aangeeft dat het een oude pony is. Ik heb ook weleens een D-tje met de B-tjes mee laten doen om die reden, was een pony van 36 en dat meisje wilde ook zo graag meedoen ;)

Een pony van 36???!!! Wauw ik dacht dat die van mij oud was :D